vytisknout velikost písma BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M prešlo starostlivosťou spoločnosti Manhart. Tá pôvodne sľubovala, že pod kapotu mníchovského SUV nasťahuje 551 kW (750 k) a 1000 Nm, ale výsledok je nakoniec o trochu nižší. Komu štandardných 423 kW (575 k) nestačí, ten si môže nechať výkon zvýšiť na rovných 515 kW (700 k).

Manhart MHX5 700, ako je toto upravené BMW označované, samozrejme stále používa preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, Manhart ale pridá iný softvér riadiacej jednotky, nové zvody a športovejší nerezový výfuk. Maximálna rýchlosť tohto monštra dosahuje na 315 km/h, takže na ňho nebude mať ani Bentley Bentayga.

Okrem úprav motora došlo aj na podvozok. Ten je nižší o 35 mm. Čo sa diskov týka, Manhart nasadil kolesá veľkosti 23 palcov s pneumatikami 315/25 ZR23. Exkluzivitu potom podčiarkne ešte matne šedý lak karosérie.
Komu by 700 koní prišlo zbytočne veľa, ten môže siahnuť po decentnejšej úprave naladenej na "slabších" 471 kW (640 k).

mahart_3.jpgmahart_4.jpgmahart_5.jpgmahart_6.jpgmahart_1.jpgmahart_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY