vytisknout velikost písma Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Budúce Porsche 911 možno dostane preplňovaný štvorvalec kvôli daniam

Porsche práve dokončuje facelift aktuálnej generácie modelu 911. Výsledok uvidíme v septembri na autosalóne vo Frankfurte a ak nechcete čakať, pozrite sa na galériu "špionážnych" fotiek už len čiastočne maskovaného auta, ktoré rozoslalo samotné Porsche.

Kým zmeny dizajnu sú len veľmi kozmetické, hlavná novinka sa objaví vzadu. Do civilných verzií sa totiž prvýkrát pozrie preplňovaný motor. Bude mať objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zostane vyhradený modelom s označením GT.

Von sa ale dostala ešte jedna zaujímavá správa. Porsche intenzívne vyvíja aj preplňované ploché štvorvalce s objemom 2,0 a 2,5 litra, ktoré sa majú nasťahovať do budúcej generácie modelov Porsche Boxster a Cayman. A jeden z týchto motorov si možno nájde cestu do budúcej generácie Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšľa, ako sa vyhnúť pomerne vysokým daniam napríklad v Číne. Tie sú často odstupňované podľa objemu motorov a už značky Lamborghini alebo Audi vymýšľajú, že by práve kvôli ázijským trhom s podobnými daňovými zákonmi prišli s maloobjemovými preplňovanými motormi.

Budúca generácia Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a štvorvalec by mohol byť jednou z ciest, ako sa zmestiť do prísnych daňových zákonov niektorých krajín. V Európe sa ale tiež schyľuje k boju o priemerné emisie a aj tu by nakoniec nízkoemisná štvorvalcová 911 mohla získať nejakých zákazníkov, ktorí nebudú chcieť platiť "pokutu" za to, že si kúpili väčší motor.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY