vytisknout velikost písma Budúce BMW M5 ponúkne cez 620 koní a pohon všetkých kolies

Budúce BMW M5 ponúkne cez 620 koní a pohon všetkých kolies

Nové BMW radu 5 by sa malo predstaviť až o rok na autosalóne vo Frankfurte. Už teraz sa ale dostávajú von informácie o použitých pohonných jednotkách a dokonca aj o budúcej generácii BMW M5, ktorá by sa mohla ukázať v roku 2017.

Nemecký magazín AutoBild uvádza, že ďalšia generácia BMW M5 ponúkne výkon 460 kW, teda 626 koní a že bude k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies xDrive. Zaujímavé čísla chystá aj model M550d xDrive.

Tento "superdiesel" by mal zostať pri radovej šesťvalcovej koncepcii a objeme tri litre, no má mať dokonca štyri turbodúchadlá, výkon minimálne 300 kW (408 koní) a krútiaci moment minimálne 750 Nm. To sú vraj cieľové hodnoty pre vývoj.

V ponuke sa konečne objaví aj plug-in hybrid, benzínové a naftové šesťvalce ponúknu až 350 koní a vďaka použitiu kompozitov a odľahčených materiálov by nová rada 5 mala schudnúť približne 100 kg.

Novinkou v BMW radu 5 má byť zásadne prepracovaný systém iDrive a tiež schopnosť autonómnej jazdy. AutoBild uvádza, že cieľom BMW je aj priniesť úplne nové vysoko kvalitné materiály do interiéru a posunúť latku v oblasti kvality spracovania.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY