vytisknout velikost písma Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Tretia premiéra pre Frankfurt

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Tretia premiéra pre Frankfurt

Z predchádzajúcich dní a týždňov už vieme, že Brabus privezie do Frankfurtu upravené AMG GT a C63 AMG. To ale stále nie je všetko, pretože aktuálne prišla správa o tretej novinke. Tentoraz sa vylepšovala trieda G, ktorá sa po zásahu ľudí od Brabusu dostala na 850 koní a 1450 Nm.

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar, ako sa celým menom toto monštrum nazýva, vychádza z triedy G vo verzii 63 AMG. Motor ale prešiel celou radou úprav, takže má po novom zvýšený objem na 5912 cm3, nové sú piesty, kľukový hriadeľ, ojnice a tak ďalej. Namiesto turbodúchadiel je tu veľký kompresor, iné je samozrejme aj sanie a výfuk.

Výsledok je naozaj pôsobivý. Výkon šestilitrového osemvalca činí 625 kW (850 k) pri 5400 ot./min, krútiaci moment vrcholí hodnotou 1450 Nm (2500 až 4500 ot./min). Cez sedemstupňovú automatickou prevodovku sú poháňané všetky kolesá a aj keď ide o krabicu ťažkú ​​2,5 tony, stovka prebehne za rovné štyri sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje na 260 km/h, spotreba v kombinovanej prevádzke je 13,8 l/100 km.

Čo sa vzhľadu týka, ten najlepšie prezradia priložené fotografie. Za pozornosť ale stoja gigantické disky, ktoré majú veľkosť 23 palcov a na ktoré si môžete nechať nasadiť plášte Continental, Pirelli alebo Yokohama s rozmerom 305/35 R23.

gbrabus_08.jpggbrabus_01.jpggbrabus_02.jpggbrabus_06.jpggbrabus_03.jpggbrabus_04.jpggbrabus_05.jpggbrabus_07.jpggbrabus_09.jpggbrabus_10.jpggbrabus_11.jpggbrabus_12.jpggbrabus_13.jpggbrabus_14.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY