vytisknout velikost písma Bod zlomu? Elektrická Tesla sa predáva lepšie ako VW Golf

Prvé plne elektrické auto sa v údajoch o registrácí nových áut dostalo na samotný vrchol najžiadanejších modelov. Pravda, zatiaľ len v jednom týždni a v jednej krajine, ale aj tak sa jedná o historický zápis.
Bod zlomu? Elektrická Tesla sa predáva lepšie ako VW Golf

V nórskych tabuľkách registrácií nových áut skončila Tesla Model S v prvom septembrovom týždni na prvom mieste. Podarilo sa jej prekonať aj nemecký VW Golf: Tesla vykázala 134 novo registrovaných exemplárov, VW "len" 117.

getthumbnail.jpggetthumbnail2.jpggetthumbnail3.jpgTesla Model S má byť komfortným elektromobilom pohodlne využiteľným v každodennej prevádzke

Pritom to nie je, aspoň pre nórsky automobilový trh, prekvapenie. V auguste sa Tesla Model S prepracovala na 15. miesto najžiadanejších modelov, keď za sebou nechala spolu s 185 registrovaných kusmi napríklad Ford Kuga, Ford Fiesta, BMW radu 3, Peugeot 2008 alebo Toyotu Avensis.

Tesla očakáva, že tento rok celosvetovo predá asi 21 000 vozidiel, z toho 5000 na európskych trhoch. Podľa vyjadrenia Espen Pedersena, riaditeľa Tesly pre predaj a marketing v Európe, veľa nádejí vkladajú do pripravovaného SUV Modelu X. Toho chce značka v horizonte troch až štyroch rokov predávať celosvetovo 200 tisíc.

Príčinou nórskeho úspechu sú ústretovejšie pravidlá pre registráciu dovážaných elektrických áut. Už v apríli sa napríklad na druhom mieste v celkových predajoch v Nórsku umiestnil plne elektrický Nissan Leaf (455 ks), ktorý bol porazený len Golfom (903 ks).

Pre porovnanie: v Českej republike bolo od januára do augusta 2013 registrovaných v kategórii najžiadanejších elektrických minivozidiel, ktoré zastupujú Citroën C Zero a Peugeot iON, celkovo 37 áut. V roku 2012 bolo zaregistrovaných celkovo 89 elektrických áut, medzi ktorými boli okrem vyššie uvedených ešte modely Opel Ampera a jedna elektrická Škoda. Štatistika nezahŕňa individuálne dovozy a predaje mimo oficiálnych dealerov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY