vytisknout velikost písma Bose pripravuje ilúziu tichého interiéru pre všetkých!

Firma Bose, špecialista na audiosústavy, pripravila univerzálny polovodič pre obmedzenie hluku v priestore pre cestujúcich.

S príchodom na hospodárnosť zameraných pohonných sústav do bežných automobilov nastáva rozmach rôznych doplnkových zariadení. Zákazníci si chcú zachovať svoj ​​komfort. Majitelia elektromobilov tak žiadajú zvukový dojem vozidla s bežným motorom, vlastníci "športiakov" s dieselovými či inými pre športové automobily povedzme netypickými motormi potom chcú zvuk mohutného zážihového agregátu. Aj za cenu akustického klamu. Utópia?

Nie, to je bohužiaľ plazivo nastupujúca prax, ktorá len odráža celú tú absurdnosť najnovšieho vývoja automobilovej konštrukcie zdegenerovanej iracionálnymi požiadavkami úradov s nadväzujúcou mediálnou a reklamnou masážou zákazníkov. Nie je to kritika, len sentimentu zbavené konštatovanie skutočnosti. Požiadavky na maximálny jazdný komfort, hoci by boli bohato vykúpené úbytkom jazdných výkonov a skutočných vodičských zážitkov (každý chce jazdiť, ale koľko z nás má chuť sa za volantom svojho auta naozaj len zviezť?), sú naopak úplne legitímnym a pochopiteľným pokračovaním vývoja.

Na prelome minulého októbra sme vám podrobne ukázali, ako funguje aktívne rušenie nepatričných hlukov u nového modelu Cadillac ELR. Nejde pritom o žiadnu výnimku, avšak teraz prichádza spoločnosť Bose, ktoré chce rušenie akustických vĺn ponúknuť širšiemu spektru užívateľov. V Bose, ktorý dodáva špičkové audiosústavy celej rade výrobcov luxusných automobilov, totiž teraz vyvinuli nový polovodič NXP SAF775x .

Určený je pre rôzne audiosústavy a ponúka celý rad ďalších funkcií, avšak špičku medzi nimi hrá práve redukcia rušivých zvukov, ktoré do priestoru pre cestujúcich prenikajú od motora a podvozku vozidla, skrz reprodukciu zvuku a obrátené akustické vlny, ktorými sa značná časť spektra hlukov vyruší. Bose podobný systém dodáva už v sérii pre vybrané modely značiek Cadillac, Buick, Chevrolet alebo Infiniti, ale jeho rozšírenie medzi ďalšie modely nie je ničím fantastickým. Vyžaduje zástavbu mikrofónov na vhodných miestach interiéru konkrétneho automobilu.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY