vytisknout velikost písma BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

BMW X3: vzhľad v štýle poslednej generácie X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generácia BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Ako je známym pravidlom, po troch rokoch prichádza vhodná doba pre facelift, čo sa tiež pri tomto modele stalo. Rozpoznať na pohľad modernizované prevedenie nebude ťažké. Dizajnéri nasadili prepracovanú prednú časť, ktorá kopíruje to, čo sme už videli pri posledného vydaní väčšieho BMW X5. Menšie zmeny nájdete aj vzadu.

Okrem toho prichádzajú spolu s faceliftom klasicky aj nové dizajny kolies, nové farby, iné sú tiež spätné zrkadlá a novinkou je tiež verzia xLine. Tá pridá na predný aj zadný nárazník akúsi kovovú ochranu, kovové lišty sa objavujú tiež v nárazníku (konkrétne v otvoroch pre prívod vzduchu) a súčasťou sú pre toto prevedenie určené dizajny osemnásť alebo devätnásťpalcových liatych kolies.

x3_13.jpgx3_15.jpgx3_17.jpg

V interiéri revolúciu nečakajte, zmeny sú len čiastkové. Okrem lepších materiálov ponúkne X3 ako štandardnú výbavu kožou potiahnutý volant, prepracovaný stredový tunel dostal nové držiaky kelímkov, ak je vo výbave klimatizácia, tak aj jej ovládače sú vykonané po novom, nechýba ani väčší ovládač systém iDrive s touchpadom a prípadne ďalšie vymoženosti typu farebného head-up displeja.

Pre ľahšie nakladanie pridalo BMW funkciu Smart Opener. Inak povedané mávnete nohou pod zadným nárazníkom a piate dvere sa otvoria (alebo zatvoria).

Najdôležitejšiu novinku hľadajte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvojliter. Verzia xDrive 20d tak namiesto pôvodných 184 koní disponuje výkonom 190 koní a namiesto 380 Nm vrcholí krútiaci moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila sa aj spotreba.

Oficiálne čísla sľubujú 5,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke v spojení so šesťstupňovým manuálom. Ten možno na želanie vymeniť za osemstupňový automat, ktorý spotrebu znižuje v rovnakom režime prevádzky o dva deci.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY