vytisknout velikost písma Budú musieť mať autá povinne ochranu proti kybernetickému útoku?

Budú musieť mať autá povinne ochranu proti kybernetickému útoku?

Americký senátor Ed Markey zvolený za štát Massachusetts predstavil návrh zákona na povinné vybavenie áut ochranou proti kybernetickému útoku, teda akýmsi antivírusovým programom. Kybernetické útoky voči osobným autám sú poslednou dobou čoraz častejšie medializované aj v médiách.

Napríklad aj nemecký ADAC upozornil na pomerne ľahký prienik cez zabezpečenie systému iDrive u BMW, kedy išlo z úplne cudzieho počítača na diaľku ovládať základné funkcie auta ako zámky dverí, zapaľovanie a palubné systémy.

Podobné záležitosti asi nemusia trápiť majiteľa "hlúpych" áut, ale dnes už sú internet a zložité palubné systémy komunikujúce s mobilnými telefónmi a počítačmi dostupné prakticky v každom aute. Navyše je vraj pomerne ľahké sa napríklad cez Bluetooth do auta "nabúrať" a dokonca meniť jeho nastavenia.

Senátor Ed Markey svoj návrh zákona o povinnom vybavení áut ochranou proti zneužitiu opiera o zistenie, že zo 16 opýtaných automobiliek len dve dokážu ihneď reagovať na správy o prelomení ich zabezpečenia.

Pokiaľ bude zákon schválený v navrhovanej podobe, vyplynú z toho pre výrobcov a predajcov áut dve nové povinnosti: autá predávané v USA budú musieť byť vybavené ochranou proti "hacknutiu" a informácie o stupni ochrany budú musieť byť uvedené na etikete ponúkaného auta v showroome podopně ako údaje o spotrebe paliva a emisiách.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY