vytisknout velikost písma BMW X5 Concept Security Plus: kto sa bojí, môže aj do lesa

Značka BMW pre autosalón vo Frankfurte pripravila oficiálnu premiéru novej generácie svojho modelu X5 (F15), ale nielen to ...
BMW X5 Concept Security Plus: kto sa bojí, môže aj do lesa

Premiéra novej generácie BMW X5 je sama o sebe veľkou udalosťou, avšak jej lesku majú vo Frankfurte pridať aj jej početné modifikácie. Jednou z nich sa stáva obrnené BMW Concept X5 Security Plus, ktoré nadväzuje na tradíciu vozov BMW X5 Security Plus zodpovedajúcich náročným požiadavkám triedy VR6. Podľa tvrdenia výrobcu ide o predzvesť sériového prevedenia jediného vozu svojho segmentu, ktorý ochranu triedy 6 ponúkne.

BMW X5 Concept Security Plus 1.jpgBMW X5 Concept Security Plus 2.jpg
BMW Concept X5 Security Plus

Čo je na vozidle tejto kategórie najdôležitejšie, to je jeho úplne civilný vzhľad, takže na prvý pohľad nie je zrejmé, že v ňom cestuje ohrozenia sa cítiaci osoba. Model BMW Concept X5 Security Plus ponúka vďaka ochrannej štruktúre z vysokopevnostnej ocele ochranu štvorčlennej posádke i proti útoku obávanú útočnú pušku Kalašnikov (AK-47) z bezprostrednej blízkosti. Táto štruktúra zároveň prekrýva spoje v paneloch a ďalšie miesta, ktorými by do priestoru pre cestujúcich mohli preniknúť projektily či úlomky inej munície.

Štúdia BMW Concept X5 Security Plus vychádza z aktuálne najsilnejšie verzie novej X5 v podobe modelu BMW xDrive50i s dvojnásobne preplňovaným zážihovým osemvalcom s výkonom 450 koní (331 kW). Podvozok vrátane závesov kolies a bŕzd je, podobne ako celá elektroinštalácia pripravená pre pripojenie dodatočných sústav, upravený s ohľadom na razantný nárast hmotnosti, výrobca ale jej hodnotu neuvádza.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY