vytisknout velikost písma Borgward predstavil modely BX5 a BX6 TS. Do predaja dorazí o rok

Borgward predstavil modely BX5 a BX6 TS. Do predaja dorazí o rok

Borgward ukázal v predvečer ženevského autosalónu ďalšie dva modely označené ako BX5 a BX6 TS. Tie sa tak zaradia pod skôr predstavené väčšie SUV BX7. Znovuzrodená automobilka tiež potvrdila svoj návrat na trh. Už tento rok začne predávať model BX7 v Číne, budúci rok sa dočkajú európske trhy.

BX5 je o triedu menšie SUV v porovnaní s frankfurtským BX7. Vozidlo je dlhé 4483 mm, široké 1876 mm a vysoké 1677 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2685 mm a pre zaujímavosť svetlá výška podvozku dosahuje na 200 mm. Objem kufra Borgward neudáva. BX5, rovnako ako BX6 TS, zatiaľ ešte nie je stopercentne hotové, hoci má k sériovej výrobe veľmi blízko.

borgward_1.jpgborgward_2.jpgborgward_6.jpg
Borgward dorazil do Ženevy hneď s dvojicou modelov. Malé SUV má označenie BX5, sedan na vyššom podvozku sa volá BX6 TS

Menšie SUV pracuje so zavesením McPherson vpredu s viacprvkovou zadnou nápravou. Jedná sa o plug-in hybrid, ktorý má vpredu benzínovú tisícštyristovku doplnenú o systém preplňovania a priame vstrekovanie paliva. Jej výkon je 105 kW (143 k). O zadnú nápravu sa potom stará elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 195 Nm. Spaľovací motor pracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

BX6 je s dĺžkou 4490 mm a šírkou 1870 mm o niečo málo väčšie, ide ale predovšetkým o vozidlo s karosériou sedan. Borgward ho prezentuje ako športový automobil so siluetou blízkou kupé. Na rozdiel od BX5 je tu nasadený výkonnejší hybridný systém. Základom je preplňovaný dvojliter s výkonom 200 kW (272 k), ktorému vzadu pomáha elektromotor s výkonom 110 kW (150 k). Bližšie špecifikácie týkajúce sa napríklad dynamiky Borgward pri žiadnej z týchto noviniek neuvádza.

Borgward tiež potvrdil, že nebude ponúkať nič iné, než tieto hybridy, ktoré neskôr doplnia čisto elektrické verzie. Tie budú schopné prejsť na jedno nabitie až 250 km. Ako už bolo povedané, do Číny sa model BX7 dostane ešte tento rok, budúci rok by sa mali prvé modely Borgward už predávať aj v Európe. Cieľom automobilky sú predaje na úrovni 500 000 vozidiel ročne.

borgward_3.jpgborgward_4.jpgborgward_5.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY