vytisknout velikost písma Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Chrbticou ponuky budúceho modelu Honda Civic bude preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 l, povedal magazínu Automotive News šéf globálneho vývoja automobilky Honda Yoshiharu Yamamoto. Downsizing tak dorazí aj do Spojených štátov, kde patrí Civic k obľúbeným autám.

Honda chce v USA nový motor aj vyrábať, podľa dodávateľov počíta s ročným odbytom 200 000 pohonných jednotiek. Nový motor bude úspornejší ako súčasné atmosférické jednotky, napríklad tisícosemstovka. Preplňovaná tisícpäťstovka dorazí v niekoľkých stupňoch naladenia. Honda sľubuje výkony obvyklé u atmosférických motorov s objemom 2,0 až 2,4 l. Teoreticky by mohlo ísť o hodnoty od 110 do 147 kW.

Yoshiharu Yamamoto verí, že sa zákazníkom zapáči vedľa nižšej spotreby aj vyšší výkon a silnejší záťah motora vďaka lepšiemu priebehu krútiaceho momentu. V USA ešte nie sú downzisované preplňované motory tak rozšírené ako v Európe. Americkí zákazníci sú stále zvyknutí na atmosférické motory s väčším objemom. A preto im Honda ponúkne popri preplňovanom motore aj klasickú atmosféricku jednotku.

Nová, už desiata generácia Hondy Civic, by sa mala predstaviť v roku 2016, zahájenie predaja príde o rok neskôr. Nový Civic by mal byť globálny produkt postavený na modulárnej platforme, na ktorej vyjde aj budúci americký Accord, informuje magazín Autoguide. Malo by ísť o pomerne veľkú revolúciu ako v dizajne, tak aj v technike, ale automobilka ešte všetky dôležité informácie starostlivo tají.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY