vytisknout velikost písma Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Na autosalóne v Ženeve tradične nemôže chýbať ani nemecký úpravca Mercedesov, firma Brabus. A ako obvykle sa svojimi kreáciami doslova vysmieva trojvalcovým hybridom, Priusom a vôbec všetkým, ktorí si myslia, že emisie CO2 sú to najdôležitejšie na svete. Svojim spôsobom je taký neskrývaný postoj vlastne v poriadku.

IMG_5762.JPGIMG_5763.JPGIMG_5770.JPGBrabus 850 je šialenosť. Osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a s výkonom 850 koní nemá auto problém zdolať métu 350 km/h. A čo potom dvanásťvalcový Rocket 900? Ten má taký krútiaci moment, že musí byť kvôli prevodovke obmedzený.

Hlavným lákadlom na stánku Brabusu, vedľa krásnych starých kabrioletov, sú modely Brabus 850 a Brabus 900 Rocket. Model 850 je založený na kupé Mercedes-Benz S63 AMG Coupé. Preplňovaný osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a výkon povyrástol... áno, hádate správne, na 850 koní. Krútiaci moment môže byť 1450 Nm, ale kvôli prevodovke je obmedzený na 1150 Nm. A aj tak toto auto pôjde 350 km/h.

Brabus Rocket 900 je potom postavený na Mercedese S65 AMG a jeho dvanásťvalec prevŕtaný na 6,3 l má pre zmenu pekných 900 koní. Aj v tomto prípade musel byť krútiaci moment 1500 Nm obmedzený na 1200 Nm, aby sa autu nerozpadla prevodovka pri prvej plnej akcelerácii. Len tak mimochodom, akcelerácia z 0 na 200 km/h trvá iba deväť sekúnd a maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h.

IMG_5759.jpgIMG_5760.jpgIMG_5761.jpgIMG_5764.jpgIMG_5765.jpgIMG_5766.jpgIMG_5767.jpgIMG_5768.jpgIMG_5769.jpgIMG_5772.jpgIMG_5766.JPGIMG_5773.JPGdmp_3240.jpgdmp_3242.jpgdmp_3244.jpgdmp_3246.jpgdmp_3247.jpgilaf01_carrosseriespe_brabus.jpgu41a2476.jpgu41a2478.jpgu41a2480.jpgu41a2483.jpgu41a2486.jpgu41a2490.jpgu41a2509.jpgu41a2510.jpgu41a2512.jpgu41a2514.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY