vytisknout velikost písma BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

Po predčasnom neoficiálnom predstavení vrcholnej verzie BMW X4 prichádza automobilka s oficiálnou tlačovou správou a poriadnou sadou fotografií. Práve fotky nakoniec môžeme brať ako jedinú zaujímavú novinku, pretože všetky fakty už boli prezradené skôr a oficiálne predstavenie ich už len potvrdilo.

Takže len pre zopakovanie môžeme uviesť, že pod kapotou vrcholnej verzie M40i nájdeme trojlitrový prepĺňaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 265 kW (360 k) a vrcholom krútiaceho momentu 465 Nm. Zmenšenej X6 to stačí na zdolanie stovky za 4,9 s a k dosiahnutiu rýchlosti 250 km/h. Maximálka je však daná obmedzovačom. V priemere by si M40i malo vystačiť iba s prídelom 8,6 l benzínu na 100 km.

BMW X4 M40i má upravený športový podvozok (silnejšie stabilizátory, tuhšie pružiny), adaptívne tlmiče a posilnené brzdy. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, rovnako ako osemstupňová automatická prevodovka.

BMW pridalo navyše aj športový výfuk, devätnásť alebo dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a pár drobností na karosérii typu matne strieborných spätných zrkadiel. Celkovo budeme ale M40i len ťažko rozoznávať od klasického M paketu. 

P90199531.jpgP90199532.jpgP90199533.jpgP90199536.jpgP90199538.jpgP90199541.jpgP90199542.jpgP90199543.jpgP90199544.jpgP90199546.jpgP90199551.jpgP90199554.jpgP90199557.jpgP90199558.jpgP90199560.jpgP90199561.jpgP90199562.jpgP90199563.jpgP90199566.jpgP90199565.jpgP90199567.jpgP90199569.jpgP90199570.jpgP90199573.jpgP90199576.jpgP90199577.jpgP90199579.jpgP90199582.jpgP90199583.jpgP90199587.jpgP90199589.jpgP90199591.jpgP90199593.jpgP90199595.jpgP90199602.jpgP90199597.jpgP90199599.jpgP90199600.jpgP90199601.jpgP90199603.jpgP90199604.jpgP90199606.jpgP90199607.jpgP90199608.jpgP90199609.jpgP90199610.jpgP90199611.jpgP90199612.jpgP90199617.jpgP90199618.jpgP90199619.jpgP90199620.jpgP90199622.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY