vytisknout velikost písma BMW zavádza nové základné motorizácie a rozširuje výbavu

BMW zavádza nové základné motorizácie a rozširuje výbavu

Trojvalec pod kapotou kupé a kabrioletu radu 2 aj ponuku pohonu všetkých kolies pre model 220d Coupé sme tu už mali, ale to nie je jediná novinka pre rok 2015 v modeloch BMW.

Predokolka BMW radu 2 Active Tourer dostane nový základný motor pre verziu 214D. Je to naftový trojvalec so skromným výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Spotrebovať má ale menej ako štyri litre na 100 km. V ponuke značky BMW to bude najpomalší a najslabší model.

Nový základný motor dostane aj sedan a kombi radu 3. Verzia 316D bude mať pod kapotou stále ešte dvojlitrový štvorvalec s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm. S osemstupňovým automatom zrýchli na stovku za 10,6 s (sedan) alebo 11,1 s (Touring).

BMW radu 4 dostane aj novú základnú motorizáciu. Dvojlitrový turbodiesel pre BMW 418d s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Verzia 420D a 420D xDrive ponúkne o 5 kW a 20 Nm vyšší výkon aj krútiaci moment, celkom tak naftovy dvojliter teraz disponuje výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom rovných 400 Nm.

Ďalšie novinky sa týkajú už len radu 5, ktorý príde s novou bohatšou líniou výbavy Edition Sport, rozšírené možnosti individualizácie a výbavy dostane aj BMW M3 a M4 a nejaké nové prvky výbavy sa chystajú aj pre hybrid BMW i8.

bmw (1).jpgbmw (10).jpgbmw (11).jpgbmw (12).jpgbmw (13).jpgbmw (14).jpgbmw (15).jpgbmw (16).jpgbmw (17).jpgbmw (18).jpgbmw (2).jpgbmw (4).jpgbmw (5).jpgbmw (6).jpgbmw (7).jpgbmw (8).jpgbmw (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY