vytisknout velikost písma BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generácia BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Ako je známym pravidlom, po troch rokoch prichádza vhodná doba pre facelift, čo sa tiež pri tomto modele stalo. Rozpoznať na pohľad modernizované prevedenie nebude ťažké. Dizajnéri nasadili prepracovanú prednú časť, ktorá kopíruje to, čo sme už videli pri posledného vydaní väčšieho BMW X5. Menšie zmeny nájdete aj vzadu.

Okrem toho prichádzajú spolu s faceliftom klasicky aj nové dizajny kolies, nové farby, iné sú tiež spätné zrkadlá a novinkou je tiež verzia xLine. Tá pridá na predný aj zadný nárazník akúsi kovovú ochranu, kovové lišty sa objavujú tiež v nárazníku (konkrétne v otvoroch pre prívod vzduchu) a súčasťou sú pre toto prevedenie určené dizajny osemnásť alebo devätnásťpalcových liatych kolies.

x3_13.jpgx3_15.jpgx3_17.jpg

V interiéri revolúciu nečakajte, zmeny sú len čiastkové. Okrem lepších materiálov ponúkne X3 ako štandardnú výbavu kožou potiahnutý volant, prepracovaný stredový tunel dostal nové držiaky kelímkov, ak je vo výbave klimatizácia, tak aj jej ovládače sú vykonané po novom, nechýba ani väčší ovládač systém iDrive s touchpadom a prípadne ďalšie vymoženosti typu farebného head-up displeja.

Pre ľahšie nakladanie pridalo BMW funkciu Smart Opener. Inak povedané mávnete nohou pod zadným nárazníkom a piate dvere sa otvoria (alebo zatvoria).

Najdôležitejšiu novinku hľadajte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvojliter. Verzia xDrive 20d tak namiesto pôvodných 184 koní disponuje výkonom 190 koní a namiesto 380 Nm vrcholí krútiaci moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila sa aj spotreba.

Oficiálne čísla sľubujú 5,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke v spojení so šesťstupňovým manuálom. Ten možno na želanie vymeniť za osemstupňový automat, ktorý spotrebu znižuje v rovnakom režime prevádzky o dva deci.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY