vytisknout velikost písma BMW X5 Concept Security Plus: kto sa bojí, môže aj do lesa

Značka BMW pre autosalón vo Frankfurte pripravila oficiálnu premiéru novej generácie svojho modelu X5 (F15), ale nielen to ...
BMW X5 Concept Security Plus: kto sa bojí, môže aj do lesa

Premiéra novej generácie BMW X5 je sama o sebe veľkou udalosťou, avšak jej lesku majú vo Frankfurte pridať aj jej početné modifikácie. Jednou z nich sa stáva obrnené BMW Concept X5 Security Plus, ktoré nadväzuje na tradíciu vozov BMW X5 Security Plus zodpovedajúcich náročným požiadavkám triedy VR6. Podľa tvrdenia výrobcu ide o predzvesť sériového prevedenia jediného vozu svojho segmentu, ktorý ochranu triedy 6 ponúkne.

BMW X5 Concept Security Plus 1.jpgBMW X5 Concept Security Plus 2.jpg
BMW Concept X5 Security Plus

Čo je na vozidle tejto kategórie najdôležitejšie, to je jeho úplne civilný vzhľad, takže na prvý pohľad nie je zrejmé, že v ňom cestuje ohrozenia sa cítiaci osoba. Model BMW Concept X5 Security Plus ponúka vďaka ochrannej štruktúre z vysokopevnostnej ocele ochranu štvorčlennej posádke i proti útoku obávanú útočnú pušku Kalašnikov (AK-47) z bezprostrednej blízkosti. Táto štruktúra zároveň prekrýva spoje v paneloch a ďalšie miesta, ktorými by do priestoru pre cestujúcich mohli preniknúť projektily či úlomky inej munície.

Štúdia BMW Concept X5 Security Plus vychádza z aktuálne najsilnejšie verzie novej X5 v podobe modelu BMW xDrive50i s dvojnásobne preplňovaným zážihovým osemvalcom s výkonom 450 koní (331 kW). Podvozok vrátane závesov kolies a bŕzd je, podobne ako celá elektroinštalácia pripravená pre pripojenie dodatočných sústav, upravený s ohľadom na razantný nárast hmotnosti, výrobca ale jej hodnotu neuvádza.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY