vytisknout velikost písma Brabus G500: Vyšší výkon pre osemvalec z Mercedesu-AMG GT

Brabus G500: Vyšší výkon pre osemvalec z Mercedesu-AMG GT

Na jar minulého roka Mercedes predstavil facelift slávnej triedy G, ktorý okrem niekoľkých čiastkových zmien priniesol jednu zásadnú novinku. V ponuke sa objavilo prevedenie G 500 osadené novým štvorlitrovým osemvalcom pôvodom z AMG GT. A to je príležitosť, ktorú si Brabus nemohol nechať ujsť.

Štandardná verzia disponuje parametrami 310 kW (422 k) a 610 Nm, pričom toto stačí k akcelerácii z nuly na 100 km/h za 5,9 s. Zákazníci, ktorí chcú viac, môžu novo siahnuť po úprave z dielne spoločnosti Brabus. Tá zdvihne výkon na 368 kW (500 k) a krútiaci moment na 710 Nm. Taká trieda G potom zvládne šprint na stovku o dve desatiny sekundy rýchlejšie a maximálne sa rozbehne na 220 km/h. Viac prirodzene nedovolí obmedzovač.

Keď už budete so svojou triedou G v Brabuse, môžete si priobjednať obrovské množstvo ďalších prvkov. Reč je napríklad o nerezovom výfuku vybavenom elektronicky riadenými klapkami, takže vďaka funkcii Coming Home nevzbudíte svojím príchodom všetkých susedov, ale keď budete chcieť, môžete si užívať poriadne ostrý zvuk.

K dispozícii sú aj rôzne doplnky na karosérii, nové svetlá, kolesá veľkosti až 23 palcov a mnoho ďalších vecí do interiéru. Všetko v podstate záleží len na tom, koľko peňazí ste ochotní do svojej triedy G investovať.

bg_15.jpgbg_16.jpgbg_01.jpgbg_02.jpgbg_05.jpgbg_06.jpgbg_03.jpgbg_04.jpgbg_07.jpgbg_08.jpgbg_09.jpgbg_10.jpgbg_11.jpgbg_12.jpgbg_13.jpgbg_14.jpgbg_17.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY