vytisknout velikost písma Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Na autosalóne v Ženeve tradične nemôže chýbať ani nemecký úpravca Mercedesov, firma Brabus. A ako obvykle sa svojimi kreáciami doslova vysmieva trojvalcovým hybridom, Priusom a vôbec všetkým, ktorí si myslia, že emisie CO2 sú to najdôležitejšie na svete. Svojim spôsobom je taký neskrývaný postoj vlastne v poriadku.

IMG_5762.JPGIMG_5763.JPGIMG_5770.JPGBrabus 850 je šialenosť. Osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a s výkonom 850 koní nemá auto problém zdolať métu 350 km/h. A čo potom dvanásťvalcový Rocket 900? Ten má taký krútiaci moment, že musí byť kvôli prevodovke obmedzený.

Hlavným lákadlom na stánku Brabusu, vedľa krásnych starých kabrioletov, sú modely Brabus 850 a Brabus 900 Rocket. Model 850 je založený na kupé Mercedes-Benz S63 AMG Coupé. Preplňovaný osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a výkon povyrástol... áno, hádate správne, na 850 koní. Krútiaci moment môže byť 1450 Nm, ale kvôli prevodovke je obmedzený na 1150 Nm. A aj tak toto auto pôjde 350 km/h.

Brabus Rocket 900 je potom postavený na Mercedese S65 AMG a jeho dvanásťvalec prevŕtaný na 6,3 l má pre zmenu pekných 900 koní. Aj v tomto prípade musel byť krútiaci moment 1500 Nm obmedzený na 1200 Nm, aby sa autu nerozpadla prevodovka pri prvej plnej akcelerácii. Len tak mimochodom, akcelerácia z 0 na 200 km/h trvá iba deväť sekúnd a maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h.

IMG_5759.jpgIMG_5760.jpgIMG_5761.jpgIMG_5764.jpgIMG_5765.jpgIMG_5766.jpgIMG_5767.jpgIMG_5768.jpgIMG_5769.jpgIMG_5772.jpgIMG_5766.JPGIMG_5773.JPGdmp_3240.jpgdmp_3242.jpgdmp_3244.jpgdmp_3246.jpgdmp_3247.jpgilaf01_carrosseriespe_brabus.jpgu41a2476.jpgu41a2478.jpgu41a2480.jpgu41a2483.jpgu41a2486.jpgu41a2490.jpgu41a2509.jpgu41a2510.jpgu41a2512.jpgu41a2514.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY