vytisknout velikost písma Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus už skôr oznámil, že v Ženeve predstaví model 850 6.0 Biturbo Coupe, čo je vyladený Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe. Toto auto ale nebude jedinou novinkou. Na nadchádzajúci autosalón totiž mieri aj základné "esko" vychádzajúce z verzie S 65 AMG, ktoré po zásahu Brabusu dostalo rovných 900 koní.

Základom je opäť dôkladne prepracovaný motor. Objem základného dvanásťvalca bol zväčšený na 6,3 litra, iné sú samozrejme piesty alebo kľukový hriadeľ, menili sa turbodúchadlá, sacia časť aj výfukové potrubie, pričom napríklad také zvody sú nerezové a majú priemer osem centimetrov. Výfuk tiež obsahuje klapku, ktorá v prípade potreby zariadi patričný zvukový doprovod.

Výsledok ponúka maximálny výkon 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment by sa údajne dostal až na 1500 Nm, ale v automobile je elektronicky obmedzený na 1200 Nm. Cez sedemstupňový automat je poháňaná zadná náprava, kam Brabus ešte naviac inštaloval samosvorný diferenciál. Stovka je otázkou 3,7 s, zrýchlenie z nuly na 200 km/h prebehne za 9,1 s. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 350 km/h.

Kvôli takto vysokým rýchlostiam Brabus samozrejme zapracoval aj na aerodynamike. Iné sú nárazníky, na aute nájdeme rad karbónových dielov a nakoniec bol upravený aj vzduchový podvozok. Ten je po novom v základnej pozícii zhruba o 15 milimetrov nižšie. Záujemcovia môžu siahnuť po troch rôznych variantoch liatych kolies o veľkosti 21 palcov, k dispozícii sú prípadne ešte kolesá o palec väčšie.

Kto si objedná novú triedu S vo verzii Rocket 900 priamo od Brabusu, ten bude musieť vytiahnuť z účtu minimálne 346 tisíc eur. Samozrejme rovnakú úpravu možno aplikovať aj na vozidlo, ktoré už majiteľ vlastní.

brabus_rocket_26.jpgbrabus_rocket_27.jpgbrabus_rocket_28.jpgbrabus_rocket_29.jpgbrabus_rocket_30.jpgbrabus_rocket_01.jpgbrabus_rocket_02.jpgbrabus_rocket_03.jpgbrabus_rocket_04.jpgbrabus_rocket_05.jpgbrabus_rocket_06.jpgbrabus_rocket_07.jpgbrabus_rocket_08.jpgbrabus_rocket_09.jpgbrabus_rocket_10.jpgbrabus_rocket_11.jpgbrabus_rocket_12.jpgbrabus_rocket_13.jpgbrabus_rocket_14.jpgbrabus_rocket_15.jpgbrabus_rocket_16.jpgbrabus_rocket_17.jpgbrabus_rocket_18.jpgbrabus_rocket_19.jpgbrabus_rocket_20.jpgbrabus_rocket_23.jpgbrabus_rocket_24.jpgbrabus_rocket_25.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY