vytisknout velikost písma BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body.
BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

V BMW zistili to, čo asi 80% všetkých vodičov vie už dávno: spätné zrkadlo je úplná zbytočnosť a slúži len na to, aby zvyšovala aerodynamický odpor. Ale teraz vážne. Na veľtrhu spotrebiteľskej elektroniky CES 2016 ukázalo BMW koncept i8, ktorý mal namiesto zrkadiel kamery. A táto vec by sa mohla do výroby dostať už v roku 2019.

P90206923_highRes.jpgP90206924_highRes.jpgP90206932_highRes.jpg
P90206925_highRes.jpgP90206930_highRes.jpgP90206931_highRes.jpgZdanlivo obyčajná i8 nemá klasické spätné zrkadlá, ale len kamery. Obraz sa premieta na displej umiestnený namiesto vnútorného spätného zrkadla a vytvára neprerušený obraz diania za autom. V sériovej výrobe to možno uvidíme od roku 2019

Aspoň to naznačil Elmar Frankenstein, šéf vývoja automobilky BMW. Podľa neho môžu mať kamery namiesto zrkadiel značný prínos pre bezpečnosť a zároveň pre spotrebu paliva. Zníži sa totiž aerodynamický odpor a odpadnú také veci ako zahmlievanie a nečistoty na zrkadle.

Otázka je, ako sa proti nečistotám a zahmlievaniu bude brániť kamera, ale BMW má zhruba tri roky na to, aby to vymyslelo. Podobná záležitosť by sa mohla dostať prvýkrát do faceliftu BMW radu 7, ale to je samozrejme len špekulácia. Frickenstein naznačil, že kamery a senzory namiesto klasických zrkadiel postupne dostanú všetky BMW.

P90206926_highRes.jpgP90206927_highRes.jpgP90206928_highRes.jpgV aerodynamických kaplnkách sú blinkre a kamery. Môžu mať aj ďalšie využitie, napríklad pre umiestnenie senzorov potrebných pre ovládanie autonómneho systému vozidla

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body. Koncept BMW i8 Mirrorless má dve kamery v malých aerodynamických kaplnkách namiesto zrkadiel a celý obraz premietajú dovnútra na displej, ktorý je umiestnený klasicky namiesto vnútorného spätného zrkadla.

S nástupom autonómneho riadenia navyše začne byť spätné zrkadlo skutočnou zbytočnosťou. Namiesto neho bude mať auto radarové a laserové senzory. Problémom ale môže byť legislatíva. Napríklad Volkswagen XL1 má v Európe tiež len kamery, ale kvôli zákonom musel napríklad na trhu v USA dostať klasické zrkadlá.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY