vytisknout velikost písma Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Brabus sa v Ženeve vysmieva všetkým bláznom do ekológie

Na autosalóne v Ženeve tradične nemôže chýbať ani nemecký úpravca Mercedesov, firma Brabus. A ako obvykle sa svojimi kreáciami doslova vysmieva trojvalcovým hybridom, Priusom a vôbec všetkým, ktorí si myslia, že emisie CO2 sú to najdôležitejšie na svete. Svojim spôsobom je taký neskrývaný postoj vlastne v poriadku.

IMG_5762.JPGIMG_5763.JPGIMG_5770.JPGBrabus 850 je šialenosť. Osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a s výkonom 850 koní nemá auto problém zdolať métu 350 km/h. A čo potom dvanásťvalcový Rocket 900? Ten má taký krútiaci moment, že musí byť kvôli prevodovke obmedzený.

Hlavným lákadlom na stánku Brabusu, vedľa krásnych starých kabrioletov, sú modely Brabus 850 a Brabus 900 Rocket. Model 850 je založený na kupé Mercedes-Benz S63 AMG Coupé. Preplňovaný osemvalec bol prevŕtaný na šesť litrov a výkon povyrástol... áno, hádate správne, na 850 koní. Krútiaci moment môže byť 1450 Nm, ale kvôli prevodovke je obmedzený na 1150 Nm. A aj tak toto auto pôjde 350 km/h.

Brabus Rocket 900 je potom postavený na Mercedese S65 AMG a jeho dvanásťvalec prevŕtaný na 6,3 l má pre zmenu pekných 900 koní. Aj v tomto prípade musel byť krútiaci moment 1500 Nm obmedzený na 1200 Nm, aby sa autu nerozpadla prevodovka pri prvej plnej akcelerácii. Len tak mimochodom, akcelerácia z 0 na 200 km/h trvá iba deväť sekúnd a maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h.

IMG_5759.jpgIMG_5760.jpgIMG_5761.jpgIMG_5764.jpgIMG_5765.jpgIMG_5766.jpgIMG_5767.jpgIMG_5768.jpgIMG_5769.jpgIMG_5772.jpgIMG_5766.JPGIMG_5773.JPGdmp_3240.jpgdmp_3242.jpgdmp_3244.jpgdmp_3246.jpgdmp_3247.jpgilaf01_carrosseriespe_brabus.jpgu41a2476.jpgu41a2478.jpgu41a2480.jpgu41a2483.jpgu41a2486.jpgu41a2490.jpgu41a2509.jpgu41a2510.jpgu41a2512.jpgu41a2514.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY