vytisknout velikost písma BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

BMW X4 M40i oficiálne: 360 koní, 4,9 s, 8,6 l / 100 km

Po predčasnom neoficiálnom predstavení vrcholnej verzie BMW X4 prichádza automobilka s oficiálnou tlačovou správou a poriadnou sadou fotografií. Práve fotky nakoniec môžeme brať ako jedinú zaujímavú novinku, pretože všetky fakty už boli prezradené skôr a oficiálne predstavenie ich už len potvrdilo.

Takže len pre zopakovanie môžeme uviesť, že pod kapotou vrcholnej verzie M40i nájdeme trojlitrový prepĺňaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 265 kW (360 k) a vrcholom krútiaceho momentu 465 Nm. Zmenšenej X6 to stačí na zdolanie stovky za 4,9 s a k dosiahnutiu rýchlosti 250 km/h. Maximálka je však daná obmedzovačom. V priemere by si M40i malo vystačiť iba s prídelom 8,6 l benzínu na 100 km.

BMW X4 M40i má upravený športový podvozok (silnejšie stabilizátory, tuhšie pružiny), adaptívne tlmiče a posilnené brzdy. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies, rovnako ako osemstupňová automatická prevodovka.

BMW pridalo navyše aj športový výfuk, devätnásť alebo dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a pár drobností na karosérii typu matne strieborných spätných zrkadiel. Celkovo budeme ale M40i len ťažko rozoznávať od klasického M paketu. 

P90199531.jpgP90199532.jpgP90199533.jpgP90199536.jpgP90199538.jpgP90199541.jpgP90199542.jpgP90199543.jpgP90199544.jpgP90199546.jpgP90199551.jpgP90199554.jpgP90199557.jpgP90199558.jpgP90199560.jpgP90199561.jpgP90199562.jpgP90199563.jpgP90199566.jpgP90199565.jpgP90199567.jpgP90199569.jpgP90199570.jpgP90199573.jpgP90199576.jpgP90199577.jpgP90199579.jpgP90199582.jpgP90199583.jpgP90199587.jpgP90199589.jpgP90199591.jpgP90199593.jpgP90199595.jpgP90199602.jpgP90199597.jpgP90199599.jpgP90199600.jpgP90199601.jpgP90199603.jpgP90199604.jpgP90199606.jpgP90199607.jpgP90199608.jpgP90199609.jpgP90199610.jpgP90199611.jpgP90199612.jpgP90199617.jpgP90199618.jpgP90199619.jpgP90199620.jpgP90199622.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY