vytisknout velikost písma BMW X4 M40i prezradené pred premiérou. Jeho šesťvalec má 360 koní

BMW X4 M40i prezradené pred premiérou. Jeho šesťvalec má 360 koní

Z BMW unikla prakticky celá sada fotografií a technických informácií k novému "športovému" SUV BMW X4 M40i. Na rozdiel od verzií s príplatkovým M paketom je M40i samostatný model s vrcholnou motorizáciou. Pod kapotou je preladený radový šesťvalec 3,0 l z modelu xDrive35i.

x4m (2).jpgx4m (4).jpgx4m (6).jpgOstrejšie BMW X4 M40i vychádza z modelu xDrive35i. Má ale silnejší motor a aj napriek miernemu nárastu hmotnosti ponúka aj lepšie dynamické parametre

Motor v BMW X4 M40i zo seba dostane výkon 265 kW (360 k) v 5800 až 6000 ot./min. a krútiaci moment 465 Nm v rozmedzí 1350 až 5250 ot./min. Na stovku sa toto 1915 kg ťažké SUV rozbehne za 4,9 sekundy a v rozlete ho zarazí obmedzovač na 250 km/h. Aspoň je to teda uvedené v dátach, ktoré majú k dispozícii stránky Bimmertoday.

Spotreba podľa normy NEDC dosahuje na 8,6 litra na 100 km, čo zodpovedá emisiám 199 g/km CO2. Silu prenáša štandardne na všetky kolesá cez systém xDrive osemstupňová automatická prevodovka. Zaujímavosťou je, že aj športové SUV X4 M40i vie ťahať až 2400 kg ťažký príves.

Štandardne jazdí M40i na osemnástkach, ale BMW ponúka aj devätnástky. Vnútri sú športové sedačky a výsledok sa vlastne od M paketu zas toľko nelíši. Pretože vieme, že BMW X4 je zatiaľ najhoršie BMW, príliš veľké očakávania od novinky nemáme.

x4m (1).jpgx4m (3).jpgx4m (5).jpgx4m (7).jpgx4m (8).jpgx4m (9).jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY