vytisknout velikost písma BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h

BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h
Zoznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogaléria

Ani to moc dlho netrvalo. BMW pred pár dňami vypustilo do sveta úvodné video k téme modelov X5 M a X6 M, dnes už je na svete kompletná tlačová správa, video, fotografie i technické údaje. V oboch prípadoch sa tešte na výkon 423 kW (575 koní), stovku za 4,2 s a obmedzovačom určenú maximálku 250 km/h. 

BMW vykonalo na aute očakávateľné zmeny. Obidva modely dostali agresívny predný nárazník, prahové nástavce, upravenú masku chladiča, zrkadlá v štýle M3/M4 a dozadu difúzor so štyrmi koncovkami výfukov. Všetko dopĺňajú disky veľkosti 20 palcov s pneumatikami Pirelli P Zero, ktoré možno na želanie vymeniť za kolesá o palec väčšie obuté do pneumatík Michelin Pilot Super Sport UHP. Mimochodom zadné pneumatiky majú rozmer 325/35 R20, respektíve 325/30 R21. 

O najostrejších BMW vo všeobecnosti platí, že sa v interiéri príliš nepredvádzajú. Určite si spomeniete na starú X5 M, ktorá nemala napríklad ani kovové pedále. Nové generácie pokračujú v rovnakom duchu. M prinesie športový volant, kožou potiahnutú palubnú dosku, športové sedačky alebo upravený prístrojový štít. Nič, čo by ste si nemohli zaobstarať pre bežné verzie. 

To najzaujímavejšie je samozrejme pod kapotou. Dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4395 ccm disponuje výkonom 423 kW (575 koní) dostupným v rozmedzí od 6000 do 6500 ot./min. Krútiaci moment vrcholí na 750 Nm, pričom vodič má maximum momentu k dispozícii od 2200 do 5000 ot./min. Hoci sa hmotnosť pohybuje okolo 2,3 tony, vystrelí tieto monštrá na stovku za 4,2 s. V rozlete ich utne obmedzovač nastavený na obligátnych 250 km/h. Za príplatok je možné posunúť maximálku na 280 km/h. 

S motorom spolupracuje osemstupňová prevodovka Steptronic. Spotreba by sa v kombinovanom cykle mala dostať na 11,1 l/100 km, čo dáva v spojení s nádržou o objeme 85 litrov celkom slušný teoretický dojazd. Úprav sa dočkal samozrejme aj podvozok. Okrem toho, že je športovejší, je tiež o centimeter nižší a dáva vodičovi na výber medzi režimami Comfort, Sport a Sport+.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY