vytisknout velikost písma Budúce Audi Q5 príde o pohon predných kolies. Napriek tomu bude ľahšie

Budúce Audi Q5 príde o pohon predných kolies. Napriek tomu bude ľahšie

Nová generácia SUV Audi Q5 pravdepodobne dorazí už budúci rok. Pokiaľ ide o dizajn, očakávajte hranatejšie tvary podobné novému Audi Q7. Aj špionážne fotografie podobnosť s väčšou Q7 naznačujú. Nové Audi Q5 aj trochu povyrastie.

Pod karosériou nájdeme základ spoločný s Porsche Macan. Na rozdiel od aktuálnej Q5, ktorá bola k dispozícii aj ako prednokolka, sa má ďalšia generácia vyrábať výhradne s pohonom všetkých kolies. Napriek tomu bude nová Q5 približne o 100 kg ľahšia ako tá aktuálna.

Vedľa motorov 2.0 TDI a 2.0 TFSI sa pripravuje aj hybrid či plug-in hybrid a pravdepodobne dorazí aj ostrá verzia Q5 RS s päťvalcom 2,5 l s výkonom až 400 koní. Očakávajte aj modernizovaný šesťvalcový turbodiesel 3.0 TDI a aj nový benzínový šesťvalec.

Premiéra sa očakáva na autosalóne v Paríži po prázdninách. Do Ženevy to nové SUV od Audi pravdepodobne ešte nestihne. Ohľadom modelu Q5 sa hovorí ešte o "športovo" poňatej verzii konkurujúcej BMW X4. Lenže názov Audi Q4 automobilka použiť nemôže, práva na označenie Q4 si vyhradzuje Alfa Romeo a Fiat.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY