vytisknout velikost písma BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generácia BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Ako je známym pravidlom, po troch rokoch prichádza vhodná doba pre facelift, čo sa tiež pri tomto modele stalo. Rozpoznať na pohľad modernizované prevedenie nebude ťažké. Dizajnéri nasadili prepracovanú prednú časť, ktorá kopíruje to, čo sme už videli pri posledného vydaní väčšieho BMW X5. Menšie zmeny nájdete aj vzadu.

Okrem toho prichádzajú spolu s faceliftom klasicky aj nové dizajny kolies, nové farby, iné sú tiež spätné zrkadlá a novinkou je tiež verzia xLine. Tá pridá na predný aj zadný nárazník akúsi kovovú ochranu, kovové lišty sa objavujú tiež v nárazníku (konkrétne v otvoroch pre prívod vzduchu) a súčasťou sú pre toto prevedenie určené dizajny osemnásť alebo devätnásťpalcových liatych kolies.

x3_13.jpgx3_15.jpgx3_17.jpg

V interiéri revolúciu nečakajte, zmeny sú len čiastkové. Okrem lepších materiálov ponúkne X3 ako štandardnú výbavu kožou potiahnutý volant, prepracovaný stredový tunel dostal nové držiaky kelímkov, ak je vo výbave klimatizácia, tak aj jej ovládače sú vykonané po novom, nechýba ani väčší ovládač systém iDrive s touchpadom a prípadne ďalšie vymoženosti typu farebného head-up displeja.

Pre ľahšie nakladanie pridalo BMW funkciu Smart Opener. Inak povedané mávnete nohou pod zadným nárazníkom a piate dvere sa otvoria (alebo zatvoria).

Najdôležitejšiu novinku hľadajte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvojliter. Verzia xDrive 20d tak namiesto pôvodných 184 koní disponuje výkonom 190 koní a namiesto 380 Nm vrcholí krútiaci moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila sa aj spotreba.

Oficiálne čísla sľubujú 5,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke v spojení so šesťstupňovým manuálom. Ten možno na želanie vymeniť za osemstupňový automat, ktorý spotrebu znižuje v rovnakom režime prevádzky o dva deci.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY