vytisknout velikost písma Brabus C63 S je ďalšou Ženevskou premiérou. Dostane 650 koní

Brabus C63 S je ďalšou Ženevskou premiérou. Dostane 650 koní

Kým Mercedes ukáže v Ženeve civilnejšie C 43, Brabus ide na vec opačne a na rovnakom autosalóne vystaví triedu C v úprave pre tých, ktorým naopak sériové osemvalcové AMG príde trochu nedostatočné. Upravené prevedenie ponúkne 650 koní a 820 Nm.

Sériové C 63 AMG pracuje s novým štvorlitrovým osemvalcom naladeným na 375 kW (510 k) a 700 Nm, Brabus teda pridal poctivých 103 kW (140 k) a 120 Nm. Maximálneho výkonu motor dosahuje pri 5800 ot. a vrchol krútiaceho momentu by mal byť k dispozícii v rozmedzí od 1750 do 4500 ot.

Hlavný podiel na lepších parametroch osemvalca majú nové turbodúchadlá.
Upravená trieda C v prevedení sedan zvládne šprint na 100 km/h za 3,7 sekundy, ak siahnete po variante kombi, budete o desatinu sekundy pomalšie. Najvyššia rýchlosť dosahuje až na 320 km/h, preto aj v interiéri nájdete tachometer s posledným číslom 340 km/h.

Okrem vyššieho výkonu Brabus pridal aj veci obvyklé pre svoje úpravy. Na aute preto nájdete napríklad výfuk s elektronicky riadenými klapkami, ktoré umožnia tichú prevádzku, alebo naopak poriadny zvuk, upravovala sa aerodynamika a siahnuť môžete po sérii rôznych kolies a mnohých vylepšeniach v interiéri. Voz vystavený v Ženeve dostane dvadsaťpalcové disky s pneumatikami o rozmere 255/30 ZR 20 vpredu a 275/30 ZR20 vzadu.

Ženevský autosalón bude pre túto konkrétnu triedu C znamenať svetovú premiéru.

brabus_02.jpgbrabus_01.jpgbrabus_08.jpgbrabus_10.jpgbrabus_11.jpgbrabus_12.jpgbrabus_13.jpgbrabus_14.jpgbrabus_15.jpgbrabus_16.jpgbrabus_06.jpgbrabus_07.jpgbrabus_04.jpgbrabus_05.jpgbrabus_17.jpgbrabus_18.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_03.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY