vytisknout velikost písma BMW X4 M40i prezradené pred premiérou. Jeho šesťvalec má 360 koní

BMW X4 M40i prezradené pred premiérou. Jeho šesťvalec má 360 koní

Z BMW unikla prakticky celá sada fotografií a technických informácií k novému "športovému" SUV BMW X4 M40i. Na rozdiel od verzií s príplatkovým M paketom je M40i samostatný model s vrcholnou motorizáciou. Pod kapotou je preladený radový šesťvalec 3,0 l z modelu xDrive35i.

x4m (2).jpgx4m (4).jpgx4m (6).jpgOstrejšie BMW X4 M40i vychádza z modelu xDrive35i. Má ale silnejší motor a aj napriek miernemu nárastu hmotnosti ponúka aj lepšie dynamické parametre

Motor v BMW X4 M40i zo seba dostane výkon 265 kW (360 k) v 5800 až 6000 ot./min. a krútiaci moment 465 Nm v rozmedzí 1350 až 5250 ot./min. Na stovku sa toto 1915 kg ťažké SUV rozbehne za 4,9 sekundy a v rozlete ho zarazí obmedzovač na 250 km/h. Aspoň je to teda uvedené v dátach, ktoré majú k dispozícii stránky Bimmertoday.

Spotreba podľa normy NEDC dosahuje na 8,6 litra na 100 km, čo zodpovedá emisiám 199 g/km CO2. Silu prenáša štandardne na všetky kolesá cez systém xDrive osemstupňová automatická prevodovka. Zaujímavosťou je, že aj športové SUV X4 M40i vie ťahať až 2400 kg ťažký príves.

Štandardne jazdí M40i na osemnástkach, ale BMW ponúka aj devätnástky. Vnútri sú športové sedačky a výsledok sa vlastne od M paketu zas toľko nelíši. Pretože vieme, že BMW X4 je zatiaľ najhoršie BMW, príliš veľké očakávania od novinky nemáme.

x4m (1).jpgx4m (3).jpgx4m (5).jpgx4m (7).jpgx4m (8).jpgx4m (9).jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY