vytisknout velikost písma Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Audi pracuje na podvozku, ktorý má energiu pohlcovania nárazov premeniť na elektrinu a napájať tak akumulátory hybridov. To vraj predĺži dojazd a zvýši efektivitu prevádzky auta. Nápad by mohol nájsť uplatnenie aj v nehybridných modeloch.

Automobilka Audi úspešne odskúšala prototyp podvozku na hybridnom modeli Audi A3 e-tron. Síce nikto nechcel špecifikovať, ako podvozok prúd vyrába, ale pravdepodobne pôjde o premyslený kľukový mechanizmus meniaci vodorovný pohyb tlmiča na otáčavý. Ten následne roztočí generátor elektriny.

Podľa Audi je potom ľahké na rovnakom princípe postaviť aj adaptívny podvozok, pretože keď pôjde energiu z tlmiča brať, pôjde mu ju aj posielať. Možno tak eliminovať napríklad nakláňanie karosérie v zákrute pri športových modeloch.

Do sériovej výroby elektrinu vyrábajúceho podvozku je ešte asi dlhá cesta, ale už teraz môžeme celkom s istotou povedať, že na slovenských cestách budú akumulátory elektromobilov a hybridov Audi vždy nabité na maximálnu kapacitu po niekoľkých kilometroch.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY