vytisknout velikost písma BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

Po predčasnom neoficiálnom predstavení vrcholnej verzie BMW X4 prichádza automobilka s oficiálnou tlačovou správou a poriadnou sadou fotografií. Práve fotky nakoniec môžeme brať ako jedinú zaujímavú novinku, pretože všetky fakty už boli prezradené skôr a oficiálne predstavenie ich už len potvrdilo.

Takže len pre zopakovanie môžeme uviesť, že pod kapotou vrcholnej verzie M40i nájdeme trojlitrový prepĺňaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 265 kW (360 k) a vrcholom krútiaceho momentu 465 Nm. Zmenšenej X6 to stačí na zdolanie stovky za 4,9 s a k dosiahnutiu rýchlosti 250 km/h. Maximálka je však daná obmedzovačom. V priemere by si M40i malo vystačiť iba s prídelom 8,6 l benzínu na 100 km.

BMW X4 M40i má upravený športový podvozok (silnejšie stabilizátory, tuhšie pružiny), adaptívne tlmiče a posilnené brzdy. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, rovnako ako osemstupňová automatická prevodovka.

BMW pridalo navyše aj športový výfuk, devätnásť alebo dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a pár drobností na karosérii typu matne strieborných spätných zrkadiel. Celkovo budeme ale M40i len ťažko rozoznávať od klasického M paketu. 

P90199531.jpgP90199532.jpgP90199533.jpgP90199536.jpgP90199538.jpgP90199541.jpgP90199542.jpgP90199543.jpgP90199544.jpgP90199546.jpgP90199551.jpgP90199554.jpgP90199557.jpgP90199558.jpgP90199560.jpgP90199561.jpgP90199562.jpgP90199563.jpgP90199566.jpgP90199565.jpgP90199567.jpgP90199569.jpgP90199570.jpgP90199573.jpgP90199576.jpgP90199577.jpgP90199579.jpgP90199582.jpgP90199583.jpgP90199587.jpgP90199589.jpgP90199591.jpgP90199593.jpgP90199595.jpgP90199602.jpgP90199597.jpgP90199599.jpgP90199600.jpgP90199601.jpgP90199603.jpgP90199604.jpgP90199606.jpgP90199607.jpgP90199608.jpgP90199609.jpgP90199610.jpgP90199611.jpgP90199612.jpgP90199617.jpgP90199618.jpgP90199619.jpgP90199620.jpgP90199622.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY