vytisknout velikost písma Budúca Toyota Prius Plug-in bude mať elektrický dojazd vyše 50 km

Budúca Toyota Prius Plug-in bude mať elektrický dojazd vyše 50 km

Aktuálna generácia plug-in hybridnej Toyoty Prius sa práve veľmi veľkým dojazdom na elektrinu pochváliť nemôže. Hodnota dojazdu je menšia ako 20 km a patrí to k najviac kritizovaným vlastnostiam auta. To sa ale pre budúci model zásadne zmení, pretože ten by mal svoj elektrický dojazd viac ako zdvojnásobiť.

Podľa stránok greencarreports.com automobilka Toyota načúvala kritike majiteľov a pracuje na plug-in hybridným systému, ktorý umožní dojazd asi 50 až 56 km. Dostupné sú aj nové technológie výroby akumulátorov, takže môžu mať oveľa väčšiu kapacitu, bez toho aby sa musela výrazne zvýšiť ich hmotnosť alebo veľkosť.

Budúca Toyota Prius sa zrejme predstaví až v roku 2016 a opäť sa očakáva veľký záujem. Prius je najpredávanejší hybrid na svete. Kým prvej generácie sa predalo len 123 000 kusov, druhá generácia si našla skoro 1,2 milióna zákazníkov. Od roku 1997 sa dohromady predalo cez šesť miliónov Priusov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY