vytisknout velikost písma Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Audi pracuje na podvozku, ktorý má energiu pohlcovania nárazov premeniť na elektrinu a napájať tak akumulátory hybridov. To vraj predĺži dojazd a zvýši efektivitu prevádzky auta. Nápad by mohol nájsť uplatnenie aj v nehybridných modeloch.

Automobilka Audi úspešne odskúšala prototyp podvozku na hybridnom modeli Audi A3 e-tron. Síce nikto nechcel špecifikovať, ako podvozok prúd vyrába, ale pravdepodobne pôjde o premyslený kľukový mechanizmus meniaci vodorovný pohyb tlmiča na otáčavý. Ten následne roztočí generátor elektriny.

Podľa Audi je potom ľahké na rovnakom princípe postaviť aj adaptívny podvozok, pretože keď pôjde energiu z tlmiča brať, pôjde mu ju aj posielať. Možno tak eliminovať napríklad nakláňanie karosérie v zákrute pri športových modeloch.

Do sériovej výroby elektrinu vyrábajúceho podvozku je ešte asi dlhá cesta, ale už teraz môžeme celkom s istotou povedať, že na slovenských cestách budú akumulátory elektromobilov a hybridov Audi vždy nabité na maximálnu kapacitu po niekoľkých kilometroch.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY