vytisknout velikost písma Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinácia kopy voľného času a šikovných ručičiek nie je vždy zárukou kvalitnej práce. Stačí sa pozrieť napríklad na typický dedinský tuning. No brutálny tereňák s desaťvalcom je v poriadku. A navyše si ho teraz môžete kúpiť.
Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Tá vec, ktorú vidíte na titulnej fotke, má v technickom preukaze napísané Ford Excursion z roku 2000. Áno, táto šialenosť má registračnú značku, technickú a môže vyraziť na cestu (aspon teda na tú americkú). A ešte ku všetkému je teraz na predaj za pomerne sympatických 72 000 dolárov. Pozrite na inzerát na ebay, je tam aj viac fotiek.

Zaujímalo by nás, koľko toho z Fordu Excursion skutočne na aute zostalo, pretože toto je len rám, kolesá a veľký motor s prevodovkou. Je to vlastne taký Ariel Atom do toho najdrsnejšieho terénu. Rockzilla je teda naozaj príznačné označenie, najmä keď ju poháňa desaťvalec Ford 6,8 l.

Jednotka mala v sériovom stave výkon 231 kW (314 k) a krútiaci moment 576 Nm, čo bude na terénnu hračku určite stačiť. Ľahkému ovládaniu pomôže automatická prevodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Predávajúci informuje, že s Rockzillou môžete dôjsť k akémukoľvek dealerovi Fordu a nechať si ju servisovať.

Alebo si môžete nechať postaviť ďalšiu. Tvorca používa práve základ z Fordu Excursion, lebo ich je vraj dosť a ľahko sa s nimi pracuje. Môžete mať aj diesel, ak by vás trápila spotreba. No Rockzilla si vraj vezme len 26 litrov na 100 km pri konštantnej rýchlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že minúť 70 tisíc eur za nejaké naftové SUV môže len jedinec bez fantázie. Rockzilla V10 4x4 je skvelá príležitosť, ako ukázať svetu, že vás otázka globálneho otepľovania, klimatických zmien či ako sa tomu dnes módne hovorí, vôbec netrápi.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY