vytisknout velikost písma BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M dostalo 700 koní a 900 Nm. Maximálne vie ísť 315 km/h

BMW X5 M prešlo starostlivosťou spoločnosti Manhart. Tá pôvodne sľubovala, že pod kapotu mníchovského SUV nasťahuje 551 kW (750 k) a 1000 Nm, ale výsledok je nakoniec o trochu nižší. Komu štandardných 423 kW (575 k) nestačí, ten si môže nechať výkon zvýšiť na rovných 515 kW (700 k).

Manhart MHX5 700, ako je toto upravené BMW označované, samozrejme stále používa preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, Manhart ale pridá iný softvér riadiacej jednotky, nové zvody a športovejší nerezový výfuk. Maximálna rýchlosť tohto monštra dosahuje na 315 km/h, takže na ňho nebude mať ani Bentley Bentayga.

Okrem úprav motora došlo aj na podvozok. Ten je nižší o 35 mm. Čo sa diskov týka, Manhart nasadil kolesá veľkosti 23 palcov s pneumatikami 315/25 ZR23. Exkluzivitu potom podčiarkne ešte matne šedý lak karosérie.
Komu by 700 koní prišlo zbytočne veľa, ten môže siahnuť po decentnejšej úprave naladenej na "slabších" 471 kW (640 k).

mahart_3.jpgmahart_4.jpgmahart_5.jpgmahart_6.jpgmahart_1.jpgmahart_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY