vytisknout velikost písma Budú musieť mať autá povinne ochranu proti kybernetickému útoku?

Budú musieť mať autá povinne ochranu proti kybernetickému útoku?

Americký senátor Ed Markey zvolený za štát Massachusetts predstavil návrh zákona na povinné vybavenie áut ochranou proti kybernetickému útoku, teda akýmsi antivírusovým programom. Kybernetické útoky voči osobným autám sú poslednou dobou čoraz častejšie medializované aj v médiách.

Napríklad aj nemecký ADAC upozornil na pomerne ľahký prienik cez zabezpečenie systému iDrive u BMW, kedy išlo z úplne cudzieho počítača na diaľku ovládať základné funkcie auta ako zámky dverí, zapaľovanie a palubné systémy.

Podobné záležitosti asi nemusia trápiť majiteľa "hlúpych" áut, ale dnes už sú internet a zložité palubné systémy komunikujúce s mobilnými telefónmi a počítačmi dostupné prakticky v každom aute. Navyše je vraj pomerne ľahké sa napríklad cez Bluetooth do auta "nabúrať" a dokonca meniť jeho nastavenia.

Senátor Ed Markey svoj návrh zákona o povinnom vybavení áut ochranou proti zneužitiu opiera o zistenie, že zo 16 opýtaných automobiliek len dve dokážu ihneď reagovať na správy o prelomení ich zabezpečenia.

Pokiaľ bude zákon schválený v navrhovanej podobe, vyplynú z toho pre výrobcov a predajcov áut dve nové povinnosti: autá predávané v USA budú musieť byť vybavené ochranou proti "hacknutiu" a informácie o stupni ochrany budú musieť byť uvedené na etikete ponúkaného auta v showroome podopně ako údaje o spotrebe paliva a emisiách.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY