vytisknout velikost písma Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus už skôr oznámil, že v Ženeve predstaví model 850 6.0 Biturbo Coupe, čo je vyladený Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe. Toto auto ale nebude jedinou novinkou. Na nadchádzajúci autosalón totiž mieri aj základné "esko" vychádzajúce z verzie S 65 AMG, ktoré po zásahu Brabusu dostalo rovných 900 koní.

Základom je opäť dôkladne prepracovaný motor. Objem základného dvanásťvalca bol zväčšený na 6,3 litra, iné sú samozrejme piesty alebo kľukový hriadeľ, menili sa turbodúchadlá, sacia časť aj výfukové potrubie, pričom napríklad také zvody sú nerezové a majú priemer osem centimetrov. Výfuk tiež obsahuje klapku, ktorá v prípade potreby zariadi patričný zvukový doprovod.

Výsledok ponúka maximálny výkon 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment by sa údajne dostal až na 1500 Nm, ale v automobile je elektronicky obmedzený na 1200 Nm. Cez sedemstupňový automat je poháňaná zadná náprava, kam Brabus ešte naviac inštaloval samosvorný diferenciál. Stovka je otázkou 3,7 s, zrýchlenie z nuly na 200 km/h prebehne za 9,1 s. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 350 km/h.

Kvôli takto vysokým rýchlostiam Brabus samozrejme zapracoval aj na aerodynamike. Iné sú nárazníky, na aute nájdeme rad karbónových dielov a nakoniec bol upravený aj vzduchový podvozok. Ten je po novom v základnej pozícii zhruba o 15 milimetrov nižšie. Záujemcovia môžu siahnuť po troch rôznych variantoch liatych kolies o veľkosti 21 palcov, k dispozícii sú prípadne ešte kolesá o palec väčšie.

Kto si objedná novú triedu S vo verzii Rocket 900 priamo od Brabusu, ten bude musieť vytiahnuť z účtu minimálne 346 tisíc eur. Samozrejme rovnakú úpravu možno aplikovať aj na vozidlo, ktoré už majiteľ vlastní.

brabus_rocket_26.jpgbrabus_rocket_27.jpgbrabus_rocket_28.jpgbrabus_rocket_29.jpgbrabus_rocket_30.jpgbrabus_rocket_01.jpgbrabus_rocket_02.jpgbrabus_rocket_03.jpgbrabus_rocket_04.jpgbrabus_rocket_05.jpgbrabus_rocket_06.jpgbrabus_rocket_07.jpgbrabus_rocket_08.jpgbrabus_rocket_09.jpgbrabus_rocket_10.jpgbrabus_rocket_11.jpgbrabus_rocket_12.jpgbrabus_rocket_13.jpgbrabus_rocket_14.jpgbrabus_rocket_15.jpgbrabus_rocket_16.jpgbrabus_rocket_17.jpgbrabus_rocket_18.jpgbrabus_rocket_19.jpgbrabus_rocket_20.jpgbrabus_rocket_23.jpgbrabus_rocket_24.jpgbrabus_rocket_25.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY