vytisknout velikost písma Brnenský autosalón tento rok nebude. Automobilky nemali záujem

Brnenský autosalón tento rok nebude. Automobilky nemali záujem

V termíne od 15. do 19. mája sa mal v Čechách konať ďalší ročník brnenského autosalónu. Pripravená bola plocha 25 000 m2, očakávalo sa zhruba 100 000 návštevníkov. Lenže usporiadatelia celú akciu nakoniec zrušili. V rozhovore pre Českú televíziu to uviedol riaditeľ Veľtrhov Brno Jiří Kuliš.

Podmienkou pre konanie akcie bola účasť minimálne sedemnástich automobiliek, čo sa splniť nepodarilo. Usporiadatelia chceli napraviť reputáciu autosalónu po minuloročnom nie príliš podarenom ročníku, kedy niektoré značky zrušili svoju účasť na poslednú chvíľu a v konečnom dôsledku boli na autosalóne len stánky Škoda, Hyundai, Ford a tiež niekoľko vozidiel Mazda, Mitsubishi, Volvo alebo Suzuki. Predstavitelia brnianskeho autosalónu ale veria, že sa za rok situácia zlepší a akcie sa konať bude.

Určite nie je potrebné pripomínať, ako na tom bol tento autosalón v minulosti. Napríklad v roku 1983 (vtedy išlo ešte o strojársky veľtrh Brno), kedy sa konal jubilejný 25. ročník, si českí návštevníci mohli ako vôbec prvý prezrieť modernizovanú verziu Škody 105/120 a svetovú premiéru si pre túto príležitosť pripravil tiež Fiat, ktorý tu ukázal nový model Regata.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY