vytisknout velikost písma BMW X7 sa po rokoch nakoniec možno predsa len dočká výroby

Značka BMW zrejme chce pokračovať v ďalšom rozširovaní ponuky svojich modelov rady "X".
BMW X7 sa po rokoch nakoniec možno predsa len dočká výroby

V BMW sa s vozidlami "X" roztrhlo vrece. V čase konania tohtoročného ženevského autosalónu bola predstavená nová rada BMW X4, pričom iba včera sme vás informovali o zámere výrobcu predávať aj ešte menšie BMW X2. Či už si o BMW X5, X6 a iných myslíme čokoľvek, predajne sú pre firmu BMW veľmi úspešné, veď napríklad vozidiel radov X1 alebo X3 sa vlani predalo viac než kompaktných Mini. Možno tak očakávať ďalšie rozširovanie ponuky BMW týmto smerom.

Na program dňa sa tak podľa všetkého vráti projekt BMW X7, ktorý bol v roku 2008 zastavený. Výrobca by chcel týmto vozidlom konkurovať luxusným SUV Range Roverom alebo Mercedesu-Benz triedy GL, pretože tento obchodne zaujímavý segment predajne trvale rastie, zvlášť potom na rozvojových trhoch. Svoje želiezka do ohňa čoskoro mienia vhodiť aj Maserati, Lamborghini alebo Bentley. O osude X7 by sa malo v Mníchove rozhodovať budúci piatok.

Pripravované BMW X7 zrejme bude využívať podobného technického základu ako budúca generácia BMW radu 7. Táto platforma by zároveň mohla byť použitá aj pre zvažované SUV značky Rolls-Royce, o ktorom na začiatku tohto roka hovoril riaditeľ automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös v televíznom rozhovore pre agentúru Reuters. "Rozhodne je to veľmi zaujímavý segment a my o ňom uvažujeme," vyhlásil vtedy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY