vytisknout velikost písma BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generácia BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Ako je známym pravidlom, po troch rokoch prichádza vhodná doba pre facelift, čo sa tiež pri tomto modele stalo. Rozpoznať na pohľad modernizované prevedenie nebude ťažké. Dizajnéri nasadili prepracovanú prednú časť, ktorá kopíruje to, čo sme už videli pri posledného vydaní väčšieho BMW X5. Menšie zmeny nájdete aj vzadu.

Okrem toho prichádzajú spolu s faceliftom klasicky aj nové dizajny kolies, nové farby, iné sú tiež spätné zrkadlá a novinkou je tiež verzia xLine. Tá pridá na predný aj zadný nárazník akúsi kovovú ochranu, kovové lišty sa objavujú tiež v nárazníku (konkrétne v otvoroch pre prívod vzduchu) a súčasťou sú pre toto prevedenie určené dizajny osemnásť alebo devätnásťpalcových liatych kolies.

x3_13.jpgx3_15.jpgx3_17.jpg

V interiéri revolúciu nečakajte, zmeny sú len čiastkové. Okrem lepších materiálov ponúkne X3 ako štandardnú výbavu kožou potiahnutý volant, prepracovaný stredový tunel dostal nové držiaky kelímkov, ak je vo výbave klimatizácia, tak aj jej ovládače sú vykonané po novom, nechýba ani väčší ovládač systém iDrive s touchpadom a prípadne ďalšie vymoženosti typu farebného head-up displeja.

Pre ľahšie nakladanie pridalo BMW funkciu Smart Opener. Inak povedané mávnete nohou pod zadným nárazníkom a piate dvere sa otvoria (alebo zatvoria).

Najdôležitejšiu novinku hľadajte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvojliter. Verzia xDrive 20d tak namiesto pôvodných 184 koní disponuje výkonom 190 koní a namiesto 380 Nm vrcholí krútiaci moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila sa aj spotreba.

Oficiálne čísla sľubujú 5,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke v spojení so šesťstupňovým manuálom. Ten možno na želanie vymeniť za osemstupňový automat, ktorý spotrebu znižuje v rovnakom režime prevádzky o dva deci.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY