vytisknout velikost písma Brabus odhalil svoju hlavnú hviezdu pre Frankfurt. AMG GT dostalo 600 koní

Brabus odhalil svoju hlavnú hviezdu pre Frankfurt. AMG GT dostalo 600 koní

Pred časom Brabus oznámil, že do Frankfurtu privezie upravený Mercedes-AMG GT. Zatiaľ sme ale nemali k dispozícii žiadne bližšie detaily. To sa však teraz mení, pretože nemecká spoločnosť zverejnila sadu fotografií a základné informácie. Upravené AMG GT má po novom 600 koní a vytiahne to na 325 km/h.

Úprava vychádza zo silnejšieho prevedenia GT S, ktoré ponúka štandardne 375 kW (510 k). Brabus sa ale do žiadnych zásadných zmien pri motore nepustil (zatiaľ), takže sa k slovu dostal iba iný softvér riadiacej jednotky a vyšší plniaci tlak. Výsledok má rovných 441 kW (600 k) a 750 Nm (+100 Nm oproti sériovej verzii).

Na stovku došprintuje upravené AMG GT S za 3,6 s (-0,2 s) a maximálne ide rýchlosťou 325 km/h (+15 km/h). Ďalšie úpravy potom zahŕňajú napríklad titánový výfuk, ktorý je o štyridsať percent ľahší ako sériové prevedenie. K dispozícii je tiež športové odpruženie a nové kolesá. Tie majú veľkosť 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

AMG GT S navyše dostalo sadu karbónových doplnkov pre lepšiu aerodynamiku a nezabudlo sa ani na interiér. Konkrétne úpravy ale záležia na požiadavkách zákazníka. Možné je v podstate čokoľvek.

Okrem AMG GT S vezie Brabus do Frankfurtu aj triedu G vyladenú na 850 koní a C63 AMG S, ktoré má rovnako ako GT osemvalec posilnený na 600 koní.

brabus_04.jpgbrabus_05.jpgbrabus_06.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_10.jpgbrabus_02.jpgbrabus_11.jpgbrabus_18.jpgbrabus_01.jpgbrabus_03.jpgbrabus_12.jpgbrabus_13.jpgbrabus_14.jpgbrabus_15.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_25.jpgbrabus_26.jpgbrabus_27.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_22.jpgbrabus_23.jpgbrabus_24.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY