vytisknout velikost písma BRZ tS dorazilo na japonský trh. Subaru vyrobí iba 300 kusov

BRZ tS dorazilo na japonský trh. Subaru vyrobí iba 300 kusov

Páči sa vám to krásne žlté BRZ na úvodnej fotke? Nám tiež, ale máme pre vás len samé zlé správy. Ide síce o úpravu od STI, motora sa ale technici nedotkli, takže ponúka stále svojich 147 kW (200 k). Ale predovšetkým je táto upravená verzia určená výhradne pre japonský trh a navyše vznikne séria iba troch stoviek kusov. A aby toho nebolo málo, žltých exemplárov vyrobí Subaru maximálne sto.

Konkrétne ide o Subaru BRZ tS, teda o vylepšenú verziu známeho kupé. Iné sú napríklad osemnásťpalcové kolesá, na karosérii sa po novom objavuje predný spojler alebo prahové nástavce. Interiér potom pridá karbónový dekor, kožou potiahnutý volant s logom STI, sedadlá Recaro, Alcantaru a ďalšie podobné detaily.

Motora sa úpravy netýkajú. Špekulácie síce hovorili aj o inštalácii systému preplňovania, ale tak sa nestalo. Divízia STI zapracovala hlavne na podvozku, ktorý má ponúknuť schopnosti nie príliš vzdialenému závodnému autu. Tak napríklad vpredu nájdete nové vzpery a iné pružiny, zadná náprava má potom iné pružiny aj tlmiče a hnací hriadeľ ponúka väčší priemer. Väčší priemer nakoniec dostali aj brzdné kotúče. Brzdy potom majú pôvod v spoločnosti Brembo.

Okrem výrazne žltej farby Sunrise Yellow, ktorá je limitovaná na sto kusov, je k dispozícii aj farba Blue Pearl, Crystal White Pearl a Crystal Black Silica. Mimochodom dnešným dňom sa toto auto začalo predávať v Japonsku.

brzz_24.jpgbrzz_23.jpgbrzz_27.jpgbrzz_12.jpgbrzz_02.jpgbrzz_28.jpgbrzz_29.jpgbrzz_25.jpgbrzz_26.jpgbrzz_01.jpgbrzz_03.jpgbrzz_04.jpgbrzz_05.jpgbrzz_06.jpgbrzz_07.jpgbrzz_08.jpgbrzz_09.jpgbrzz_10.jpgbrzz_11.jpgbrzz_13.jpgbrzz_14.jpgbrzz_15.jpgbrzz_16.jpgbrzz_17.jpgbrzz_18.jpgbrzz_19.jpgbrzz_20.jpgbrzz_21.jpgbrzz_22.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY