vytisknout velikost písma Borgward ukázal prvý kúsok nového SUV. Uvidíme ho vo Frankfurte

Borgward ukázal prvý kúsok nového SUV. Uvidíme ho vo Frankfurte

Automobilka Borgward ukázala prvú časť svojho nového SUV, ktoré uvidíme na autosalóne vo Frankfurte. Zatiaľ môžeme vidieť len časť zadku s nápisom Borgward, nič viac. S vývojom pomáha čínska spoločnosť Foton Motor.

Prvý novodobý Borgward bude SUV s plug-in hybridným pohonom vlastnej výroby. Borgward údajne vyvíja aj vlastné motory, nebude vraj nič nakupovať u konkurencie. Vedenie sľubuje vysokú kvalitu a hodnotu a značka vraj zoberie zákazníkov Volkswagenu alebo Mercedesu.

Nemecká automobilka Borgward sa preslávila predovšetkým po druhej svetovej vojne, kedy sa nebála produkovať luxusné a moderné vozidlá. Vyvíjala napríklad priame vstrekovanie paliva. V roku 1961 ale zbankrotovala.

Teraz sa značka znovu chystá vziať trh útokom a jej plány sú skoro až neuveriteľné. Už v roku 2020 chce predávať ročne 800 000 "dostupných prémiových áut" a v roku 2025 má odbyt činiť dokonca 1,6 milióna vozidiel ročne.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY