vytisknout velikost písma Borgward predstavil modely BX5 a BX6 TS. Do predaja dorazí o rok

Borgward predstavil modely BX5 a BX6 TS. Do predaja dorazí o rok

Borgward ukázal v predvečer ženevského autosalónu ďalšie dva modely označené ako BX5 a BX6 TS. Tie sa tak zaradia pod skôr predstavené väčšie SUV BX7. Znovuzrodená automobilka tiež potvrdila svoj návrat na trh. Už tento rok začne predávať model BX7 v Číne, budúci rok sa dočkajú európske trhy.

BX5 je o triedu menšie SUV v porovnaní s frankfurtským BX7. Vozidlo je dlhé 4483 mm, široké 1876 mm a vysoké 1677 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2685 mm a pre zaujímavosť svetlá výška podvozku dosahuje na 200 mm. Objem kufra Borgward neudáva. BX5, rovnako ako BX6 TS, zatiaľ ešte nie je stopercentne hotové, hoci má k sériovej výrobe veľmi blízko.

borgward_1.jpgborgward_2.jpgborgward_6.jpg
Borgward dorazil do Ženevy hneď s dvojicou modelov. Malé SUV má označenie BX5, sedan na vyššom podvozku sa volá BX6 TS

Menšie SUV pracuje so zavesením McPherson vpredu s viacprvkovou zadnou nápravou. Jedná sa o plug-in hybrid, ktorý má vpredu benzínovú tisícštyristovku doplnenú o systém preplňovania a priame vstrekovanie paliva. Jej výkon je 105 kW (143 k). O zadnú nápravu sa potom stará elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 195 Nm. Spaľovací motor pracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

BX6 je s dĺžkou 4490 mm a šírkou 1870 mm o niečo málo väčšie, ide ale predovšetkým o vozidlo s karosériou sedan. Borgward ho prezentuje ako športový automobil so siluetou blízkou kupé. Na rozdiel od BX5 je tu nasadený výkonnejší hybridný systém. Základom je preplňovaný dvojliter s výkonom 200 kW (272 k), ktorému vzadu pomáha elektromotor s výkonom 110 kW (150 k). Bližšie špecifikácie týkajúce sa napríklad dynamiky Borgward pri žiadnej z týchto noviniek neuvádza.

Borgward tiež potvrdil, že nebude ponúkať nič iné, než tieto hybridy, ktoré neskôr doplnia čisto elektrické verzie. Tie budú schopné prejsť na jedno nabitie až 250 km. Ako už bolo povedané, do Číny sa model BX7 dostane ešte tento rok, budúci rok by sa mali prvé modely Borgward už predávať aj v Európe. Cieľom automobilky sú predaje na úrovni 500 000 vozidiel ročne.

borgward_3.jpgborgward_4.jpgborgward_5.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY