vytisknout velikost písma Brabus C 450 4Matic AMG: Keď chcete naozaj rýchlu štvorkolku

Brabus C 450 4Matic AMG: Keď chcete naozaj rýchlu štvorkolku

Záujemcovia o Mercedes-Benz triedy C s pohonom všetkých kolies majú k dispozícii ako najvýkonnejšie prevedenie 450 4Matic AMG. Nie každý sa ale uspokojí s maximálnym výkonom 270 kW (367 koní) a vrcholom krútiaceho momentu 520 Nm. Ak sa medzi takých zákazníkov radíte, potom vás bude zaujímať nová úprava z dielne známej spoločnosti Brabus.

Tá vám na želanie zvýši výkon motora pri tomto modeli (jedno, či sa budeme baviť o sedane, alebo o kombi) na príjemných 302 kW (410 k). U krútiaceho momentu dôjde k nárastu o 50 Nm na konečnú hodnotu 570 Nm.

Takto upravená trieda C zvládne akceleráciu na 100 km/h za 4,6 s, teda o 0,3 s rýchlejšie ako sériová verzia. Tá má navyše obmedzovač nastavený na klasických 250 km/h, po zásahu Brabusu sa maximálna rýchlosť zvýši na 280 km/h. Okrem lepšej dynamiky údajne dôjde po úprave aj k zníženiu spotreby. Samozrejme pri normálnom cestovaní.

Čo sa ďalších vecí týka, Brabus v podstate nepozná hranice, takže si do svojho C 450 4Matic AMG môžete dopriať skoro čokoľvek. Za pozornosť stojí napríklad športový výfuk vybavený klapkami. Keď sú otvorené, automobil má zaujímavejší zvuk, keď sú zatvorené, auto je tichšie než sériová verzia. K dispozícii sú aj ostatné bicykle alebo napríklad prvky pre vylepšenie aerodynamiky.

brabus_c_04.jpgbrabus_c_06.jpgbrabus_c_01.jpgbrabus_c_02.jpgbrabus_c_07.jpgbrabus_c_08.jpgbrabus_c_03.jpgbrabus_c_10.jpgbrabus_c_11.jpgbrabus_c_12.jpgbrabus_c_13.jpgbrabus_c_14.jpgbrabus_c_15.jpgbrabus_c_16.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY