vytisknout velikost písma Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinácia kopy voľného času a šikovných ručičiek nie je vždy zárukou kvalitnej práce. Stačí sa pozrieť napríklad na typický dedinský tuning. No brutálny tereňák s desaťvalcom je v poriadku. A navyše si ho teraz môžete kúpiť.
Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Tá vec, ktorú vidíte na titulnej fotke, má v technickom preukaze napísané Ford Excursion z roku 2000. Áno, táto šialenosť má registračnú značku, technickú a môže vyraziť na cestu (aspon teda na tú americkú). A ešte ku všetkému je teraz na predaj za pomerne sympatických 72 000 dolárov. Pozrite na inzerát na ebay, je tam aj viac fotiek.

Zaujímalo by nás, koľko toho z Fordu Excursion skutočne na aute zostalo, pretože toto je len rám, kolesá a veľký motor s prevodovkou. Je to vlastne taký Ariel Atom do toho najdrsnejšieho terénu. Rockzilla je teda naozaj príznačné označenie, najmä keď ju poháňa desaťvalec Ford 6,8 l.

Jednotka mala v sériovom stave výkon 231 kW (314 k) a krútiaci moment 576 Nm, čo bude na terénnu hračku určite stačiť. Ľahkému ovládaniu pomôže automatická prevodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Predávajúci informuje, že s Rockzillou môžete dôjsť k akémukoľvek dealerovi Fordu a nechať si ju servisovať.

Alebo si môžete nechať postaviť ďalšiu. Tvorca používa práve základ z Fordu Excursion, lebo ich je vraj dosť a ľahko sa s nimi pracuje. Môžete mať aj diesel, ak by vás trápila spotreba. No Rockzilla si vraj vezme len 26 litrov na 100 km pri konštantnej rýchlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že minúť 70 tisíc eur za nejaké naftové SUV môže len jedinec bez fantázie. Rockzilla V10 4x4 je skvelá príležitosť, ako ukázať svetu, že vás otázka globálneho otepľovania, klimatických zmien či ako sa tomu dnes módne hovorí, vôbec netrápi.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY