vytisknout velikost písma Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinácia kopy voľného času a šikovných ručičiek nie je vždy zárukou kvalitnej práce. Stačí sa pozrieť napríklad na typický dedinský tuning. No brutálny tereňák s desaťvalcom je v poriadku. A navyše si ho teraz môžete kúpiť.
Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Tá vec, ktorú vidíte na titulnej fotke, má v technickom preukaze napísané Ford Excursion z roku 2000. Áno, táto šialenosť má registračnú značku, technickú a môže vyraziť na cestu (aspon teda na tú americkú). A ešte ku všetkému je teraz na predaj za pomerne sympatických 72 000 dolárov. Pozrite na inzerát na ebay, je tam aj viac fotiek.

Zaujímalo by nás, koľko toho z Fordu Excursion skutočne na aute zostalo, pretože toto je len rám, kolesá a veľký motor s prevodovkou. Je to vlastne taký Ariel Atom do toho najdrsnejšieho terénu. Rockzilla je teda naozaj príznačné označenie, najmä keď ju poháňa desaťvalec Ford 6,8 l.

Jednotka mala v sériovom stave výkon 231 kW (314 k) a krútiaci moment 576 Nm, čo bude na terénnu hračku určite stačiť. Ľahkému ovládaniu pomôže automatická prevodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Predávajúci informuje, že s Rockzillou môžete dôjsť k akémukoľvek dealerovi Fordu a nechať si ju servisovať.

Alebo si môžete nechať postaviť ďalšiu. Tvorca používa práve základ z Fordu Excursion, lebo ich je vraj dosť a ľahko sa s nimi pracuje. Môžete mať aj diesel, ak by vás trápila spotreba. No Rockzilla si vraj vezme len 26 litrov na 100 km pri konštantnej rýchlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že minúť 70 tisíc eur za nejaké naftové SUV môže len jedinec bez fantázie. Rockzilla V10 4x4 je skvelá príležitosť, ako ukázať svetu, že vás otázka globálneho otepľovania, klimatických zmien či ako sa tomu dnes módne hovorí, vôbec netrápi.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY