vytisknout velikost písma BMW testuje na Nürburgringu sedan radu 1 s predným pohonom

Jednotkový rad prejde v budúcnosti na pohon predných (alebo všetkých) kolies a bude priamo konkurovať modelu Audi A3.

Najmenší rad značky BMW sa rozrastie o ďalšie karosársku variantu. Prototyp zo špionážneho videa je nový sedan radu 1 (F52), ktorého úlohou bude súperiť o zákazníkov s konkurenčným Audi A3 sedan.

Kým súčasný hatchback a jednotkové kupé, resp. kupé dvojkovej rady majú stále pohon zadných kolies, budúca generácia, ku ktorej chystaný sedan patrí, prejde na lacnejší a jednoduchší predný pohon.

Predstavu o použitej technike a motoroch si môžeme urobiť z veľkopriestorového BMW Active Tourer radu 2: očakávajte výhradne preplňované benzínové aj naftové troj- a štvorvalce s výkonom 100 až 170 kW. Pre niektoré motorizácie bude na želanie k dispozícii pohon všetkých kolies.

Karoséria sedan je pre výrobcu dôležitá kvôli ázijským trhom a tiež kvôli Američanom, ktorí dávajú prednosť trojpriestorovým karosériam aj v kompaktnom segmente. Konkurenčné Audi A3 sa v Štátoch predáva len ako sedan a aj Mercedes ponúka tamojším zákazníkom len triedu CLA, nie technicky príbuzný hatchback triedy A.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY