vytisknout velikost písma BMW X7 sa po rokoch nakoniec možno predsa len dočká výroby

Značka BMW zrejme chce pokračovať v ďalšom rozširovaní ponuky svojich modelov rady "X".
BMW X7 sa po rokoch nakoniec možno predsa len dočká výroby

V BMW sa s vozidlami "X" roztrhlo vrece. V čase konania tohtoročného ženevského autosalónu bola predstavená nová rada BMW X4, pričom iba včera sme vás informovali o zámere výrobcu predávať aj ešte menšie BMW X2. Či už si o BMW X5, X6 a iných myslíme čokoľvek, predajne sú pre firmu BMW veľmi úspešné, veď napríklad vozidiel radov X1 alebo X3 sa vlani predalo viac než kompaktných Mini. Možno tak očakávať ďalšie rozširovanie ponuky BMW týmto smerom.

Na program dňa sa tak podľa všetkého vráti projekt BMW X7, ktorý bol v roku 2008 zastavený. Výrobca by chcel týmto vozidlom konkurovať luxusným SUV Range Roverom alebo Mercedesu-Benz triedy GL, pretože tento obchodne zaujímavý segment predajne trvale rastie, zvlášť potom na rozvojových trhoch. Svoje želiezka do ohňa čoskoro mienia vhodiť aj Maserati, Lamborghini alebo Bentley. O osude X7 by sa malo v Mníchove rozhodovať budúci piatok.

Pripravované BMW X7 zrejme bude využívať podobného technického základu ako budúca generácia BMW radu 7. Táto platforma by zároveň mohla byť použitá aj pre zvažované SUV značky Rolls-Royce, o ktorom na začiatku tohto roka hovoril riaditeľ automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös v televíznom rozhovore pre agentúru Reuters. "Rozhodne je to veľmi zaujímavý segment a my o ňom uvažujeme," vyhlásil vtedy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY