vytisknout velikost písma Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus v Ženeve ukáže aj dvanásťvalcový model Rocket 900

Brabus už skôr oznámil, že v Ženeve predstaví model 850 6.0 Biturbo Coupe, čo je vyladený Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe. Toto auto ale nebude jedinou novinkou. Na nadchádzajúci autosalón totiž mieri aj základné "esko" vychádzajúce z verzie S 65 AMG, ktoré po zásahu Brabusu dostalo rovných 900 koní.

Základom je opäť dôkladne prepracovaný motor. Objem základného dvanásťvalca bol zväčšený na 6,3 litra, iné sú samozrejme piesty alebo kľukový hriadeľ, menili sa turbodúchadlá, sacia časť aj výfukové potrubie, pričom napríklad také zvody sú nerezové a majú priemer osem centimetrov. Výfuk tiež obsahuje klapku, ktorá v prípade potreby zariadi patričný zvukový doprovod.

Výsledok ponúka maximálny výkon 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment by sa údajne dostal až na 1500 Nm, ale v automobile je elektronicky obmedzený na 1200 Nm. Cez sedemstupňový automat je poháňaná zadná náprava, kam Brabus ešte naviac inštaloval samosvorný diferenciál. Stovka je otázkou 3,7 s, zrýchlenie z nuly na 200 km/h prebehne za 9,1 s. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 350 km/h.

Kvôli takto vysokým rýchlostiam Brabus samozrejme zapracoval aj na aerodynamike. Iné sú nárazníky, na aute nájdeme rad karbónových dielov a nakoniec bol upravený aj vzduchový podvozok. Ten je po novom v základnej pozícii zhruba o 15 milimetrov nižšie. Záujemcovia môžu siahnuť po troch rôznych variantoch liatych kolies o veľkosti 21 palcov, k dispozícii sú prípadne ešte kolesá o palec väčšie.

Kto si objedná novú triedu S vo verzii Rocket 900 priamo od Brabusu, ten bude musieť vytiahnuť z účtu minimálne 346 tisíc eur. Samozrejme rovnakú úpravu možno aplikovať aj na vozidlo, ktoré už majiteľ vlastní.

brabus_rocket_26.jpgbrabus_rocket_27.jpgbrabus_rocket_28.jpgbrabus_rocket_29.jpgbrabus_rocket_30.jpgbrabus_rocket_01.jpgbrabus_rocket_02.jpgbrabus_rocket_03.jpgbrabus_rocket_04.jpgbrabus_rocket_05.jpgbrabus_rocket_06.jpgbrabus_rocket_07.jpgbrabus_rocket_08.jpgbrabus_rocket_09.jpgbrabus_rocket_10.jpgbrabus_rocket_11.jpgbrabus_rocket_12.jpgbrabus_rocket_13.jpgbrabus_rocket_14.jpgbrabus_rocket_15.jpgbrabus_rocket_16.jpgbrabus_rocket_17.jpgbrabus_rocket_18.jpgbrabus_rocket_19.jpgbrabus_rocket_20.jpgbrabus_rocket_23.jpgbrabus_rocket_24.jpgbrabus_rocket_25.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY