vytisknout velikost písma Brabus urobil z Mercedesu S 63 AMG Coupe hotové monštrum

Brabus urobil z Mercedesu S 63 AMG Coupe hotové monštrum

Ženeva bude tiež o prezentácii rôznych úpravcov, medzi ktorými nebude chýbať spoločnosť Brabus. Tá si pripravila novinku v podobe modelu 850 6.0 Biturbo Coupe, čo je Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe s motorom vyladeným na príjemných 625 kW (850 k) a 1150 Nm.

Základom tejto úpravy je dôkladne prepracovaný motor. Pôvodný objem preplňovaného osemvalca činí 5461 cm3, Brabus ho zdvihol na 5912 cm3. Spolu s tým bolo potrebné inštalovať aj novú kľukovú hriadeľ, úprav sa dočkali aj hlavy valcov, iné je sanie, turbodúchadlo alebo riadiaca jednotka.

Celé to dáva dokopy drtivých 625 kW (850 koní) dostupných pri 5400 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 1450 Nm, ale s ohľadom na zvyšok hnacieho reťazca je vrchol krútiaceho momentu obmedzený iba na 1150 Nm.

V kombinácii s pohonom všetkých kolies dá upravená trieda S Coupe stovku za 3,5 s, zrýchlenie z nuly na 200 km/h prebehne za 9,4 s a všetko končí na 350 km/h, čo je však hodnota daná elektronickým obmedzovačom. K dispozícii je taktiež verzia len s pohonom zadných kolies. Štandardom je sedemstupňová automatická prevodovka.

Čo sa vonkajšieho dizajnu týka, Brabus pripravil rad karbónových dielov v čele s novými nárazníkmi alebo zadným difúzorom. Nechýba ani patričný výfuk a všetko podtrhujú disky Platinum Edition veľkosti 21 palcov. Komu by to nestačilo, ten môže zvoliť kolesá ešte o palec väčšie.

brabus_11.jpgbrabus_12.jpgbrabus_14.jpgbrabus_02.jpgbrabus_03.jpgbrabus_04.jpgbrabus_05.jpgbrabus_06.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_18.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_22.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY