vytisknout velikost písma Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Bude podvozok Audi vyrábať prúd pre batérie hybridov?

Audi pracuje na podvozku, ktorý má energiu pohlcovania nárazov premeniť na elektrinu a napájať tak akumulátory hybridov. To vraj predĺži dojazd a zvýši efektivitu prevádzky auta. Nápad by mohol nájsť uplatnenie aj v nehybridných modeloch.

Automobilka Audi úspešne odskúšala prototyp podvozku na hybridnom modeli Audi A3 e-tron. Síce nikto nechcel špecifikovať, ako podvozok prúd vyrába, ale pravdepodobne pôjde o premyslený kľukový mechanizmus meniaci vodorovný pohyb tlmiča na otáčavý. Ten následne roztočí generátor elektriny.

Podľa Audi je potom ľahké na rovnakom princípe postaviť aj adaptívny podvozok, pretože keď pôjde energiu z tlmiča brať, pôjde mu ju aj posielať. Možno tak eliminovať napríklad nakláňanie karosérie v zákrute pri športových modeloch.

Do sériovej výroby elektrinu vyrábajúceho podvozku je ešte asi dlhá cesta, ale už teraz môžeme celkom s istotou povedať, že na slovenských cestách budú akumulátory elektromobilov a hybridov Audi vždy nabité na maximálnu kapacitu po niekoľkých kilometroch.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY