vytisknout velikost písma BMW Urban Cross príde v roku 2017 s trojvalcom a pohonom predných kolies

BMW Urban Cross príde v roku 2017 s trojvalcom a pohonom predných kolies

Už o dva roky predstaví BMW nový malý crossover, ktorý bude hrať rolu akejsi "najlacnejšej" X6, teda mixu medzi SUV, kupé a hatchbackom. Novinka tak bude ešte menšia ako chystané BMW X2 a BMW X2 Sport a požičia si techniku ​​od BMW radu 2 Active Tourer.

Pripravovaný crossover BMW Urban Cross (v hre sú ešte mená Sport Cross alebo Cross Sport) použije platformu UKL1 pre pohon predných kolies, ale BMW ponúkne za príplatok aj štvorkolku s pripojiteľným pohonom zadných kolies. Konkurenciou malého Urban Crossu bude Audi Q1, ktoré má podľa informácií nemeckého Auto Motor und Sport prísť v roku 2016.

Základnými motorizáciami terénnej predokolky od BMW budú samozrejme trojvalce 1,5 l na benzín aj naftu. Nad nimi budú ešte známe štvorvalce a možno bude aj plug-in hybridný variant. Hoci kedysi BMW povedalo, že modely M budú iba zadokolesovky, úplne vylúčiť takú verzia pri štýlovom SUV nemožno.

BMW pri konštrukcii crossoveru nepoužije karbónovú konštrukciu, ktorá je vyhradená pre modely divízie i. Auto Motor und Sport uvádza, že hmotnosť malého SUV od BMW by sa aj tak mala pohybovať okolo 1300 kg a kufor ponúkne zhruba 330 litrov. Audi Q1 vraj bude trochu väčšie a praktickejšie.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY