vytisknout velikost písma BMW X7 sa po rokoch nakoniec možno predsa len dočká výroby

Značka BMW zrejme chce pokračovať v ďalšom rozširovaní ponuky svojich modelov rady "X".
BMW X7 sa po rokoch nakoniec možno predsa len dočká výroby

V BMW sa s vozidlami "X" roztrhlo vrece. V čase konania tohtoročného ženevského autosalónu bola predstavená nová rada BMW X4, pričom iba včera sme vás informovali o zámere výrobcu predávať aj ešte menšie BMW X2. Či už si o BMW X5, X6 a iných myslíme čokoľvek, predajne sú pre firmu BMW veľmi úspešné, veď napríklad vozidiel radov X1 alebo X3 sa vlani predalo viac než kompaktných Mini. Možno tak očakávať ďalšie rozširovanie ponuky BMW týmto smerom.

Na program dňa sa tak podľa všetkého vráti projekt BMW X7, ktorý bol v roku 2008 zastavený. Výrobca by chcel týmto vozidlom konkurovať luxusným SUV Range Roverom alebo Mercedesu-Benz triedy GL, pretože tento obchodne zaujímavý segment predajne trvale rastie, zvlášť potom na rozvojových trhoch. Svoje želiezka do ohňa čoskoro mienia vhodiť aj Maserati, Lamborghini alebo Bentley. O osude X7 by sa malo v Mníchove rozhodovať budúci piatok.

Pripravované BMW X7 zrejme bude využívať podobného technického základu ako budúca generácia BMW radu 7. Táto platforma by zároveň mohla byť použitá aj pre zvažované SUV značky Rolls-Royce, o ktorom na začiatku tohto roka hovoril riaditeľ automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös v televíznom rozhovore pre agentúru Reuters. "Rozhodne je to veľmi zaujímavý segment a my o ňom uvažujeme," vyhlásil vtedy.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY