vytisknout velikost písma Brabus urobil z Mercedesu S 63 AMG Coupe hotové monštrum

Brabus urobil z Mercedesu S 63 AMG Coupe hotové monštrum

Ženeva bude tiež o prezentácii rôznych úpravcov, medzi ktorými nebude chýbať spoločnosť Brabus. Tá si pripravila novinku v podobe modelu 850 6.0 Biturbo Coupe, čo je Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe s motorom vyladeným na príjemných 625 kW (850 k) a 1150 Nm.

Základom tejto úpravy je dôkladne prepracovaný motor. Pôvodný objem preplňovaného osemvalca činí 5461 cm3, Brabus ho zdvihol na 5912 cm3. Spolu s tým bolo potrebné inštalovať aj novú kľukovú hriadeľ, úprav sa dočkali aj hlavy valcov, iné je sanie, turbodúchadlo alebo riadiaca jednotka.

Celé to dáva dokopy drtivých 625 kW (850 koní) dostupných pri 5400 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 1450 Nm, ale s ohľadom na zvyšok hnacieho reťazca je vrchol krútiaceho momentu obmedzený iba na 1150 Nm.

V kombinácii s pohonom všetkých kolies dá upravená trieda S Coupe stovku za 3,5 s, zrýchlenie z nuly na 200 km/h prebehne za 9,4 s a všetko končí na 350 km/h, čo je však hodnota daná elektronickým obmedzovačom. K dispozícii je taktiež verzia len s pohonom zadných kolies. Štandardom je sedemstupňová automatická prevodovka.

Čo sa vonkajšieho dizajnu týka, Brabus pripravil rad karbónových dielov v čele s novými nárazníkmi alebo zadným difúzorom. Nechýba ani patričný výfuk a všetko podtrhujú disky Platinum Edition veľkosti 21 palcov. Komu by to nestačilo, ten môže zvoliť kolesá ešte o palec väčšie.

brabus_11.jpgbrabus_12.jpgbrabus_14.jpgbrabus_02.jpgbrabus_03.jpgbrabus_04.jpgbrabus_05.jpgbrabus_06.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_18.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_22.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY