vytisknout velikost písma Budú musieť mať autá povinne ochranu proti kybernetickému útoku?

Budú musieť mať autá povinne ochranu proti kybernetickému útoku?

Americký senátor Ed Markey zvolený za štát Massachusetts predstavil návrh zákona na povinné vybavenie áut ochranou proti kybernetickému útoku, teda akýmsi antivírusovým programom. Kybernetické útoky voči osobným autám sú poslednou dobou čoraz častejšie medializované aj v médiách.

Napríklad aj nemecký ADAC upozornil na pomerne ľahký prienik cez zabezpečenie systému iDrive u BMW, kedy išlo z úplne cudzieho počítača na diaľku ovládať základné funkcie auta ako zámky dverí, zapaľovanie a palubné systémy.

Podobné záležitosti asi nemusia trápiť majiteľa "hlúpych" áut, ale dnes už sú internet a zložité palubné systémy komunikujúce s mobilnými telefónmi a počítačmi dostupné prakticky v každom aute. Navyše je vraj pomerne ľahké sa napríklad cez Bluetooth do auta "nabúrať" a dokonca meniť jeho nastavenia.

Senátor Ed Markey svoj návrh zákona o povinnom vybavení áut ochranou proti zneužitiu opiera o zistenie, že zo 16 opýtaných automobiliek len dve dokážu ihneď reagovať na správy o prelomení ich zabezpečenia.

Pokiaľ bude zákon schválený v navrhovanej podobe, vyplynú z toho pre výrobcov a predajcov áut dve nové povinnosti: autá predávané v USA budú musieť byť vybavené ochranou proti "hacknutiu" a informácie o stupni ochrany budú musieť byť uvedené na etikete ponúkaného auta v showroome podopně ako údaje o spotrebe paliva a emisiách.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY