vytisknout velikost písma Budú diely na japonské autá konečne lacnejšie? EÚ navrhla zrušiť clo.

Budú diely na japonské autá konečne lacnejšie? EÚ navrhla zrušiť clo.

Spoľahlivosť japonských áut býva vykúpená vyššími cenami originálnych náhradných dielov v porovnaní s európskymi automobilkami. Jednou z príčin je clo vo výške 3,0 až 4,5 percenta, ktorým sú zaťažené automobilové súčiastky dovážané do EÚ z Japonska.

Podľa japonského biznis denníka Nikkei, citovaného na Autonews.com, sa ročne pretočí v tomto biznise asi 3,7 miliardy eur.

Európska únia je podľa tohto zdroja pripravená zrušiť s okamžitou platnosťou dovozné clá na autodiely výmenou za zrušenie ciel, ktoré uvaľuje Japonsko na potraviny z Európy. Napríklad víno ​​podlieha dovoznej dani 15 percent, u syrov je to dokonca 30 percent.

EÚ je údajne ochotná zrušiť až 90 percent všetkých ciel na dovoz tovaru z Japonska. Automobily zo zeme vychádzajúceho slnka však budú mať naďalej v Európe konkurenčnú nevýhodu, lebo budú stále podliehať desaťpercentnému clu.

Kvôli úprave colného styku medzi EÚ a Japonskom sa budúci týždeň stretnú v Bruseli zástupcovia oboch strán na tretie kolo vzájomných rozhovorov.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY