vytisknout velikost písma BMW už vyrobilo 100 000 elektromobilov i3

BMW i3 oslavuje métu 100 000 vyrobených kusov. Každý deň zíde z výrobnej linky v Lipsku 120 nových i3. Nielen v Európe sa elektromobily tešia štedrým dotáciám a úľavám. Na dotácie sa skladajú všetci, teda aj tí, ktorí na nový elektromobil nikdy nedosiahnu ani s dotáciami.
BMW už vyrobilo 100 000 elektromobilov i3

Od roku 2013 dodalo BMW zákazníkom už 100 000 elektromobilov i3, čo predstavuje pre automobilku dôležitý míľnik. Elektromobil BMW i3 je totiž prvým sériovo vyrábaným vozidlom značky s týmto typom pohonu a navyše prvý s celokarbónovým skeletom. V súčasnej dobe vyrába linka BMW v Lipsku 120 vozov i3 denne.

V minulom roku BMW vyrobilo 26 633 vozidiel i3 a 15 000 ich zamierilo na európske cesty a 7600 do USA. Pre porovnanie, lacnejší Nissan Leaf si našiel v Európe v roku 2016 niečo málo cez 18 000 zákazníkov, v USA potom cez 14 000. Najviac elektromobilov v Európe predal Renault, model Zoe si našiel skoro 22 000 zákazníkov. Veľká Tesla Model S zaujala 12 500 kupujúcich.

Akokoľvek je BMW i3 zaujímavé auto a mnoho ľudí si ho kupuje čisto ako "módny doplnok", nedá uniknúť faktu, že bez dotácií, úľav a stimulov by tak extrémne úspešné nebolo. Napríklad v Európe nie sú nijako elektromobily zvýhodňované len v Litve, Estónsku, Bulharsku, Chorvátsku, Poľsku a na Malte a na Cypre. Vo všetkých ostatných krajinách je na elektromobily poskytovaná nejaká úľava. Prehľad zvýhodnenia elektromobilov v rôznych krajinách nájdete napríklad v dokumente asociácie ACEA.

Vo väčšine krajín sú elektromobily oslobodené od cestných daní alebo daní z registrácie, inde na ich nákup dostávajú zákazníci dokonca aj peniaze. Napríklad v Nemecku stojí BMW i3 37 550 eur s tým, že dotácie činia 4 000 eur. Aj to stále robí z tohto elektromobilu luxusný tovar. Nízkopríjmové skupiny na neho rovnako nedosiahnu, naopak zo svojich daní platia luxusné hračky ľuďom z vyšších príjmových skupín, pre ktoré by evidentne nebol nákup takého auta problém aj bez dotácie. Nuž, tomu sa hovorí sociálna spravodlivosť... Podobne to funguje napríklad vo Francúzsku, kde dotácie dosahuje až 10 000 eur, ak necháte zošrotovať svoj diesel.

Z týchto výhod neťaží len BMW i3, ale samozrejme všetky ostatné elektromobily, hybridy či plug-in hybridy. Keď sa potom niekde dotačným zdrojom peňazí k elektromobilom utiahnu kohútiky, zrazu sa nepredávajú. Čím to asi bude?

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY