vytisknout velikost písma Brabus opäť vyladil Mercedes G63 AMG. Má monštróznych 700 koní!

Brabus zase zvýšil výkon už tak dosť silného off-roadu G63 AMG. Rýchlosť 240 km/h si možno v tejto krabici len ťažko predstaviť.
Brabus opäť vyladil Mercedes G63 AMG. Má monštróznych 700 koní!

Ďalšieho tuningu, tentokrát so zákazkovým bodykitom, exkluzívnym lakom a novým interiérom, sa dočkal Mercedes-Benz G63 AMG. V Brabuse si totiž niekto asi povedal, že pôvodných 620 koní je v upravenom Mercedese G63 AMG vyložene trápna hodnota. A tak ladiči zvýšili výkon osemvalca 5,5 l s dvoma turbami na rovných 700 koní. Brabus G700, ako sa tento zladený off-road volá, dostal navyše nová 23" kolesá s cestnými nízkoprofilovými pneumatikami Yokohama. Určite už ste si na fotkách všimli aj toho vskutku komického prítlačného krídla na streche alebo karbónového krytu kapoty.

11568767.jpg61285203.jpg835551205.jpg

854519569.jpg858488392.jpg

Celkom by nás zaujímalo, ako sa na aerodynamike tvárnice prejaví dodatočné krídlo... Osemvalec 5,5 l dostal väčšie turbá, nové väčšie medzichladiče, inú riadiacu jednotku, nové vstrekovače, kompletne prepracované sanie a samozrejme aj zladený výfuk. Výsledkom je výkon 515 kW (700 k) a aj keď nie je uvádzaný najvyšší krútiaci moment, v posledných tuningových prípadoch Brabusu mal tento motor až 960 Nm.

Z 0 na 100 km/h akceleruje tento 2550 kg ťažký hranatý kolos už za 4,9 sekundy a rozbehne sa dokonca až na 240 km/h. To nie sú na športové auto nijako svetoborné hodnoty, ale ak by sme tieto čísla posudzovali optikou ťažkej stavebnej techniky alebo prepravných kontajnerov, asi na svete ťažko nájdeme niečo rýchlejšie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY