vytisknout velikost písma BMW v Lipsku odštartovalo sériovú výrobu modelu i3

BMW v Lipsku odštartovalo sériovú výrobu modelu i3

Revolúcia podľa BMW začala s definitívnou plastnosťou. Dnes bola oficiálne spustená sériová výroba modelu i3, čo je automobil, ktorý mnichvoská značka prezentuje ako prvý prémiový a sériovo vyrábaný elektromobil na svete. Prvý exemplár, ktorý zišiel z výrobnej linky, bude k videniu koncom septembra na medzinárodnom berlínskom maratóne. Auto ako také potom dostane maratónsky bežec Jan Fitschen.

Výroba je umiestnená do závodu v Lipsku. Investície do nových strojov a konštrukcií si vyžiadali približne 400 miliónov eur. Ďalšie stovky miliónov eur bolo potrebné investovať do fabrík, ktoré budú vyrábať kľúčové komponenty (Moses Lake, Wackersdorf alebo Dingolfing). V Lipsku potom vďaka zahájeniu výroby vzniklo 800 nových pracovných miest, celkovo v rámci štartu produkcie i3 vygenerovalo BMW naprieč všetkými preteky 1500 nových miest.

Prví európski zákazníci sa dočkajú svojej vyrobené "i-trojky" v novembri, záujemcom z Ameriky, Číny a ostatných trhov dodá BMW prvé vyrobené kusy začiatkom budúceho roka.

vyroba_1.jpgvyroba_2.jpgvyroba_3.jpgvyroba_4.jpgvyroba_5.jpgvyroba_6.jpgvyroba_7.jpgvyroba_8.jpg
Foto: BMW

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY