vytisknout velikost písma Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Porsche práve dokončuje facelift aktuálnej generácie modelu 911. Výsledok uvidíme v septembri na autosalóne vo Frankfurte a ak nechcete čakať, pozrite sa na galériu "špionážnych" fotiek už len čiastočne maskovaného auta, ktoré rozoslalo samotné Porsche.

Kým zmeny dizajnu sú len veľmi kozmetické, hlavná novinka sa objaví vzadu. Do civilných verzií sa totiž prvýkrát pozrie preplňovaný motor. Bude mať objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zostane vyhradený modelom s označením GT.

Von sa ale dostala ešte jedna zaujímavá správa. Porsche intenzívne vyvíja aj preplňované ploché štvorvalce s objemom 2,0 a 2,5 litra, ktoré sa majú nasťahovať do budúcej generácie modelov Porsche Boxster a Cayman. A jeden z týchto motorov si možno nájde cestu do budúcej generácie Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšľa, ako sa vyhnúť pomerne vysokým daniam napríklad v Číne. Tie sú často odstupňované podľa objemu motorov a už značky Lamborghini alebo Audi vymýšľajú, že by práve kvôli ázijským trhom s podobnými daňovými zákonmi prišli s maloobjemovými preplňovanými motormi.

Budúca generácia Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a štvorvalec by mohol byť jednou z ciest, ako sa zmestiť do prísnych daňových zákonov niektorých krajín. V Európe sa ale tiež schyľuje k boju o priemerné emisie a aj tu by nakoniec nízkoemisná štvorvalcová 911 mohla získať nejakých zákazníkov, ktorí nebudú chcieť platiť "pokutu" za to, že si kúpili väčší motor.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY