vytisknout velikost písma Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Na autosalóne v Ženeve tradične nemôže chýbať ani nemecký úpravca Mercedesov, firma Brabus. A ako obvykle sa svojimi kreáciami doslova vysmieva trojvalcovým hybridom, Priusom a vôbec všetkým, ktorí si myslia, že emisie CO2 sú to najdôležitejšie na svete. Svojim spôsobom je taký neskrývaný postoj vlastne v poriadku.

IMG_5762.JPGIMG_5763.JPGIMG_5770.JPGBrabus 850 je šialenosť. Osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a s výkonom 850 koní nemá auto problém zdolať métu 350 km/h. A čo potom dvanásťvalcový Rocket 900? Ten má taký krútiaci moment, že musí byť kvôli prevodovke obmedzený.

Hlavným lákadlom na stánku Brabusu, vedľa krásnych starých kabrioletov, sú modely Brabus 850 a Brabus 900 Rocket. Model 850 je založený na kupé Mercedes-Benz S63 AMG Coupé. Preplňovaný osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a výkon povyrástol... áno, hádate správne, na 850 koní. Krútiaci moment môže byť 1450 Nm, ale kvôli prevodovke je obmedzený na 1150 Nm. A aj tak toto auto pôjde 350 km/h.

Brabus Rocket 900 je potom postavený na Mercedese S65 AMG a jeho dvanásťvalec prevŕtaný na 6,3 l má pre zmenu pekných 900 koní. Aj v tomto prípade musel byť krútiaci moment 1500 Nm obmedzený na 1200 Nm, aby sa autu nerozpadla prevodovka pri prvej plnej akcelerácii. Len tak mimochodom, akcelerácia z 0 na 200 km/h trvá iba deväť sekúnd a maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h.

IMG_5759.jpgIMG_5760.jpgIMG_5761.jpgIMG_5764.jpgIMG_5765.jpgIMG_5766.jpgIMG_5767.jpgIMG_5768.jpgIMG_5769.jpgIMG_5772.jpgIMG_5766.JPGIMG_5773.JPGdmp_3240.jpgdmp_3242.jpgdmp_3244.jpgdmp_3246.jpgdmp_3247.jpgilaf01_carrosseriespe_brabus.jpgu41a2476.jpgu41a2478.jpgu41a2480.jpgu41a2483.jpgu41a2486.jpgu41a2490.jpgu41a2509.jpgu41a2510.jpgu41a2512.jpgu41a2514.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY