vytisknout velikost písma BMW Vision Future vám v prednom skle zvýrazní všetko podstatné

BMW Vision Future vám v prednom skle zvýrazní všetko podstatné

Pekingský autosalón je dôležitý aj pre automobilku BMW, ktorá sem priviezla koncept naznačujúci podobu budúcich luxusných modelov tejto značky. Špekuluje sa o rade sedem, do úvahy pripadá aj ešte väčšie limuzína, v oficiálnych materiáloch sa ale nič konkrétneho nedočítate. Štúdia Vision Future Luxury ukazuje predovšetkým niekoľko nových technológií na čele so svetlami OLED a veľkým head-up displejom.

Asi nikoho neprekvapí, že posledný koncept automobilky BMW používa vpredu laserové svetlomety, vzadu však nájdeme novinku v podobe svetiel typu OLED. Tie sa skladajú z veľmi tenkých organických polovodičových vrstiev umiestnených medzi dvojicou elektród. Jedna taká vrstva je 400 krát tenšia ako ľudský vlas. Výhodou tohto riešenia sú ako rozmery, tak aj rovnomerné svetlo. Podľa BMW sa týmto otvárajú úplne nové možnosti využitia svetla okolo vozidla.

Interiér je štvormiestny a samozrejme luxusný. Vodič je doslova obklopený displejmi s tým, že centrálna časť sa stará o klasické informácie typu rýchlomeru alebo otáčkomeru. Hlavným zdrojom informácií by ale mal byť head-up displej. Ten bude v reálnom čase upozorňovať vodiča na konkrétne veci tým, že mu ich v jeho zornom poli priamo zvýrazní. Napríklad upozornenia na rýchlostný limit prebehnú tak, že systém zvýrazní príslušnú dopravnú značku. Svoj displej potom má aj spolujazdec.

Sledovať údaje o ceste môžu tiež osoby sediace vzadu. K dispozícii k tomu majú vstavaný tablet, ktorý si však možno vybrať. Čo používa Vision Future Luxury za techniku​​, to BMW nespresnilo.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY