vytisknout velikost písma Bose pripravuje ilúziu tichého interiéru pre všetkých!

Firma Bose, špecialista na audiosústavy, pripravila univerzálny polovodič pre obmedzenie hluku v priestore pre cestujúcich.

S príchodom na hospodárnosť zameraných pohonných sústav do bežných automobilov nastáva rozmach rôznych doplnkových zariadení. Zákazníci si chcú zachovať svoj ​​komfort. Majitelia elektromobilov tak žiadajú zvukový dojem vozidla s bežným motorom, vlastníci "športiakov" s dieselovými či inými pre športové automobily povedzme netypickými motormi potom chcú zvuk mohutného zážihového agregátu. Aj za cenu akustického klamu. Utópia?

Nie, to je bohužiaľ plazivo nastupujúca prax, ktorá len odráža celú tú absurdnosť najnovšieho vývoja automobilovej konštrukcie zdegenerovanej iracionálnymi požiadavkami úradov s nadväzujúcou mediálnou a reklamnou masážou zákazníkov. Nie je to kritika, len sentimentu zbavené konštatovanie skutočnosti. Požiadavky na maximálny jazdný komfort, hoci by boli bohato vykúpené úbytkom jazdných výkonov a skutočných vodičských zážitkov (každý chce jazdiť, ale koľko z nás má chuť sa za volantom svojho auta naozaj len zviezť?), sú naopak úplne legitímnym a pochopiteľným pokračovaním vývoja.

Na prelome minulého októbra sme vám podrobne ukázali, ako funguje aktívne rušenie nepatričných hlukov u nového modelu Cadillac ELR. Nejde pritom o žiadnu výnimku, avšak teraz prichádza spoločnosť Bose, ktoré chce rušenie akustických vĺn ponúknuť širšiemu spektru užívateľov. V Bose, ktorý dodáva špičkové audiosústavy celej rade výrobcov luxusných automobilov, totiž teraz vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x .

Určený je pre rôzne audiosústavy a ponúka celý rad ďalších funkcií, avšak špičku medzi nimi hrá práve redukcia rušivých zvukov, ktoré do priestoru pre cestujúcich prenikajú od motora a podvozku vozidla, skrz reprodukciu zvuku a obrátené akustické vlny, ktorými sa značná časť spektra hlukov vyruší. Bose podobný systém dodáva už v sérii pre vybrané modely značiek Cadillac, Buick, Chevrolet alebo Infiniti, ale jeho rozšírenie medzi ďalšie modely nie je ničím fantastickým. Vyžaduje zástavbu mikrofónov na vhodných miestach interiéru konkrétneho automobilu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY