vytisknout velikost písma BMW Vision Future vám v prednom skle zvýrazní všetko podstatné

BMW Vision Future vám v prednom skle zvýrazní všetko podstatné

Pekingský autosalón je dôležitý aj pre automobilku BMW, ktorá sem priviezla koncept naznačujúci podobu budúcich luxusných modelov tejto značky. Špekuluje sa o rade sedem, do úvahy pripadá aj ešte väčšie limuzína, v oficiálnych materiáloch sa ale nič konkrétneho nedočítate. Štúdia Vision Future Luxury ukazuje predovšetkým niekoľko nových technológií na čele so svetlami OLED a veľkým head-up displejom.

Asi nikoho neprekvapí, že posledný koncept automobilky BMW používa vpredu laserové svetlomety, vzadu však nájdeme novinku v podobe svetiel typu OLED. Tie sa skladajú z veľmi tenkých organických polovodičových vrstiev umiestnených medzi dvojicou elektród. Jedna taká vrstva je 400 krát tenšia ako ľudský vlas. Výhodou tohto riešenia sú ako rozmery, tak aj rovnomerné svetlo. Podľa BMW sa týmto otvárajú úplne nové možnosti využitia svetla okolo vozidla.

Interiér je štvormiestny a samozrejme luxusný. Vodič je doslova obklopený displejmi s tým, že centrálna časť sa stará o klasické informácie typu rýchlomeru alebo otáčkomeru. Hlavným zdrojom informácií by ale mal byť head-up displej. Ten bude v reálnom čase upozorňovať vodiča na konkrétne veci tým, že mu ich v jeho zornom poli priamo zvýrazní. Napríklad upozornenia na rýchlostný limit prebehnú tak, že systém zvýrazní príslušnú dopravnú značku. Svoj displej potom má aj spolujazdec.

Sledovať údaje o ceste môžu tiež osoby sediace vzadu. K dispozícii k tomu majú vstavaný tablet, ktorý si však možno vybrať. Čo používa Vision Future Luxury za techniku​​, to BMW nespresnilo.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY