vytisknout velikost písma Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinácia kopy voľného času a šikovných ručičiek nie je vždy zárukou kvalitnej práce. Stačí sa pozrieť napríklad na typický dedinský tuning. No brutálny tereňák s desaťvalcom je v poriadku. A navyše si ho teraz môžete kúpiť.
Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Tá vec, ktorú vidíte na titulnej fotke, má v technickom preukaze napísané Ford Excursion z roku 2000. Áno, táto šialenosť má registračnú značku, technickú a môže vyraziť na cestu (aspon teda na tú americkú). A ešte ku všetkému je teraz na predaj za pomerne sympatických 72 000 dolárov. Pozrite na inzerát na ebay, je tam aj viac fotiek.

Zaujímalo by nás, koľko toho z Fordu Excursion skutočne na aute zostalo, pretože toto je len rám, kolesá a veľký motor s prevodovkou. Je to vlastne taký Ariel Atom do toho najdrsnejšieho terénu. Rockzilla je teda naozaj príznačné označenie, najmä keď ju poháňa desaťvalec Ford 6,8 l.

Jednotka mala v sériovom stave výkon 231 kW (314 k) a krútiaci moment 576 Nm, čo bude na terénnu hračku určite stačiť. Ľahkému ovládaniu pomôže automatická prevodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Predávajúci informuje, že s Rockzillou môžete dôjsť k akémukoľvek dealerovi Fordu a nechať si ju servisovať.

Alebo si môžete nechať postaviť ďalšiu. Tvorca používa práve základ z Fordu Excursion, lebo ich je vraj dosť a ľahko sa s nimi pracuje. Môžete mať aj diesel, ak by vás trápila spotreba. No Rockzilla si vraj vezme len 26 litrov na 100 km pri konštantnej rýchlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že minúť 70 tisíc eur za nejaké naftové SUV môže len jedinec bez fantázie. Rockzilla V10 4x4 je skvelá príležitosť, ako ukázať svetu, že vás otázka globálneho otepľovania, klimatických zmien či ako sa tomu dnes módne hovorí, vôbec netrápi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY