vytisknout velikost písma BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

Po predčasnom neoficiálnom predstavení vrcholnej verzie BMW X4 prichádza automobilka s oficiálnou tlačovou správou a poriadnou sadou fotografií. Práve fotky nakoniec môžeme brať ako jedinú zaujímavú novinku, pretože všetky fakty už boli prezradené skôr a oficiálne predstavenie ich už len potvrdilo.

Takže len pre zopakovanie môžeme uviesť, že pod kapotou vrcholnej verzie M40i nájdeme trojlitrový prepĺňaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 265 kW (360 k) a vrcholom krútiaceho momentu 465 Nm. Zmenšenej X6 to stačí na zdolanie stovky za 4,9 s a k dosiahnutiu rýchlosti 250 km/h. Maximálka je však daná obmedzovačom. V priemere by si M40i malo vystačiť iba s prídelom 8,6 l benzínu na 100 km.

BMW X4 M40i má upravený športový podvozok (silnejšie stabilizátory, tuhšie pružiny), adaptívne tlmiče a posilnené brzdy. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, rovnako ako osemstupňová automatická prevodovka.

BMW pridalo navyše aj športový výfuk, devätnásť alebo dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a pár drobností na karosérii typu matne strieborných spätných zrkadiel. Celkovo budeme ale M40i len ťažko rozoznávať od klasického M paketu. 

P90199531.jpgP90199532.jpgP90199533.jpgP90199536.jpgP90199538.jpgP90199541.jpgP90199542.jpgP90199543.jpgP90199544.jpgP90199546.jpgP90199551.jpgP90199554.jpgP90199557.jpgP90199558.jpgP90199560.jpgP90199561.jpgP90199562.jpgP90199563.jpgP90199566.jpgP90199565.jpgP90199567.jpgP90199569.jpgP90199570.jpgP90199573.jpgP90199576.jpgP90199577.jpgP90199579.jpgP90199582.jpgP90199583.jpgP90199587.jpgP90199589.jpgP90199591.jpgP90199593.jpgP90199595.jpgP90199602.jpgP90199597.jpgP90199599.jpgP90199600.jpgP90199601.jpgP90199603.jpgP90199604.jpgP90199606.jpgP90199607.jpgP90199608.jpgP90199609.jpgP90199610.jpgP90199611.jpgP90199612.jpgP90199617.jpgP90199618.jpgP90199619.jpgP90199620.jpgP90199622.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY