vytisknout velikost písma Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Na autosalóne v Ženeve tradične nemôže chýbať ani nemecký úpravca Mercedesov, firma Brabus. A ako obvykle sa svojimi kreáciami doslova vysmieva trojvalcovým hybridom, Priusom a vôbec všetkým, ktorí si myslia, že emisie CO2 sú to najdôležitejšie na svete. Svojim spôsobom je taký neskrývaný postoj vlastne v poriadku.

IMG_5762.JPGIMG_5763.JPGIMG_5770.JPGBrabus 850 je šialenosť. Osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a s výkonom 850 koní nemá auto problém zdolať métu 350 km/h. A čo potom dvanásťvalcový Rocket 900? Ten má taký krútiaci moment, že musí byť kvôli prevodovke obmedzený.

Hlavným lákadlom na stánku Brabusu, vedľa krásnych starých kabrioletov, sú modely Brabus 850 a Brabus 900 Rocket. Model 850 je založený na kupé Mercedes-Benz S63 AMG Coupé. Preplňovaný osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a výkon povyrástol... áno, hádate správne, na 850 koní. Krútiaci moment môže byť 1450 Nm, ale kvôli prevodovke je obmedzený na 1150 Nm. A aj tak toto auto pôjde 350 km/h.

Brabus Rocket 900 je potom postavený na Mercedese S65 AMG a jeho dvanásťvalec prevŕtaný na 6,3 l má pre zmenu pekných 900 koní. Aj v tomto prípade musel byť krútiaci moment 1500 Nm obmedzený na 1200 Nm, aby sa autu nerozpadla prevodovka pri prvej plnej akcelerácii. Len tak mimochodom, akcelerácia z 0 na 200 km/h trvá iba deväť sekúnd a maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h.

IMG_5759.jpgIMG_5760.jpgIMG_5761.jpgIMG_5764.jpgIMG_5765.jpgIMG_5766.jpgIMG_5767.jpgIMG_5768.jpgIMG_5769.jpgIMG_5772.jpgIMG_5766.JPGIMG_5773.JPGdmp_3240.jpgdmp_3242.jpgdmp_3244.jpgdmp_3246.jpgdmp_3247.jpgilaf01_carrosseriespe_brabus.jpgu41a2476.jpgu41a2478.jpgu41a2480.jpgu41a2483.jpgu41a2486.jpgu41a2490.jpgu41a2509.jpgu41a2510.jpgu41a2512.jpgu41a2514.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY