vytisknout velikost písma Budúce BMW radu 5 dostane trojvalec

Budúce BMW radu 5 dostane trojvalec

V pokračujúcej honbe za znižovaním tabuľkových emisií CO2 (a teda aj spotreby) plánuje mníchovská automobilka ďalší radikálny krok: do ponuky motorizácií pre ďalšiu generáciu BMW radu 5 zaradí vznetový trojvalec.

Podľa AutiBildu, ktorý s touto informáciou prišiel, bude nové BMW 5 s trojvalcovým turbodieselom dosahovať výkon 110 kW (150 koní) pri kombinovanej spotrebe 3,9 l/100 km.

Nová generácia päťkovej rady sa začne predávať v júli 2016. V novembri toho istého roku má nasledovať kombi s tradičným označením Touring, na jar 2017 dorazí verzia GT.

Vedľa úsporného trojvalca má byť budúce BMW 5 naďalej k dispozícii s preplňovanými štvorvalcami a najmä šesťvalcami, ktoré budú ešte výkonnejšie ako dnes. AutoBild sľubuje 333 koní pre BMW 535d a 375 koní pre BMW 335i. Tr-turbo motorizácia M 550D presiahne hranicu 400 konských síl.

Ako nemecký denník upozorňuje, rada 5 je pre značku veľmi dôležitý model. Jej výrobné náklady sú len o niečo málo vyššie ako v prípade radu 3, ale predáva sa za výrazne vyššie ceny a prináša tak automobilke výraznú ziskovú maržu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY