vytisknout velikost písma Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus už skôr oznámil, že v Ženeve predstaví model 850 6.0 Biturbo Coupe, čo je vyladený Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe. Toto auto ale nebude jedinou novinkou. Na nadchádzajúci autosalón totiž mieri aj základné "esko" vychádzajúce z verzie S 65 AMG, ktoré po zásahu Brabusu dostalo rovných 900 koní.

Základom je opäť dôkladne prepracovaný motor. Objem základného dvanásťvalca bol zväčšený na 6,3 litra, iné sú samozrejme piesty alebo kľukový hriadeľ, menili sa turbodúchadlá, sacia časť aj výfukové potrubie, pričom napríklad také zvody sú nerezové a majú priemer osem centimetrov. Výfuk tiež obsahuje klapku, ktorá v prípade potreby zariadi patričný zvukový doprovod.

Výsledok ponúka maximálny výkon 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment by sa údajne dostal až na 1500 Nm, ale v automobile je elektronicky obmedzený na 1200 Nm. Cez sedemstupňový automat je poháňaná zadná náprava, kam Brabus ešte naviac inštaloval samosvorný diferenciál. Stovka je otázkou 3,7 s, zrýchlenie z nuly na 200 km/h prebehne za 9,1 s. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 350 km/h.

Kvôli takto vysokým rýchlostiam Brabus samozrejme zapracoval aj na aerodynamike. Iné sú nárazníky, na aute nájdeme rad karbónových dielov a nakoniec bol upravený aj vzduchový podvozok. Ten je po novom v základnej pozícii zhruba o 15 milimetrov nižšie. Záujemcovia môžu siahnuť po troch rôznych variantoch liatych kolies o veľkosti 21 palcov, k dispozícii sú prípadne ešte kolesá o palec väčšie.

Kto si objedná novú triedu S vo verzii Rocket 900 priamo od Brabusu, ten bude musieť vytiahnuť z účtu minimálne 346 tisíc eur. Samozrejme rovnakú úpravu možno aplikovať aj na vozidlo, ktoré už majiteľ vlastní.

brabus_rocket_26.jpgbrabus_rocket_27.jpgbrabus_rocket_28.jpgbrabus_rocket_29.jpgbrabus_rocket_30.jpgbrabus_rocket_01.jpgbrabus_rocket_02.jpgbrabus_rocket_03.jpgbrabus_rocket_04.jpgbrabus_rocket_05.jpgbrabus_rocket_06.jpgbrabus_rocket_07.jpgbrabus_rocket_08.jpgbrabus_rocket_09.jpgbrabus_rocket_10.jpgbrabus_rocket_11.jpgbrabus_rocket_12.jpgbrabus_rocket_13.jpgbrabus_rocket_14.jpgbrabus_rocket_15.jpgbrabus_rocket_16.jpgbrabus_rocket_17.jpgbrabus_rocket_18.jpgbrabus_rocket_19.jpgbrabus_rocket_20.jpgbrabus_rocket_23.jpgbrabus_rocket_24.jpgbrabus_rocket_25.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY