vytisknout velikost písma Britská polícia bude po nehodách vodičom brať mobilné telefóny

Britská polícia bude po nehodách vodičom brať mobilné telefóny

Nie, toto nie je zabudnutý aprílový článok. Úrady vo Veľkej Británii skutočne plánujú zákon, ktorý policajtom umožní zabaviť vodičovi po nehode mobilný telefón. Chcú, aby mohol mobil poslúžiť ako dôkaz, že ho vodič v čase nehody použil a teda sa previnil proti predpisom.

Server visordown.com, ktorý správu priniesol, ďalej informuje, že úrady chcú tento zákon aplikovať na všetky nehody, teda aj drobné ťukance. Hugh Bladon z Aliancie britských vodičov informuje, že je síce všetkými desiatimi proti používaniu mobilu pri riadení, ale obáva sa, že polícia tento zákon zneužije a bude to preháňať s jeho vymáhaním.

Zákon by totiž dopadal na všetkých účastníkov nehody a pomaly sa rysuje situácia, kedy bude vodič s mobilom automaticky vinníkom nehody.

Neexistuje žiadna presná štúdie, no "experti" sa vraj domnievajú, že ročne na britských cestách zomrie pri nehodách, v ktorých hral úlohu mobilný telefón, až 500 ľudí. Asi nemusíme pripomínať, že v tomto prípade sú skutočne dôležité fakty a nie domnienky a odhady.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY