vytisknout velikost písma Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Chrbticou ponuky budúceho modelu Honda Civic bude preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 l, povedal magazínu Automotive News šéf globálneho vývoja automobilky Honda Yoshiharu Yamamoto. Downsizing tak dorazí aj do Spojených štátov, kde patrí Civic k obľúbeným autám.

Honda chce v USA nový motor aj vyrábať, podľa dodávateľov počíta s ročným odbytom 200 000 pohonných jednotiek. Nový motor bude úspornejší ako súčasné atmosférické jednotky, napríklad tisícosemstovka. Preplňovaná tisícpäťstovka dorazí v niekoľkých stupňoch naladenia. Honda sľubuje výkony obvyklé u atmosférických motorov s objemom 2,0 až 2,4 l. Teoreticky by mohlo ísť o hodnoty od 110 do 147 kW.

Yoshiharu Yamamoto verí, že sa zákazníkom zapáči vedľa nižšej spotreby aj vyšší výkon a silnejší záťah motora vďaka lepšiemu priebehu krútiaceho momentu. V USA ešte nie sú downzisované preplňované motory tak rozšírené ako v Európe. Americkí zákazníci sú stále zvyknutí na atmosférické motory s väčším objemom. A preto im Honda ponúkne popri preplňovanom motore aj klasickú atmosféricku jednotku.

Nová, už desiata generácia Hondy Civic, by sa mala predstaviť v roku 2016, zahájenie predaja príde o rok neskôr. Nový Civic by mal byť globálny produkt postavený na modulárnej platforme, na ktorej vyjde aj budúci americký Accord, informuje magazín Autoguide. Malo by ísť o pomerne veľkú revolúciu ako v dizajne, tak aj v technike, ale automobilka ešte všetky dôležité informácie starostlivo tají.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY