vytisknout velikost písma Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Budúca Toyota GT86 by si tiež mohla požičať platformu Mazdy MX-5

Nielen Fiat a jeho roadster 124 Spider, ale možno aj nástupca Toyoty GT86 by mohol vyjsť na základoch Mazdy MX-5. Toyota už údajne tiež skúmala možnosti šasi Mazdy, informuje austrálsky magazín Motoring.

Platforma Mazdy je totiž ľahšIA ako tá aktuálna, na ktoré jazdÍ trio GT86, BRZ a FR-S, čo je americký Scion. Navyše táto platforma umožňuje zástavbu konvenčného radového motora namiesto neobvyklého a drahého boxera.

Zaujímavé ale je, že Toyota pracuje už dlhší čas na vlastnEJ zadokolkovej platforme, ktorá by mala byť základom radu športových modelov. Navyše sa ešte pripravuje nástupcu modelu Supra. Toho Toyota vyvíja spolu s BMW.

Toyota GT86 má dostať v roku 2016 facelift a aj keď projekt vznikal s veľkým nadšením a bol kladne prijatý, nedokáže na seba príliš dobre zarobiť. Zdieľanie inej platformy, napríklad tej z Mazdy MX-5, by mohlo náklady znížiť a vylepšiť účtovnú bilanciu malého športového auta, na ktoré sa síce pekne pozerá a pekne sa s ním jazdí, ale nepredáva sa po stovkách tisícov kusov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY