vytisknout velikost písma BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M prešlo starostlivosťou spoločnosti Manhart. Tá pôvodne sľubovala, že pod kapotu mníchovského SUV nasťahuje 551 kW (750 k) a 1000 Nm, ale výsledok je nakoniec o trochu nižší. Komu štandardných 423 kW (575 k) nestačí, ten si môže nechať výkon zvýšiť na rovných 515 kW (700 k).

Manhart MHX5 700, ako je toto upravené BMW označované, samozrejme stále používa preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, Manhart ale pridá iný softvér riadiacej jednotky, nové zvody a športovejší nerezový výfuk. Maximálna rýchlosť tohto monštra dosahuje na 315 km/h, takže na ňho nebude mať ani Bentley Bentayga.

Okrem úprav motora došlo aj na podvozok. Ten je nižší o 35 mm. Čo sa diskov týka, Manhart nasadil kolesá veľkosti 23 palcov s pneumatikami 315/25 ZR23. Exkluzivitu potom podčiarkne ešte matne šedý lak karosérie.
Komu by 700 koní prišlo zbytočne veľa, ten môže siahnuť po decentnejšej úprave naladenej na "slabších" 471 kW (640 k).

mahart_3.jpgmahart_4.jpgmahart_5.jpgmahart_6.jpgmahart_1.jpgmahart_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY