vytisknout velikost písma BMW X7 potvrdené, odvezie sedem cestujúcich a príde v roku 2016

Ako sme predpokladali, na konci minulého týždňa sa malo rozhodnúť o budúcnosti projektu X7. A tak sa aj stalo: BMW X7 bude.
BMW X7 potvrdené, odvezie sedem cestujúcich a príde v roku 2016

Automobilka BMW oficiálne oznámila svoj ​​plán vyrábať veľké SUV pod menom BMW X7. Konkurovať bude luxusným SUV Range Roverom alebo Mercedes-Benzu triedy GL, pretože tento obchodne zaujímavý segment predajne trvale rastie, obzvlášť potom na rozvojových trhoch. Svoje želiezka do ohňa navyše čoskoro hodlajú vhodiť aj Maserati, Lamborghini alebo Bentley. Pripravované BMW X7 bude využívať podobného technického základu ako budúce generácie BMW radu 7 a 5.

Táto platforma by zároveň mohla byť použitá aj pre zvažované SUV značky Rolls-Royce, avšak to zatiaľ nijako potvrdené nebolo. Nové BMW X7 ponúkne sedadlá v troch radoch a vyrábať sa bude výhradne v juhokarolínskej továrni BMW v Spartanburgu. Koncern BMW Group je v súvislosti s adaptáciou výrobných liniek na produkciu nového modelu do konca roka 2016 pripravený investovať do tohto závodu trištvrte miliardy eur.

Dr. Norbert Reithofer, jeden z najvyšších šéfov BMW Group, k tomuto rozhodnutiu lakonicky dodal: "Často sa ma pýtali, prečo nerobíme väčšie autá ako X5. A som rád, že dnes môžem odpovedať. Rozhodli sme sa (totiž) vyvinúť a vyrábať úplne nový model X, nové BMW X7. Sľubujem, že toto SAV (Sport Activity Vehicle - pozn. Red.) bude veľmi hospodárne a ponúkne vynikajúce jazdné výkony. Bude to skutočné BMW."

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY