vytisknout velikost písma Brabus 850 6.0 Biturbo: „Éčko“, ktoré zvládne 350 km/h

Brabus 850 6.0 Biturbo: „Éčko“, ktoré zvládne 350 km/h

Nemecký úpravca oficiálne predstavil prepracovaný Mercedes-Benz triedy E. Novinka označená ako 850 6.0 Biturbo nastupuje na miesto predchádzajúceho 800 E V12, ponúkne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximálnu rýchlosť cez 350 km/h. Samozrejme, zaobstarať si môžete ako sedan, tak aj kombi. To sa predstavilo koncom minulého roka.

Čo všetko Mercedes triedy E upravený podľa nôt spoločnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétnej verzii. Tá vrcholná má zväčšené vŕtanie (na 99 mm) aj zdvih (96 mm namiesto 90,5 mm). Základom je samozrejme prevedenie 63 AMG. Osemvalec okrem iného dostal aj prepracovaný systém preplňovania, upravenú hlavu a tak ďalej. Objem motora narástol zo štandardných 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledok ponúkne parametre 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných medzi 2500 až 4500 ot./min. V prípade krútiaceho momentu ide ale o teoretickú hodnotu, pretože kvôli zníženiu namáhania jednotlivých častí hnacieho reťazca bol krútiaci moment obmedzený na 1150 Nm.

S motorom spolupracuje sedemstupňový automat Speedshift MCT. Vo verzii s pohonom zadnej nápravy vystrelí sedan na stovku za 3,7 s, prevedenie so systémom 4MATIC zvládne rovnakú disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a ďalšom nastavení sa maximálna rýchlosť pohybuje v rozmedzí od 300 km/h po 350 km/h. V tlačovej správe Brabus uvádza, že upravené éčko ale zvládne aj viac.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podľa tabuliek si povie v priemere o 10,3 l/100 km. Objednávať ho možno ako hotový automobil, no zároveň si môžete doviezť vlastné E 63 AMG a nechať si ho upraviť.

Okrem vrcholnej varianty 850 so zvýšeným objemom možno siahnuť aj po menej výkonných prevedeniach. To najslabšie ponúkne 620 koní, silnejšie 650 k alebo je k dispozícii ešte 730 k. Brabus dáva na svoju prácu záruku troch rokov alebo 100 000 km.

brabus_44.jpgbrabus_45.jpgbrabus_46.jpgbrabus_47.jpgbrabus_48.jpgbrabus_49.jpgbrabus_51.jpgbrabus_38.jpgbrabus_27.jpgbrabus_30.jpgbrabus_16.jpgbrabus_17.jpgbrabus_18.jpgbrabus_15.jpgbrabus_06.jpgbrabus_01.jpgbrabus_22.jpgbrabus_23.jpgbrabus_24.jpgbrabus_02.jpgbrabus_03.jpgbrabus_04.jpgbrabus_07.jpgbrabus_08.jpgbrabus_09.jpgbrabus_10.jpgbrabus_12.jpgbrabus_14.jpgbrabus_19.jpgbrabus_20.jpgbrabus_21.jpgbrabus_25.jpgbrabus_26.jpgbrabus_31.jpgbrabus_32.jpgbrabus_34.jpgbrabus_62.jpgbrabus_63.jpgbrabus_64.jpgbrabus_65.jpgbrabus_66.jpgbrabus_67.jpg
Foto: Brabus

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY