vytisknout velikost písma Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Chrbticou ponuky budúceho modelu Honda Civic bude preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 l, povedal magazínu Automotive News šéf globálneho vývoja automobilky Honda Yoshiharu Yamamoto. Downsizing tak dorazí aj do Spojených štátov, kde patrí Civic k obľúbeným autám.

Honda chce v USA nový motor aj vyrábať, podľa dodávateľov počíta s ročným odbytom 200 000 pohonných jednotiek. Nový motor bude úspornejší ako súčasné atmosférické jednotky, napríklad tisícosemstovka. Preplňovaná tisícpäťstovka dorazí v niekoľkých stupňoch naladenia. Honda sľubuje výkony obvyklé u atmosférických motorov s objemom 2,0 až 2,4 l. Teoreticky by mohlo ísť o hodnoty od 110 do 147 kW.

Yoshiharu Yamamoto verí, že sa zákazníkom zapáči vedľa nižšej spotreby aj vyšší výkon a silnejší záťah motora vďaka lepšiemu priebehu krútiaceho momentu. V USA ešte nie sú downzisované preplňované motory tak rozšírené ako v Európe. Americkí zákazníci sú stále zvyknutí na atmosférické motory s väčším objemom. A preto im Honda ponúkne popri preplňovanom motore aj klasickú atmosféricku jednotku.

Nová, už desiata generácia Hondy Civic, by sa mala predstaviť v roku 2016, zahájenie predaja príde o rok neskôr. Nový Civic by mal byť globálny produkt postavený na modulárnej platforme, na ktorej vyjde aj budúci americký Accord, informuje magazín Autoguide. Malo by ísť o pomerne veľkú revolúciu ako v dizajne, tak aj v technike, ale automobilka ešte všetky dôležité informácie starostlivo tají.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY