vytisknout velikost písma BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body.
BMW začne v roku 2019 nahrádzať spätné zrkadlá kamerami

V BMW zistili to, čo asi 80% všetkých vodičov vie už dávno: spätné zrkadlo je úplná zbytočnosť a slúži len na to, aby zvyšovala aerodynamický odpor. Ale teraz vážne. Na veľtrhu spotrebiteľskej elektroniky CES 2016 ukázalo BMW koncept i8, ktorý mal namiesto zrkadiel kamery. A táto vec by sa mohla do výroby dostať už v roku 2019.

P90206923_highRes.jpgP90206924_highRes.jpgP90206932_highRes.jpg
P90206925_highRes.jpgP90206930_highRes.jpgP90206931_highRes.jpgZdanlivo obyčajná i8 nemá klasické spätné zrkadlá, ale len kamery. Obraz sa premieta na displej umiestnený namiesto vnútorného spätného zrkadla a vytvára neprerušený obraz diania za autom. V sériovej výrobe to možno uvidíme od roku 2019

Aspoň to naznačil Elmar Frankenstein, šéf vývoja automobilky BMW. Podľa neho môžu mať kamery namiesto zrkadiel značný prínos pre bezpečnosť a zároveň pre spotrebu paliva. Zníži sa totiž aerodynamický odpor a odpadnú také veci ako zahmlievanie a nečistoty na zrkadle.

Otázka je, ako sa proti nečistotám a zahmlievaniu bude brániť kamera, ale BMW má zhruba tri roky na to, aby to vymyslelo. Podobná záležitosť by sa mohla dostať prvýkrát do faceliftu BMW radu 7, ale to je samozrejme len špekulácia. Frickenstein naznačil, že kamery a senzory namiesto klasických zrkadiel postupne dostanú všetky BMW.

P90206926_highRes.jpgP90206927_highRes.jpgP90206928_highRes.jpgV aerodynamických kaplnkách sú blinkre a kamery. Môžu mať aj ďalšie využitie, napríklad pre umiestnenie senzorov potrebných pre ovládanie autonómneho systému vozidla

BMW tvrdí, že ich systém "elektronických zrkadiel" bude spoľahlivejší a bezpečnejší ako klasické zrkadlá. Vraj pokryjú väčší zorný uhol a odpadnú tak nebezpečné mŕtve body. Koncept BMW i8 Mirrorless má dve kamery v malých aerodynamických kaplnkách namiesto zrkadiel a celý obraz premietajú dovnútra na displej, ktorý je umiestnený klasicky namiesto vnútorného spätného zrkadla.

S nástupom autonómneho riadenia navyše začne byť spätné zrkadlo skutočnou zbytočnosťou. Namiesto neho bude mať auto radarové a laserové senzory. Problémom ale môže byť legislatíva. Napríklad Volkswagen XL1 má v Európe tiež len kamery, ale kvôli zákonom musel napríklad na trhu v USA dostať klasické zrkadlá.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY