vytisknout velikost písma BMW zavádza nové základné motorizácie a rozširuje výbavu

BMW zavádza nové základné motorizácie a rozširuje výbavu

Trojvalec pod kapotou kupé a kabrioletu radu 2 aj ponuku pohonu všetkých kolies pre model 220d Coupé sme tu už mali, ale to nie je jediná novinka pre rok 2015 v modeloch BMW.

Predokolka BMW radu 2 Active Tourer dostane nový základný motor pre verziu 214D. Je to naftový trojvalec so skromným výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Spotrebovať má ale menej ako štyri litre na 100 km. V ponuke značky BMW to bude najpomalší a najslabší model.

Nový základný motor dostane aj sedan a kombi radu 3. Verzia 316D bude mať pod kapotou stále ešte dvojlitrový štvorvalec s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm. S osemstupňovým automatom zrýchli na stovku za 10,6 s (sedan) alebo 11,1 s (Touring).

BMW radu 4 dostane aj novú základnú motorizáciu. Dvojlitrový turbodiesel pre BMW 418d s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Verzia 420D a 420D xDrive ponúkne o 5 kW a 20 Nm vyšší výkon aj krútiaci moment, celkom tak naftovy dvojliter teraz disponuje výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom rovných 400 Nm.

Ďalšie novinky sa týkajú už len radu 5, ktorý príde s novou bohatšou líniou výbavy Edition Sport, rozšírené možnosti individualizácie a výbavy dostane aj BMW M3 a M4 a nejaké nové prvky výbavy sa chystajú aj pre hybrid BMW i8.

bmw (1).jpgbmw (10).jpgbmw (11).jpgbmw (12).jpgbmw (13).jpgbmw (14).jpgbmw (15).jpgbmw (16).jpgbmw (17).jpgbmw (18).jpgbmw (2).jpgbmw (4).jpgbmw (5).jpgbmw (6).jpgbmw (7).jpgbmw (8).jpgbmw (9).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY