vytisknout velikost písma Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Budúca Honda Civic dostane preplňovaný motor 1,5 l

Chrbticou ponuky budúceho modelu Honda Civic bude preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 l, povedal magazínu Automotive News šéf globálneho vývoja automobilky Honda Yoshiharu Yamamoto. Downsizing tak dorazí aj do Spojených štátov, kde patrí Civic k obľúbeným autám.

Honda chce v USA nový motor aj vyrábať, podľa dodávateľov počíta s ročným odbytom 200 000 pohonných jednotiek. Nový motor bude úspornejší ako súčasné atmosférické jednotky, napríklad tisícosemstovka. Preplňovaná tisícpäťstovka dorazí v niekoľkých stupňoch naladenia. Honda sľubuje výkony obvyklé u atmosférických motorov s objemom 2,0 až 2,4 l. Teoreticky by mohlo ísť o hodnoty od 110 do 147 kW.

Yoshiharu Yamamoto verí, že sa zákazníkom zapáči vedľa nižšej spotreby aj vyšší výkon a silnejší záťah motora vďaka lepšiemu priebehu krútiaceho momentu. V USA ešte nie sú downzisované preplňované motory tak rozšírené ako v Európe. Americkí zákazníci sú stále zvyknutí na atmosférické motory s väčším objemom. A preto im Honda ponúkne popri preplňovanom motore aj klasickú atmosféricku jednotku.

Nová, už desiata generácia Hondy Civic, by sa mala predstaviť v roku 2016, zahájenie predaja príde o rok neskôr. Nový Civic by mal byť globálny produkt postavený na modulárnej platforme, na ktorej vyjde aj budúci americký Accord, informuje magazín Autoguide. Malo by ísť o pomerne veľkú revolúciu ako v dizajne, tak aj v technike, ale automobilka ešte všetky dôležité informácie starostlivo tají.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY