vytisknout velikost písma Brabus odhalil svoju hlavnú hviezdu pre Frankfurt. AMG GT dostalo 600 koní

Brabus odhalil svoju hlavnú hviezdu pre Frankfurt. AMG GT dostalo 600 koní

Pred časom Brabus oznámil, že do Frankfurtu privezie upravený Mercedes-AMG GT. Zatiaľ sme ale nemali k dispozícii žiadne bližšie detaily. To sa však teraz mení, pretože nemecká spoločnosť zverejnila sadu fotografií a základné informácie. Upravené AMG GT má po novom 600 koní a vytiahne to na 325 km/h.

Úprava vychádza zo silnejšieho prevedenia GT S, ktoré ponúka štandardne 375 kW (510 k). Brabus sa ale do žiadnych zásadných zmien pri motore nepustil (zatiaľ), takže sa k slovu dostal iba iný softvér riadiacej jednotky a vyšší plniaci tlak. Výsledok má rovných 441 kW (600 k) a 750 Nm (+100 Nm oproti sériovej verzii).

Na stovku došprintuje upravené AMG GT S za 3,6 s (-0,2 s) a maximálne ide rýchlosťou 325 km/h (+15 km/h). Ďalšie úpravy potom zahŕňajú napríklad titánový výfuk, ktorý je o štyridsať percent ľahší ako sériové prevedenie. K dispozícii je tiež športové odpruženie a nové kolesá. Tie majú veľkosť 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

AMG GT S navyše dostalo sadu karbónových doplnkov pre lepšiu aerodynamiku a nezabudlo sa ani na interiér. Konkrétne úpravy ale záležia na požiadavkách zákazníka. Možné je v podstate čokoľvek.

Okrem AMG GT S vezie Brabus do Frankfurtu aj triedu G vyladenú na 850 koní a C63 AMG S, ktoré má rovnako ako GT osemvalec posilnený na 600 koní.

brabus_04.jpgbrabus_05.jpgbrabus_06.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_10.jpgbrabus_02.jpgbrabus_11.jpgbrabus_18.jpgbrabus_01.jpgbrabus_03.jpgbrabus_12.jpgbrabus_13.jpgbrabus_14.jpgbrabus_15.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_25.jpgbrabus_26.jpgbrabus_27.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_22.jpgbrabus_23.jpgbrabus_24.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY