vytisknout velikost písma BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h

BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h
Zoznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogaléria

Ani to moc dlho netrvalo. BMW pred pár dňami vypustilo do sveta úvodné video k téme modelov X5 M a X6 M, dnes už je na svete kompletná tlačová správa, video, fotografie i technické údaje. V oboch prípadoch sa tešte na výkon 423 kW (575 koní), stovku za 4,2 s a obmedzovačom určenú maximálku 250 km/h. 

BMW vykonalo na aute očakávateľné zmeny. Obidva modely dostali agresívny predný nárazník, prahové nástavce, upravenú masku chladiča, zrkadlá v štýle M3/M4 a dozadu difúzor so štyrmi koncovkami výfukov. Všetko dopĺňajú disky veľkosti 20 palcov s pneumatikami Pirelli P Zero, ktoré možno na želanie vymeniť za kolesá o palec väčšie obuté do pneumatík Michelin Pilot Super Sport UHP. Mimochodom zadné pneumatiky majú rozmer 325/35 R20, respektíve 325/30 R21. 

O najostrejších BMW vo všeobecnosti platí, že sa v interiéri príliš nepredvádzajú. Určite si spomeniete na starú X5 M, ktorá nemala napríklad ani kovové pedále. Nové generácie pokračujú v rovnakom duchu. M prinesie športový volant, kožou potiahnutú palubnú dosku, športové sedačky alebo upravený prístrojový štít. Nič, čo by ste si nemohli zaobstarať pre bežné verzie. 

To najzaujímavejšie je samozrejme pod kapotou. Dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 4395 ccm disponuje výkonom 423 kW (575 koní) dostupným v rozmedzí od 6000 do 6500 ot./min. Krútiaci moment vrcholí na 750 Nm, pričom vodič má maximum momentu k dispozícii od 2200 do 5000 ot./min. Hoci sa hmotnosť pohybuje okolo 2,3 tony, vystrelí tieto monštrá na stovku za 4,2 s. V rozlete ich utne obmedzovač nastavený na obligátnych 250 km/h. Za príplatok je možné posunúť maximálku na 280 km/h. 

S motorom spolupracuje osemstupňová prevodovka Steptronic. Spotreba by sa v kombinovanom cykle mala dostať na 11,1 l/100 km, čo dáva v spojení s nádržou o objeme 85 litrov celkom slušný teoretický dojazd. Úprav sa dočkal samozrejme aj podvozok. Okrem toho, že je športovejší, je tiež o centimeter nižší a dáva vodičovi na výber medzi režimami Comfort, Sport a Sport+.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY