vytisknout velikost písma BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body.
BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

V BMW zistili to, čo asi 80% všetkých vodičov vie už dávno: spätné zrkadlo je úplná zbytočnosť a slúži len na to, aby zvyšovala aerodynamický odpor. Ale teraz vážne. Na veľtrhu spotrebiteľskej elektroniky CES 2016 ukázalo BMW koncept i8, ktorý mal namiesto zrkadiel kamery. A táto vec by sa mohla do výroby dostať už v roku 2019.

P90206923_highRes.jpgP90206924_highRes.jpgP90206932_highRes.jpg
P90206925_highRes.jpgP90206930_highRes.jpgP90206931_highRes.jpgZdanlivo obyčajná i8 nemá klasické spätné zrkadlá, ale len kamery. Obraz sa premieta na displej umiestnený namiesto vnútorného spätného zrkadla a vytvára neprerušený obraz diania za autom. V sériovej výrobe to možno uvidíme od roku 2019

Aspoň to naznačil Elmar Frankenstein, šéf vývoja automobilky BMW. Podľa neho môžu mať kamery namiesto zrkadiel značný prínos pre bezpečnosť a zároveň pre spotrebu paliva. Zníži sa totiž aerodynamický odpor a odpadnú také veci ako zahmlievanie a nečistoty na zrkadle.

Otázka je, ako sa proti nečistotám a zahmlievaniu bude brániť kamera, ale BMW má zhruba tri roky na to, aby to vymyslelo. Podobná záležitosť by sa mohla dostať prvýkrát do faceliftu BMW radu 7, ale to je samozrejme len špekulácia. Frickenstein naznačil, že kamery a senzory namiesto klasických zrkadiel postupne dostanú všetky BMW.

P90206926_highRes.jpgP90206927_highRes.jpgP90206928_highRes.jpgV aerodynamických kaplnkách sú blinkre a kamery. Môžu mať aj ďalšie využitie, napríklad pre umiestnenie senzorov potrebných pre ovládanie autonómneho systému vozidla

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body. Koncept BMW i8 Mirrorless má dve kamery v malých aerodynamických kaplnkách namiesto zrkadiel a celý obraz premietajú dovnútra na displej, ktorý je umiestnený klasicky namiesto vnútorného spätného zrkadla.

S nástupom autonómneho riadenia navyše začne byť spätné zrkadlo skutočnou zbytočnosťou. Namiesto neho bude mať auto radarové a laserové senzory. Problémom ale môže byť legislatíva. Napríklad Volkswagen XL1 má v Európe tiež len kamery, ale kvôli zákonom musel napríklad na trhu v USA dostať klasické zrkadlá.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY