vytisknout velikost písma Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Audi pracuje na podvozku, ktorý má energiu pohlcovania nárazov premeniť na elektrinu a napájať tak akumulátory hybridov. To vraj predĺži dojazd a zvýši efektivitu prevádzky auta. Nápad by mohol nájsť uplatnenie aj v nehybridných modeloch.

Automobilka Audi úspešne odskúšala prototyp podvozku na hybridnom modeli Audi A3 e-tron. Síce nikto nechcel špecifikovať, ako podvozok prúd vyrába, ale pravdepodobne pôjde o premyslený kľukový mechanizmus meniaci vodorovný pohyb tlmiča na otáčavý. Ten následne roztočí generátor elektriny.

Podľa Audi je potom ľahké na rovnakom princípe postaviť aj adaptívny podvozok, pretože keď pôjde energiu z tlmiča brať, pôjde mu ju aj posielať. Možno tak eliminovať napríklad nakláňanie karosérie v zákrute pri športových modeloch.

Do sériovej výroby elektrinu vyrábajúceho podvozku je ešte asi dlhá cesta, ale už teraz môžeme celkom s istotou povedať, že na slovenských cestách budú akumulátory elektromobilov a hybridov Audi vždy nabité na maximálnu kapacitu po niekoľkých kilometroch.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY