vytisknout velikost písma Brabus 850 6.0 Biturbo: „Éčko“, ktoré zvládne 350 km/h

Brabus 850 6.0 Biturbo: „Éčko“, ktoré zvládne 350 km/h

Nemecký úpravca oficiálne predstavil prepracovaný Mercedes-Benz triedy E. Novinka označená ako 850 6.0 Biturbo nastupuje na miesto predchádzajúceho 800 E V12, ponúkne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximálnu rýchlosť cez 350 km/h. Samozrejme, zaobstarať si môžete ako sedan, tak aj kombi. To sa predstavilo koncom minulého roka.

Čo všetko Mercedes triedy E upravený podľa nôt spoločnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétnej verzii. Tá vrcholná má zväčšené vŕtanie (na 99 mm) aj zdvih (96 mm namiesto 90,5 mm). Základom je samozrejme prevedenie 63 AMG. Osemvalec okrem iného dostal aj prepracovaný systém preplňovania, upravenú hlavu a tak ďalej. Objem motora narástol zo štandardných 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledok ponúkne parametre 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných medzi 2500 až 4500 ot./min. V prípade krútiaceho momentu ide ale o teoretickú hodnotu, pretože kvôli zníženiu namáhania jednotlivých častí hnacieho reťazca bol krútiaci moment obmedzený na 1150 Nm.

S motorom spolupracuje sedemstupňový automat Speedshift MCT. Vo verzii s pohonom zadnej nápravy vystrelí sedan na stovku za 3,7 s, prevedenie so systémom 4MATIC zvládne rovnakú disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a ďalšom nastavení sa maximálna rýchlosť pohybuje v rozmedzí od 300 km/h po 350 km/h. V tlačovej správe Brabus uvádza, že upravené éčko ale zvládne aj viac.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podľa tabuliek si povie v priemere o 10,3 l/100 km. Objednávať ho možno ako hotový automobil, no zároveň si môžete doviezť vlastné E 63 AMG a nechať si ho upraviť.

Okrem vrcholnej varianty 850 so zvýšeným objemom možno siahnuť aj po menej výkonných prevedeniach. To najslabšie ponúkne 620 koní, silnejšie 650 k alebo je k dispozícii ešte 730 k. Brabus dáva na svoju prácu záruku troch rokov alebo 100 000 km.

brabus_44.jpgbrabus_45.jpgbrabus_46.jpgbrabus_47.jpgbrabus_48.jpgbrabus_49.jpgbrabus_51.jpgbrabus_38.jpgbrabus_27.jpgbrabus_30.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_18.jpgbrabus_15.jpgbrabus_06.jpgbrabus_01.jpgbrabus_22.jpgbrabus_23.jpgbrabus_24.jpgbrabus_02.jpgbrabus_03.jpgbrabus_04.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_10.jpgbrabus_12.jpgbrabus_14.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_25.jpgbrabus_26.jpgbrabus_31.jpgbrabus_32.jpgbrabus_34.jpgbrabus_62.jpgbrabus_63.jpgbrabus_64.jpgbrabus_65.jpgbrabus_66.jpgbrabus_67.jpg
Foto: Brabus

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY