vytisknout velikost písma Bose pripravuje ilúziu tichého interiéru pre všetkých!

Firma Bose, špecialista na audiosústavy, pripravila univerzálny polovodič pre obmedzenie hluku v priestore pre cestujúcich.

S príchodom na hospodárnosť zameraných pohonných sústav do bežných automobilov nastáva rozmach rôznych doplnkových zariadení. Zákazníci si chcú zachovať svoj ​​komfort. Majitelia elektromobilov tak žiadajú zvukový dojem vozidla s bežným motorom, vlastníci "športiakov" s dieselovými či inými pre športové automobily povedzme netypickými motormi potom chcú zvuk mohutného zážihového agregátu. Aj za cenu akustického klamu. Utópia?

Nie, to je bohužiaľ plazivo nastupujúca prax, ktorá len odráža celú tú absurdnosť najnovšieho vývoja automobilovej konštrukcie zdegenerovanej iracionálnymi požiadavkami úradov s nadväzujúcou mediálnou a reklamnou masážou zákazníkov. Nie je to kritika, len sentimentu zbavené konštatovanie skutočnosti. Požiadavky na maximálny jazdný komfort, hoci by boli bohato vykúpené úbytkom jazdných výkonov a skutočných vodičských zážitkov (každý chce jazdiť, ale koľko z nás má chuť sa za volantom svojho auta naozaj len zviezť?), sú naopak úplne legitímnym a pochopiteľným pokračovaním vývoja.

Na prelome minulého októbra sme vám podrobne ukázali, ako funguje aktívne rušenie nepatričných hlukov u nového modelu Cadillac ELR. Nejde pritom o žiadnu výnimku, avšak teraz prichádza spoločnosť Bose, ktoré chce rušenie akustických vĺn ponúknuť širšiemu spektru užívateľov. V Bose, ktorý dodáva špičkové audiosústavy celej rade výrobcov luxusných automobilov, totiž teraz vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x .

Určený je pre rôzne audiosústavy a ponúka celý rad ďalších funkcií, avšak špičku medzi nimi hrá práve redukcia rušivých zvukov, ktoré do priestoru pre cestujúcich prenikajú od motora a podvozku vozidla, skrz reprodukciu zvuku a obrátené akustické vlny, ktorými sa značná časť spektra hlukov vyruší. Bose podobný systém dodáva už v sérii pre vybrané modely značiek Cadillac, Buick, Chevrolet alebo Infiniti, ale jeho rozšírenie medzi ďalšie modely nie je ničím fantastickým. Vyžaduje zástavbu mikrofónov na vhodných miestach interiéru konkrétneho automobilu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY