vytisknout velikost písma Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Tretia premiéra pre Frankfurt

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Tretia premiéra pre Frankfurt

Z predchádzajúcich dní a týždňov už vieme, že Brabus privezie do Frankfurtu upravené AMG GT a C63 AMG. To ale stále nie je všetko, pretože aktuálne prišla správa o tretej novinke. Tentoraz sa vylepšovala trieda G, ktorá sa po zásahu ľudí od Brabusu dostala na 850 koní a 1450 Nm.

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar, ako sa celým menom toto monštrum nazýva, vychádza z triedy G vo verzii 63 AMG. Motor ale prešiel celou radou úprav, takže má po novom zvýšený objem na 5912 cm3, nové sú piesty, kľukový hriadeľ, ojnice a tak ďalej. Namiesto turbodúchadiel je tu veľký kompresor, iné je samozrejme aj sanie a výfuk.

Výsledok je naozaj pôsobivý. Výkon šestilitrového osemvalca činí 625 kW (850 k) pri 5400 ot./min, krútiaci moment vrcholí hodnotou 1450 Nm (2500 až 4500 ot./min). Cez sedemstupňovú automatickou prevodovku sú poháňané všetky kolesá a aj keď ide o krabicu ťažkú ​​2,5 tony, stovka prebehne za rovné štyri sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje na 260 km/h, spotreba v kombinovanej prevádzke je 13,8 l/100 km.

Čo sa vzhľadu týka, ten najlepšie prezradia priložené fotografie. Za pozornosť ale stoja gigantické disky, ktoré majú veľkosť 23 palcov a na ktoré si môžete nechať nasadiť plášte Continental, Pirelli alebo Yokohama s rozmerom 305/35 R23.

gbrabus_08.jpggbrabus_01.jpggbrabus_02.jpggbrabus_06.jpggbrabus_03.jpggbrabus_04.jpggbrabus_05.jpggbrabus_07.jpggbrabus_09.jpggbrabus_10.jpggbrabus_11.jpggbrabus_12.jpggbrabus_13.jpggbrabus_14.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY