vytisknout velikost písma BMW X7 potvrdené, odvezie sedem cestujúcich a príde v roku 2016

Ako sme predpokladali, na konci minulého týždňa sa malo rozhodnúť o budúcnosti projektu X7. A tak sa aj stalo: BMW X7 bude.
BMW X7 potvrdené, odvezie sedem cestujúcich a príde v roku 2016

Automobilka BMW oficiálne oznámila svoj ​​plán vyrábať veľké SUV pod menom BMW X7. Konkurovať bude luxusným SUV Range Roverom alebo Mercedes-Benzu triedy GL, pretože tento obchodne zaujímavý segment predajne trvale rastie, obzvlášť potom na rozvojových trhoch. Svoje želiezka do ohňa navyše čoskoro hodlajú vhodiť aj Maserati, Lamborghini alebo Bentley. Pripravované BMW X7 bude využívať podobného technického základu ako budúce generácie BMW radu 7 a 5.

Táto platforma by zároveň mohla byť použitá aj pre zvažované SUV značky Rolls-Royce, avšak to zatiaľ nijako potvrdené nebolo. Nové BMW X7 ponúkne sedadlá v troch radoch a vyrábať sa bude výhradne v juhokarolínskej továrni BMW v Spartanburgu. Koncern BMW Group je v súvislosti s adaptáciou výrobných liniek na produkciu nového modelu do konca roka 2016 pripravený investovať do tohto závodu trištvrte miliardy eur.

Dr. Norbert Reithofer, jeden z najvyšších šéfov BMW Group, k tomuto rozhodnutiu lakonicky dodal: "Často sa ma pýtali, prečo nerobíme väčšie autá ako X5. A som rád, že dnes môžem odpovedať. Rozhodli sme sa (totiž) vyvinúť a vyrábať úplne nový model X, nové BMW X7. Sľubujem, že toto SAV (Sport Activity Vehicle - pozn. Red.) bude veľmi hospodárne a ponúkne vynikajúce jazdné výkony. Bude to skutočné BMW."

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY