vytisknout velikost písma Brabus 850 6.0 Biturbo: „Éčko“, ktoré zvládne 350 km/h

Brabus 850 6.0 Biturbo: „Éčko“, ktoré zvládne 350 km/h

Nemecký úpravca oficiálne predstavil prepracovaný Mercedes-Benz triedy E. Novinka označená ako 850 6.0 Biturbo nastupuje na miesto predchádzajúceho 800 E V12, ponúkne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximálnu rýchlosť cez 350 km/h. Samozrejme, zaobstarať si môžete ako sedan, tak aj kombi. To sa predstavilo koncom minulého roka.

Čo všetko Mercedes triedy E upravený podľa nôt spoločnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétnej verzii. Tá vrcholná má zväčšené vŕtanie (na 99 mm) aj zdvih (96 mm namiesto 90,5 mm). Základom je samozrejme prevedenie 63 AMG. Osemvalec okrem iného dostal aj prepracovaný systém preplňovania, upravenú hlavu a tak ďalej. Objem motora narástol zo štandardných 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledok ponúkne parametre 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných medzi 2500 až 4500 ot./min. V prípade krútiaceho momentu ide ale o teoretickú hodnotu, pretože kvôli zníženiu namáhania jednotlivých častí hnacieho reťazca bol krútiaci moment obmedzený na 1150 Nm.

S motorom spolupracuje sedemstupňový automat Speedshift MCT. Vo verzii s pohonom zadnej nápravy vystrelí sedan na stovku za 3,7 s, prevedenie so systémom 4MATIC zvládne rovnakú disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a ďalšom nastavení sa maximálna rýchlosť pohybuje v rozmedzí od 300 km/h po 350 km/h. V tlačovej správe Brabus uvádza, že upravené éčko ale zvládne aj viac.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podľa tabuliek si povie v priemere o 10,3 l/100 km. Objednávať ho možno ako hotový automobil, no zároveň si môžete doviezť vlastné E 63 AMG a nechať si ho upraviť.

Okrem vrcholnej varianty 850 so zvýšeným objemom možno siahnuť aj po menej výkonných prevedeniach. To najslabšie ponúkne 620 koní, silnejšie 650 k alebo je k dispozícii ešte 730 k. Brabus dáva na svoju prácu záruku troch rokov alebo 100 000 km.

brabus_44.jpgbrabus_45.jpgbrabus_46.jpgbrabus_47.jpgbrabus_48.jpgbrabus_49.jpgbrabus_51.jpgbrabus_38.jpgbrabus_27.jpgbrabus_30.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_18.jpgbrabus_15.jpgbrabus_06.jpgbrabus_01.jpgbrabus_22.jpgbrabus_23.jpgbrabus_24.jpgbrabus_02.jpgbrabus_03.jpgbrabus_04.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_10.jpgbrabus_12.jpgbrabus_14.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_25.jpgbrabus_26.jpgbrabus_31.jpgbrabus_32.jpgbrabus_34.jpgbrabus_62.jpgbrabus_63.jpgbrabus_64.jpgbrabus_65.jpgbrabus_66.jpgbrabus_67.jpg
Foto: Brabus

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY