vytisknout velikost písma BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M prešlo starostlivosťou spoločnosti Manhart. Tá pôvodne sľubovala, že pod kapotu mníchovského SUV nasťahuje 551 kW (750 k) a 1000 Nm, ale výsledok je nakoniec o trochu nižší. Komu štandardných 423 kW (575 k) nestačí, ten si môže nechať výkon zvýšiť na rovných 515 kW (700 k).

Manhart MHX5 700, ako je toto upravené BMW označované, samozrejme stále používa preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, Manhart ale pridá iný softvér riadiacej jednotky, nové zvody a športovejší nerezový výfuk. Maximálna rýchlosť tohto monštra dosahuje na 315 km/h, takže na ňho nebude mať ani Bentley Bentayga.

Okrem úprav motora došlo aj na podvozok. Ten je nižší o 35 mm. Čo sa diskov týka, Manhart nasadil kolesá veľkosti 23 palcov s pneumatikami 315/25 ZR23. Exkluzivitu potom podčiarkne ešte matne šedý lak karosérie.
Komu by 700 koní prišlo zbytočne veľa, ten môže siahnuť po decentnejšej úprave naladenej na "slabších" 471 kW (640 k).

mahart_3.jpgmahart_4.jpgmahart_5.jpgmahart_6.jpgmahart_1.jpgmahart_2.jpg

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

dnes | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY