vytisknout velikost písma Borgward predstavil modely BX5 a BX6 TS. Do predaja dorazí o rok

Borgward predstavil modely BX5 a BX6 TS. Do predaja dorazí o rok

Borgward ukázal v predvečer ženevského autosalónu ďalšie dva modely označené ako BX5 a BX6 TS. Tie sa tak zaradia pod skôr predstavené väčšie SUV BX7. Znovuzrodená automobilka tiež potvrdila svoj návrat na trh. Už tento rok začne predávať model BX7 v Číne, budúci rok sa dočkajú európske trhy.

BX5 je o triedu menšie SUV v porovnaní s frankfurtským BX7. Vozidlo je dlhé 4483 mm, široké 1876 mm a vysoké 1677 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2685 mm a pre zaujímavosť svetlá výška podvozku dosahuje na 200 mm. Objem kufra Borgward neudáva. BX5, rovnako ako BX6 TS, zatiaľ ešte nie je stopercentne hotové, hoci má k sériovej výrobe veľmi blízko.

borgward_1.jpgborgward_2.jpgborgward_6.jpg
Borgward dorazil do Ženevy hneď s dvojicou modelov. Malé SUV má označenie BX5, sedan na vyššom podvozku sa volá BX6 TS

Menšie SUV pracuje so zavesením McPherson vpredu s viacprvkovou zadnou nápravou. Jedná sa o plug-in hybrid, ktorý má vpredu benzínovú tisícštyristovku doplnenú o systém preplňovania a priame vstrekovanie paliva. Jej výkon je 105 kW (143 k). O zadnú nápravu sa potom stará elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 195 Nm. Spaľovací motor pracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

BX6 je s dĺžkou 4490 mm a šírkou 1870 mm o niečo málo väčšie, ide ale predovšetkým o vozidlo s karosériou sedan. Borgward ho prezentuje ako športový automobil so siluetou blízkou kupé. Na rozdiel od BX5 je tu nasadený výkonnejší hybridný systém. Základom je preplňovaný dvojliter s výkonom 200 kW (272 k), ktorému vzadu pomáha elektromotor s výkonom 110 kW (150 k). Bližšie špecifikácie týkajúce sa napríklad dynamiky Borgward pri žiadnej z týchto noviniek neuvádza.

Borgward tiež potvrdil, že nebude ponúkať nič iné, než tieto hybridy, ktoré neskôr doplnia čisto elektrické verzie. Tie budú schopné prejsť na jedno nabitie až 250 km. Ako už bolo povedané, do Číny sa model BX7 dostane ešte tento rok, budúci rok by sa mali prvé modely Borgward už predávať aj v Európe. Cieľom automobilky sú predaje na úrovni 500 000 vozidiel ročne.

borgward_3.jpgborgward_4.jpgborgward_5.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY