vytisknout velikost písma Budúce Audi Q5 príde o pohon predných kolies. Napriek tomu bude ľahšie

Budúce Audi Q5 príde o pohon predných kolies. Napriek tomu bude ľahšie

Nová generácia SUV Audi Q5 pravdepodobne dorazí už budúci rok. Pokiaľ ide o dizajn, očakávajte hranatejšie tvary podobné novému Audi Q7. Aj špionážne fotografie podobnosť s väčšou Q7 naznačujú. Nové Audi Q5 aj trochu povyrastie.

Pod karosériou nájdeme základ spoločný s Porsche Macan. Na rozdiel od aktuálnej Q5, ktorá bola k dispozícii aj ako prednokolka, sa má ďalšia generácia vyrábať výhradne s pohonom všetkých kolies. Napriek tomu bude nová Q5 približne o 100 kg ľahšia ako tá aktuálna.

Vedľa motorov 2.0 TDI a 2.0 TFSI sa pripravuje aj hybrid či plug-in hybrid a pravdepodobne dorazí aj ostrá verzia Q5 RS s päťvalcom 2,5 l s výkonom až 400 koní. Očakávajte aj modernizovaný šesťvalcový turbodiesel 3.0 TDI a aj nový benzínový šesťvalec.

Premiéra sa očakáva na autosalóne v Paríži po prázdninách. Do Ženevy to nové SUV od Audi pravdepodobne ešte nestihne. Ohľadom modelu Q5 sa hovorí ešte o "športovo" poňatej verzii konkurujúcej BMW X4. Lenže názov Audi Q4 automobilka použiť nemôže, práva na označenie Q4 si vyhradzuje Alfa Romeo a Fiat.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY