vytisknout velikost písma Budúce BMW radu 5 dostane trojvalec

Budúce BMW radu 5 dostane trojvalec

V pokračujúcej honbe za znižovaním tabuľkových emisií CO2 (a teda aj spotreby) plánuje mníchovská automobilka ďalší radikálny krok: do ponuky motorizácií pre ďalšiu generáciu BMW radu 5 zaradí vznetový trojvalec.

Podľa AutiBildu, ktorý s touto informáciou prišiel, bude nové BMW 5 s trojvalcovým turbodieselom dosahovať výkon 110 kW (150 koní) pri kombinovanej spotrebe 3,9 l/100 km.

Nová generácia päťkovej rady sa začne predávať v júli 2016. V novembri toho istého roku má nasledovať kombi s tradičným označením Touring, na jar 2017 dorazí verzia GT.

Vedľa úsporného trojvalca má byť budúce BMW 5 naďalej k dispozícii s preplňovanými štvorvalcami a najmä šesťvalcami, ktoré budú ešte výkonnejšie ako dnes. AutoBild sľubuje 333 koní pre BMW 535d a 375 koní pre BMW 335i. Tr-turbo motorizácia M 550D presiahne hranicu 400 konských síl.

Ako nemecký denník upozorňuje, rada 5 je pre značku veľmi dôležitý model. Jej výrobné náklady sú len o niečo málo vyššie ako v prípade radu 3, ale predáva sa za výrazne vyššie ceny a prináša tak automobilke výraznú ziskovú maržu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY