vytisknout velikost písma BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body.
BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

V BMW zistili to, čo asi 80% všetkých vodičov vie už dávno: spätné zrkadlo je úplná zbytočnosť a slúži len na to, aby zvyšovala aerodynamický odpor. Ale teraz vážne. Na veľtrhu spotrebiteľskej elektroniky CES 2016 ukázalo BMW koncept i8, ktorý mal namiesto zrkadiel kamery. A táto vec by sa mohla do výroby dostať už v roku 2019.

P90206923_highRes.jpgP90206924_highRes.jpgP90206932_highRes.jpg
P90206925_highRes.jpgP90206930_highRes.jpgP90206931_highRes.jpgZdanlivo obyčajná i8 nemá klasické spätné zrkadlá, ale len kamery. Obraz sa premieta na displej umiestnený namiesto vnútorného spätného zrkadla a vytvára neprerušený obraz diania za autom. V sériovej výrobe to možno uvidíme od roku 2019

Aspoň to naznačil Elmar Frankenstein, šéf vývoja automobilky BMW. Podľa neho môžu mať kamery namiesto zrkadiel značný prínos pre bezpečnosť a zároveň pre spotrebu paliva. Zníži sa totiž aerodynamický odpor a odpadnú také veci ako zahmlievanie a nečistoty na zrkadle.

Otázka je, ako sa proti nečistotám a zahmlievaniu bude brániť kamera, ale BMW má zhruba tri roky na to, aby to vymyslelo. Podobná záležitosť by sa mohla dostať prvýkrát do faceliftu BMW radu 7, ale to je samozrejme len špekulácia. Frickenstein naznačil, že kamery a senzory namiesto klasických zrkadiel postupne dostanú všetky BMW.

P90206926_highRes.jpgP90206927_highRes.jpgP90206928_highRes.jpgV aerodynamických kaplnkách sú blinkre a kamery. Môžu mať aj ďalšie využitie, napríklad pre umiestnenie senzorov potrebných pre ovládanie autonómneho systému vozidla

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body. Koncept BMW i8 Mirrorless má dve kamery v malých aerodynamických kaplnkách namiesto zrkadiel a celý obraz premietajú dovnútra na displej, ktorý je umiestnený klasicky namiesto vnútorného spätného zrkadla.

S nástupom autonómneho riadenia navyše začne byť spätné zrkadlo skutočnou zbytočnosťou. Namiesto neho bude mať auto radarové a laserové senzory. Problémom ale môže byť legislatíva. Napríklad Volkswagen XL1 má v Európe tiež len kamery, ale kvôli zákonom musel napríklad na trhu v USA dostať klasické zrkadlá.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY