vytisknout velikost písma Budúce BMW radu 5 dostane trojvalec

Budúce BMW radu 5 dostane trojvalec

V pokračujúcej honbe za znižovaním tabuľkových emisií CO2 (a teda aj spotreby) plánuje mníchovská automobilka ďalší radikálny krok: do ponuky motorizácií pre ďalšiu generáciu BMW radu 5 zaradí vznetový trojvalec.

Podľa AutiBildu, ktorý s touto informáciou prišiel, bude nové BMW 5 s trojvalcovým turbodieselom dosahovať výkon 110 kW (150 koní) pri kombinovanej spotrebe 3,9 l/100 km.

Nová generácia päťkovej rady sa začne predávať v júli 2016. V novembri toho istého roku má nasledovať kombi s tradičným označením Touring, na jar 2017 dorazí verzia GT.

Vedľa úsporného trojvalca má byť budúce BMW 5 naďalej k dispozícii s preplňovanými štvorvalcami a najmä šesťvalcami, ktoré budú ešte výkonnejšie ako dnes. AutoBild sľubuje 333 koní pre BMW 535d a 375 koní pre BMW 335i. Tr-turbo motorizácia M 550D presiahne hranicu 400 konských síl.

Ako nemecký denník upozorňuje, rada 5 je pre značku veľmi dôležitý model. Jej výrobné náklady sú len o niečo málo vyššie ako v prípade radu 3, ale predáva sa za výrazne vyššie ceny a prináša tak automobilke výraznú ziskovú maržu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY