vytisknout velikost písma Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Porsche práve dokončuje facelift aktuálnej generácie modelu 911. Výsledok uvidíme v septembri na autosalóne vo Frankfurte a ak nechcete čakať, pozrite sa na galériu "špionážnych" fotiek už len čiastočne maskovaného auta, ktoré rozoslalo samotné Porsche.

Kým zmeny dizajnu sú len veľmi kozmetické, hlavná novinka sa objaví vzadu. Do civilných verzií sa totiž prvýkrát pozrie preplňovaný motor. Bude mať objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zostane vyhradený modelom s označením GT.

Von sa ale dostala ešte jedna zaujímavá správa. Porsche intenzívne vyvíja aj preplňované ploché štvorvalce s objemom 2,0 a 2,5 litra, ktoré sa majú nasťahovať do budúcej generácie modelov Porsche Boxster a Cayman. A jeden z týchto motorov si možno nájde cestu do budúcej generácie Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšľa, ako sa vyhnúť pomerne vysokým daniam napríklad v Číne. Tie sú často odstupňované podľa objemu motorov a už značky Lamborghini alebo Audi vymýšľajú, že by práve kvôli ázijským trhom s podobnými daňovými zákonmi prišli s maloobjemovými preplňovanými motormi.

Budúca generácia Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a štvorvalec by mohol byť jednou z ciest, ako sa zmestiť do prísnych daňových zákonov niektorých krajín. V Európe sa ale tiež schyľuje k boju o priemerné emisie a aj tu by nakoniec nízkoemisná štvorvalcová 911 mohla získať nejakých zákazníkov, ktorí nebudú chcieť platiť "pokutu" za to, že si kúpili väčší motor.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY