vytisknout velikost písma Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Nielen Fiat a jeho roadster 124 Spider, ale možno aj nástupca Toyoty GT86 by mohol vyjsť na základoch Mazdy MX-5. Toyota už údajne tiež skúmala možnosti šasi Mazdy, informuje austrálsky magazín Motoring.

Platforma Mazdy je totiž ľahšIA ako tá aktuálna, na ktoré jazdÍ trio GT86, BRZ a FR-S, čo je americký Scion. Navyše táto platforma umožňuje zástavbu konvenčného radového motora namiesto neobvyklého a drahého boxera.

Zaujímavé ale je, že Toyota pracuje už dlhší čas na vlastnEJ zadokolkovej platforme, ktorá by mala byť základom radu športových modelov. Navyše sa ešte pripravuje nástupcu modelu Supra. Toho Toyota vyvíja spolu s BMW.

Toyota GT86 má dostať v roku 2016 facelift a aj keď projekt vznikal s veľkým nadšením a bol kladne prijatý, nedokáže na seba príliš dobre zarobiť. Zdieľanie inej platformy, napríklad tej z Mazdy MX-5, by mohlo náklady znížiť a vylepšiť účtovnú bilanciu malého športového auta, na ktoré sa síce pekne pozerá a pekne sa s ním jazdí, ale nepredáva sa po stovkách tisícov kusov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY