vytisknout velikost písma Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Nielen Fiat a jeho roadster 124 Spider, ale možno aj nástupca Toyoty GT86 by mohol vyjsť na základoch Mazdy MX-5. Toyota už údajne tiež skúmala možnosti šasi Mazdy, informuje austrálsky magazín Motoring.

Platforma Mazdy je totiž ľahšIA ako tá aktuálna, na ktoré jazdÍ trio GT86, BRZ a FR-S, čo je americký Scion. Navyše táto platforma umožňuje zástavbu konvenčného radového motora namiesto neobvyklého a drahého boxera.

Zaujímavé ale je, že Toyota pracuje už dlhší čas na vlastnEJ zadokolkovej platforme, ktorá by mala byť základom radu športových modelov. Navyše sa ešte pripravuje nástupcu modelu Supra. Toho Toyota vyvíja spolu s BMW.

Toyota GT86 má dostať v roku 2016 facelift a aj keď projekt vznikal s veľkým nadšením a bol kladne prijatý, nedokáže na seba príliš dobre zarobiť. Zdieľanie inej platformy, napríklad tej z Mazdy MX-5, by mohlo náklady znížiť a vylepšiť účtovnú bilanciu malého športového auta, na ktoré sa síce pekne pozerá a pekne sa s ním jazdí, ale nepredáva sa po stovkách tisícov kusov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY