vytisknout velikost písma Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Audi pracuje na podvozku, ktorý má energiu pohlcovania nárazov premeniť na elektrinu a napájať tak akumulátory hybridov. To vraj predĺži dojazd a zvýši efektivitu prevádzky auta. Nápad by mohol nájsť uplatnenie aj v nehybridných modeloch.

Automobilka Audi úspešne odskúšala prototyp podvozku na hybridnom modeli Audi A3 e-tron. Síce nikto nechcel špecifikovať, ako podvozok prúd vyrába, ale pravdepodobne pôjde o premyslený kľukový mechanizmus meniaci vodorovný pohyb tlmiča na otáčavý. Ten následne roztočí generátor elektriny.

Podľa Audi je potom ľahké na rovnakom princípe postaviť aj adaptívny podvozok, pretože keď pôjde energiu z tlmiča brať, pôjde mu ju aj posielať. Možno tak eliminovať napríklad nakláňanie karosérie v zákrute pri športových modeloch.

Do sériovej výroby elektrinu vyrábajúceho podvozku je ešte asi dlhá cesta, ale už teraz môžeme celkom s istotou povedať, že na slovenských cestách budú akumulátory elektromobilov a hybridov Audi vždy nabité na maximálnu kapacitu po niekoľkých kilometroch.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY