vytisknout velikost písma Budú diely na japonské autá konečne lacnejšie? EÚ navrhla zrušiť clo.

Budú diely na japonské autá konečne lacnejšie? EÚ navrhla zrušiť clo.

Spoľahlivosť japonských áut býva vykúpená vyššími cenami originálnych náhradných dielov v porovnaní s európskymi automobilkami. Jednou z príčin je clo vo výške 3,0 až 4,5 percenta, ktorým sú zaťažené automobilové súčiastky dovážané do EÚ z Japonska.

Podľa japonského biznis denníka Nikkei, citovaného na Autonews.com, sa ročne pretočí v tomto biznise asi 3,7 miliardy eur.

Európska únia je podľa tohto zdroja pripravená zrušiť s okamžitou platnosťou dovozné clá na autodiely výmenou za zrušenie ciel, ktoré uvaľuje Japonsko na potraviny z Európy. Napríklad víno ​​podlieha dovoznej dani 15 percent, u syrov je to dokonca 30 percent.

EÚ je údajne ochotná zrušiť až 90 percent všetkých ciel na dovoz tovaru z Japonska. Automobily zo zeme vychádzajúceho slnka však budú mať naďalej v Európe konkurenčnú nevýhodu, lebo budú stále podliehať desaťpercentnému clu.

Kvôli úprave colného styku medzi EÚ a Japonskom sa budúci týždeň stretnú v Bruseli zástupcovia oboch strán na tretie kolo vzájomných rozhovorov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY