vytisknout velikost písma BMW zvoláva štvorvalce N20 do servisu kvôli brzdovému posilňovaču

BMW zvoláva štvorvalce N20 do servisu kvôli brzdovému posilňovaču

Mníchovská automobilka má pred sebou ďalšiu rozsiahlu servisnú kampaň. Majitelia BMW radov 1, 3, 5, X1, X3 a Z4 sa štvorvalcom N20 vyrobených od júna 2012 do augusta 2012 dostane výzvu na návštevu autorizovaného servisu.

Jedná sa o automobily predávané pod obchodným označením 125i, 320i a 328i, 520i a 528i, X1 20i a 28i, X3 20i a 28i, Z4 18i, 20i a 28i. Dôvodom zvolávacej akcie nie je samotný motor, ale podtlakový posilňovač bŕzd, u ktorého môže zlyhať pohon vákuového čerpadla.

Prípadná porucha sa prejavuje nutnosťou vyvinúť vyšší tlak na brzdový pedál. Úplné zlyhanie bŕzd však nehrozí, aj s nefunkčným posilňovačom možno vozidlo s vynaložením väčšej sily bezpečne spomaliť alebo zastaviť.

Kontrola a prípadná oprava si podľa nemeckého Auto Bildu vyžiada asi dvojhodinovú návštevu servisu.

Celosvetovo sa akcia dotýka 176 000 áut, z toho 6800 v Nemecku. V regióne strednej a východnej Európy je to podľa Veroniky Jakubcová z BMW celkom 411 áut. Na Slovensku by sa malo jednať maximálne o niekoľko desiatok automobilov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY