vytisknout velikost písma BMW testuje na Nürburgringu sedan radu 1 s predným pohonom

Jednotkový rad prejde v budúcnosti na pohon predných (alebo všetkých) kolies a bude priamo konkurovať modelu Audi A3.

Najmenší rad značky BMW sa rozrastie o ďalšie karosársku variantu. Prototyp zo špionážneho videa je nový sedan radu 1 (F52), ktorého úlohou bude súperiť o zákazníkov s konkurenčným Audi A3 sedan.

Kým súčasný hatchback a jednotkové kupé, resp. kupé dvojkovej rady majú stále pohon zadných kolies, budúca generácia, ku ktorej chystaný sedan patrí, prejde na lacnejší a jednoduchší predný pohon.

Predstavu o použitej technike a motoroch si môžeme urobiť z veľkopriestorového BMW Active Tourer radu 2: očakávajte výhradne preplňované benzínové aj naftové troj- a štvorvalce s výkonom 100 až 170 kW. Pre niektoré motorizácie bude na želanie k dispozícii pohon všetkých kolies.

Karoséria sedan je pre výrobcu dôležitá kvôli ázijským trhom a tiež kvôli Američanom, ktorí dávajú prednosť trojpriestorovým karosériam aj v kompaktnom segmente. Konkurenčné Audi A3 sa v Štátoch predáva len ako sedan a aj Mercedes ponúka tamojším zákazníkom len triedu CLA, nie technicky príbuzný hatchback triedy A.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY