vytisknout velikost písma Budú diely na japonské autá konečne lacnejšie? EÚ navrhla zrušiť clo.

Budú diely na japonské autá konečne lacnejšie? EÚ navrhla zrušiť clo.

Spoľahlivosť japonských áut býva vykúpená vyššími cenami originálnych náhradných dielov v porovnaní s európskymi automobilkami. Jednou z príčin je clo vo výške 3,0 až 4,5 percenta, ktorým sú zaťažené automobilové súčiastky dovážané do EÚ z Japonska.

Podľa japonského biznis denníka Nikkei, citovaného na Autonews.com, sa ročne pretočí v tomto biznise asi 3,7 miliardy eur.

Európska únia je podľa tohto zdroja pripravená zrušiť s okamžitou platnosťou dovozné clá na autodiely výmenou za zrušenie ciel, ktoré uvaľuje Japonsko na potraviny z Európy. Napríklad víno ​​podlieha dovoznej dani 15 percent, u syrov je to dokonca 30 percent.

EÚ je údajne ochotná zrušiť až 90 percent všetkých ciel na dovoz tovaru z Japonska. Automobily zo zeme vychádzajúceho slnka však budú mať naďalej v Európe konkurenčnú nevýhodu, lebo budú stále podliehať desaťpercentnému clu.

Kvôli úprave colného styku medzi EÚ a Japonskom sa budúci týždeň stretnú v Bruseli zástupcovia oboch strán na tretie kolo vzájomných rozhovorov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY