vytisknout velikost písma Bose pripravuje ilúziu tichého interiéru pre všetkých!

Firma Bose, špecialista na audiosústavy, pripravila univerzálny polovodič pre obmedzenie hluku v priestore pre cestujúcich.

S príchodom na hospodárnosť zameraných pohonných sústav do bežných automobilov nastáva rozmach rôznych doplnkových zariadení. Zákazníci si chcú zachovať svoj ​​komfort. Majitelia elektromobilov tak žiadajú zvukový dojem vozidla s bežným motorom, vlastníci "športiakov" s dieselovými či inými pre športové automobily povedzme netypickými motormi potom chcú zvuk mohutného zážihového agregátu. Aj za cenu akustického klamu. Utópia?

Nie, to je bohužiaľ plazivo nastupujúca prax, ktorá len odráža celú tú absurdnosť najnovšieho vývoja automobilovej konštrukcie zdegenerovanej iracionálnymi požiadavkami úradov s nadväzujúcou mediálnou a reklamnou masážou zákazníkov. Nie je to kritika, len sentimentu zbavené konštatovanie skutočnosti. Požiadavky na maximálny jazdný komfort, hoci by boli bohato vykúpené úbytkom jazdných výkonov a skutočných vodičských zážitkov (každý chce jazdiť, ale koľko z nás má chuť sa za volantom svojho auta naozaj len zviezť?), sú naopak úplne legitímnym a pochopiteľným pokračovaním vývoja.

Na prelome minulého októbra sme vám podrobne ukázali, ako funguje aktívne rušenie nepatričných hlukov u nového modelu Cadillac ELR. Nejde pritom o žiadnu výnimku, avšak teraz prichádza spoločnosť Bose, ktoré chce rušenie akustických vĺn ponúknuť širšiemu spektru užívateľov. V Bose, ktorý dodáva špičkové audiosústavy celej rade výrobcov luxusných automobilov, totiž teraz vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x .

Určený je pre rôzne audiosústavy a ponúka celý rad ďalších funkcií, avšak špičku medzi nimi hrá práve redukcia rušivých zvukov, ktoré do priestoru pre cestujúcich prenikajú od motora a podvozku vozidla, skrz reprodukciu zvuku a obrátené akustické vlny, ktorými sa značná časť spektra hlukov vyruší. Bose podobný systém dodáva už v sérii pre vybrané modely značiek Cadillac, Buick, Chevrolet alebo Infiniti, ale jeho rozšírenie medzi ďalšie modely nie je ničím fantastickým. Vyžaduje zástavbu mikrofónov na vhodných miestach interiéru konkrétneho automobilu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY