vytisknout velikost písma Bose pripravuje ilúziu tichého interiéru pre všetkých!

Firma Bose, špecialista na audiosústavy, pripravila univerzálny polovodič pre obmedzenie hluku v priestore pre cestujúcich.

S príchodom na hospodárnosť zameraných pohonných sústav do bežných automobilov nastáva rozmach rôznych doplnkových zariadení. Zákazníci si chcú zachovať svoj ​​komfort. Majitelia elektromobilov tak žiadajú zvukový dojem vozidla s bežným motorom, vlastníci "športiakov" s dieselovými či inými pre športové automobily povedzme netypickými motormi potom chcú zvuk mohutného zážihového agregátu. Aj za cenu akustického klamu. Utópia?

Nie, to je bohužiaľ plazivo nastupujúca prax, ktorá len odráža celú tú absurdnosť najnovšieho vývoja automobilovej konštrukcie zdegenerovanej iracionálnymi požiadavkami úradov s nadväzujúcou mediálnou a reklamnou masážou zákazníkov. Nie je to kritika, len sentimentu zbavené konštatovanie skutočnosti. Požiadavky na maximálny jazdný komfort, hoci by boli bohato vykúpené úbytkom jazdných výkonov a skutočných vodičských zážitkov (každý chce jazdiť, ale koľko z nás má chuť sa za volantom svojho auta naozaj len zviezť?), sú naopak úplne legitímnym a pochopiteľným pokračovaním vývoja.

Na prelome minulého októbra sme vám podrobne ukázali, ako funguje aktívne rušenie nepatričných hlukov u nového modelu Cadillac ELR. Nejde pritom o žiadnu výnimku, avšak teraz prichádza spoločnosť Bose, ktoré chce rušenie akustických vĺn ponúknuť širšiemu spektru užívateľov. V Bose, ktorý dodáva špičkové audiosústavy celej rade výrobcov luxusných automobilov, totiž teraz vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x .

Určený je pre rôzne audiosústavy a ponúka celý rad ďalších funkcií, avšak špičku medzi nimi hrá práve redukcia rušivých zvukov, ktoré do priestoru pre cestujúcich prenikajú od motora a podvozku vozidla, skrz reprodukciu zvuku a obrátené akustické vlny, ktorými sa značná časť spektra hlukov vyruší. Bose podobný systém dodáva už v sérii pre vybrané modely značiek Cadillac, Buick, Chevrolet alebo Infiniti, ale jeho rozšírenie medzi ďalšie modely nie je ničím fantastickým. Vyžaduje zástavbu mikrofónov na vhodných miestach interiéru konkrétneho automobilu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY