vytisknout velikost písma Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Nielen Fiat a jeho roadster 124 Spider, ale možno aj nástupca Toyoty GT86 by mohol vyjsť na základoch Mazdy MX-5. Toyota už údajne tiež skúmala možnosti šasi Mazdy, informuje austrálsky magazín Motoring.

Platforma Mazdy je totiž ľahšIA ako tá aktuálna, na ktoré jazdÍ trio GT86, BRZ a FR-S, čo je americký Scion. Navyše táto platforma umožňuje zástavbu konvenčného radového motora namiesto neobvyklého a drahého boxera.

Zaujímavé ale je, že Toyota pracuje už dlhší čas na vlastnEJ zadokolkovej platforme, ktorá by mala byť základom radu športových modelov. Navyše sa ešte pripravuje nástupcu modelu Supra. Toho Toyota vyvíja spolu s BMW.

Toyota GT86 má dostať v roku 2016 facelift a aj keď projekt vznikal s veľkým nadšením a bol kladne prijatý, nedokáže na seba príliš dobre zarobiť. Zdieľanie inej platformy, napríklad tej z Mazdy MX-5, by mohlo náklady znížiť a vylepšiť účtovnú bilanciu malého športového auta, na ktoré sa síce pekne pozerá a pekne sa s ním jazdí, ale nepredáva sa po stovkách tisícov kusov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY