vytisknout velikost písma BMW Vision Future vám v prednom skle zvýrazní všetko podstatné

BMW Vision Future vám v prednom skle zvýrazní všetko podstatné

Pekingský autosalón je dôležitý aj pre automobilku BMW, ktorá sem priviezla koncept naznačujúci podobu budúcich luxusných modelov tejto značky. Špekuluje sa o rade sedem, do úvahy pripadá aj ešte väčšie limuzína, v oficiálnych materiáloch sa ale nič konkrétneho nedočítate. Štúdia Vision Future Luxury ukazuje predovšetkým niekoľko nových technológií na čele so svetlami OLED a veľkým head-up displejom.

Asi nikoho neprekvapí, že posledný koncept automobilky BMW používa vpredu laserové svetlomety, vzadu však nájdeme novinku v podobe svetiel typu OLED. Tie sa skladajú z veľmi tenkých organických polovodičových vrstiev umiestnených medzi dvojicou elektród. Jedna taká vrstva je 400 krát tenšia ako ľudský vlas. Výhodou tohto riešenia sú ako rozmery, tak aj rovnomerné svetlo. Podľa BMW sa týmto otvárajú úplne nové možnosti využitia svetla okolo vozidla.

Interiér je štvormiestny a samozrejme luxusný. Vodič je doslova obklopený displejmi s tým, že centrálna časť sa stará o klasické informácie typu rýchlomeru alebo otáčkomeru. Hlavným zdrojom informácií by ale mal byť head-up displej. Ten bude v reálnom čase upozorňovať vodiča na konkrétne veci tým, že mu ich v jeho zornom poli priamo zvýrazní. Napríklad upozornenia na rýchlostný limit prebehnú tak, že systém zvýrazní príslušnú dopravnú značku. Svoj displej potom má aj spolujazdec.

Sledovať údaje o ceste môžu tiež osoby sediace vzadu. K dispozícii k tomu majú vstavaný tablet, ktorý si však možno vybrať. Čo používa Vision Future Luxury za techniku​​, to BMW nespresnilo.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY