vytisknout velikost písma Budúce modely Alfa Romeo dostanú nový štvorvalec a šesťvalec od Ferrari

Budúce modely Alfa Romeo dostanú nový štvorvalec a šesťvalec od Ferrari

Talianska továreň Fiatu v Termoli bola vybraná ako miesto produkcie dvoch nových motorov určených špeciálne pre Alfu Romeo. Motory majú byť chrbticou ponuky a povedú novú ofenzívu značky Alfa Romeo na svetové trhy.

Jedná sa o výkonný štvorvalec zatiaľ nešpecifikovaných parametrov a tiež o nový šesťvalec, ktorý vychádza z jednotky pre Ferrari. Motor bude príbuzný s jednotkou použitou v chystanom "lacnom" Ferrari. Obidva budú samozrejme preplňované.

Továreň v Termoli vyrobí ročne 200 000 pohonných jednotiek, čo predstavuje asi polovicu očakávanej produkcie motorov značky Alfy Romeo na rok 2018. To sú smelé plány, keď v roku 2014 predala Alfa Romeo len 59 000 vozidiel. Fiat teraz investuje asi pol miliardy eur do prípravy výroby a školenia zamestnancov. Výroba bude spustená v priebehu pol roka.

Pre zamestnancov továrne a región je to dobrá správa, pretože skončí obdobie nútených dovoleniek pre 2400 zamestnancov a Fiat dokonca naberie ďalších pracovníkov. Počíta aj so zavedením tretej smeny.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY