vytisknout velikost písma Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Porsche práve dokončuje facelift aktuálnej generácie modelu 911. Výsledok uvidíme v septembri na autosalóne vo Frankfurte a ak nechcete čakať, pozrite sa na galériu "špionážnych" fotiek už len čiastočne maskovaného auta, ktoré rozoslalo samotné Porsche.

Kým zmeny dizajnu sú len veľmi kozmetické, hlavná novinka sa objaví vzadu. Do civilných verzií sa totiž prvýkrát pozrie preplňovaný motor. Bude mať objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zostane vyhradený modelom s označením GT.

Von sa ale dostala ešte jedna zaujímavá správa. Porsche intenzívne vyvíja aj preplňované ploché štvorvalce s objemom 2,0 a 2,5 litra, ktoré sa majú nasťahovať do budúcej generácie modelov Porsche Boxster a Cayman. A jeden z týchto motorov si možno nájde cestu do budúcej generácie Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšľa, ako sa vyhnúť pomerne vysokým daniam napríklad v Číne. Tie sú často odstupňované podľa objemu motorov a už značky Lamborghini alebo Audi vymýšľajú, že by práve kvôli ázijským trhom s podobnými daňovými zákonmi prišli s maloobjemovými preplňovanými motormi.

Budúca generácia Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a štvorvalec by mohol byť jednou z ciest, ako sa zmestiť do prísnych daňových zákonov niektorých krajín. V Európe sa ale tiež schyľuje k boju o priemerné emisie a aj tu by nakoniec nízkoemisná štvorvalcová 911 mohla získať nejakých zákazníkov, ktorí nebudú chcieť platiť "pokutu" za to, že si kúpili väčší motor.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY