vytisknout velikost písma Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Chrbticou ponuky budúceho modelu Honda Civic bude preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 l, povedal magazínu Automotive News šéf globálneho vývoja automobilky Honda Yoshiharu Yamamoto. Downsizing tak dorazí aj do Spojených štátov, kde patrí Civic k obľúbeným autám.

Honda chce v USA nový motor aj vyrábať, podľa dodávateľov počíta s ročným odbytom 200 000 pohonných jednotiek. Nový motor bude úspornejší ako súčasné atmosférické jednotky, napríklad tisícosemstovka. Preplňovaná tisícpäťstovka dorazí v niekoľkých stupňoch naladenia. Honda sľubuje výkony obvyklé u atmosférických motorov s objemom 2,0 až 2,4 l. Teoreticky by mohlo ísť o hodnoty od 110 do 147 kW.

Yoshiharu Yamamoto verí, že sa zákazníkom zapáči vedľa nižšej spotreby aj vyšší výkon a silnejší záťah motora vďaka lepšiemu priebehu krútiaceho momentu. V USA ešte nie sú downzisované preplňované motory tak rozšírené ako v Európe. Americkí zákazníci sú stále zvyknutí na atmosférické motory s väčším objemom. A preto im Honda ponúkne popri preplňovanom motore aj klasickú atmosféricku jednotku.

Nová, už desiata generácia Hondy Civic, by sa mala predstaviť v roku 2016, zahájenie predaja príde o rok neskôr. Nový Civic by mal byť globálny produkt postavený na modulárnej platforme, na ktorej vyjde aj budúci americký Accord, informuje magazín Autoguide. Malo by ísť o pomerne veľkú revolúciu ako v dizajne, tak aj v technike, ale automobilka ešte všetky dôležité informácie starostlivo tají.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY