vytisknout velikost písma BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generácia BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Ako je známym pravidlom, po troch rokoch prichádza vhodná doba pre facelift, čo sa tiež pri tomto modele stalo. Rozpoznať na pohľad modernizované prevedenie nebude ťažké. Dizajnéri nasadili prepracovanú prednú časť, ktorá kopíruje to, čo sme už videli pri posledného vydaní väčšieho BMW X5. Menšie zmeny nájdete aj vzadu.

Okrem toho prichádzajú spolu s faceliftom klasicky aj nové dizajny kolies, nové farby, iné sú tiež spätné zrkadlá a novinkou je tiež verzia xLine. Tá pridá na predný aj zadný nárazník akúsi kovovú ochranu, kovové lišty sa objavujú tiež v nárazníku (konkrétne v otvoroch pre prívod vzduchu) a súčasťou sú pre toto prevedenie určené dizajny osemnásť alebo devätnásťpalcových liatych kolies.

x3_13.jpgx3_15.jpgx3_17.jpg

V interiéri revolúciu nečakajte, zmeny sú len čiastkové. Okrem lepších materiálov ponúkne X3 ako štandardnú výbavu kožou potiahnutý volant, prepracovaný stredový tunel dostal nové držiaky kelímkov, ak je vo výbave klimatizácia, tak aj jej ovládače sú vykonané po novom, nechýba ani väčší ovládač systém iDrive s touchpadom a prípadne ďalšie vymoženosti typu farebného head-up displeja.

Pre ľahšie nakladanie pridalo BMW funkciu Smart Opener. Inak povedané mávnete nohou pod zadným nárazníkom a piate dvere sa otvoria (alebo zatvoria).

Najdôležitejšiu novinku hľadajte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvojliter. Verzia xDrive 20d tak namiesto pôvodných 184 koní disponuje výkonom 190 koní a namiesto 380 Nm vrcholí krútiaci moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila sa aj spotreba.

Oficiálne čísla sľubujú 5,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke v spojení so šesťstupňovým manuálom. Ten možno na želanie vymeniť za osemstupňový automat, ktorý spotrebu znižuje v rovnakom režime prevádzky o dva deci.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY