vytisknout velikost písma Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Kombinácia kopy voľného času a šikovných ručičiek nie je vždy zárukou kvalitnej práce. Stačí sa pozrieť napríklad na typický dedinský tuning. No brutálny tereňák s desaťvalcom je v poriadku. A navyše si ho teraz môžete kúpiť.
Brutálna Rockzilla V10 4x4 je Ariel Atom do drsného terénu

Tá vec, ktorú vidíte na titulnej fotke, má v technickom preukaze napísané Ford Excursion z roku 2000. Áno, táto šialenosť má registračnú značku, technickú a môže vyraziť na cestu (aspon teda na tú americkú). A ešte ku všetkému je teraz na predaj za pomerne sympatických 72 000 dolárov. Pozrite na inzerát na ebay, je tam aj viac fotiek.

Zaujímalo by nás, koľko toho z Fordu Excursion skutočne na aute zostalo, pretože toto je len rám, kolesá a veľký motor s prevodovkou. Je to vlastne taký Ariel Atom do toho najdrsnejšieho terénu. Rockzilla je teda naozaj príznačné označenie, najmä keď ju poháňa desaťvalec Ford 6,8 l.

Jednotka mala v sériovom stave výkon 231 kW (314 k) a krútiaci moment 576 Nm, čo bude na terénnu hračku určite stačiť. Ľahkému ovládaniu pomôže automatická prevodovka a elektronicky ovládaná rozvodovka. Predávajúci informuje, že s Rockzillou môžete dôjsť k akémukoľvek dealerovi Fordu a nechať si ju servisovať.

Alebo si môžete nechať postaviť ďalšiu. Tvorca používa práve základ z Fordu Excursion, lebo ich je vraj dosť a ľahko sa s nimi pracuje. Môžete mať aj diesel, ak by vás trápila spotreba. No Rockzilla si vraj vezme len 26 litrov na 100 km pri konštantnej rýchlosti 120 km/h.

Tak nás napadá, že minúť 70 tisíc eur za nejaké naftové SUV môže len jedinec bez fantázie. Rockzilla V10 4x4 je skvelá príležitosť, ako ukázať svetu, že vás otázka globálneho otepľovania, klimatických zmien či ako sa tomu dnes módne hovorí, vôbec netrápi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY