vytisknout velikost písma BMW testuje na Nürburgringu sedan radu 1 s predným pohonom

Jednotkový rad prejde v budúcnosti na pohon predných (alebo všetkých) kolies a bude priamo konkurovať modelu Audi A3.

Najmenší rad značky BMW sa rozrastie o ďalšie karosársku variantu. Prototyp zo špionážneho videa je nový sedan radu 1 (F52), ktorého úlohou bude súperiť o zákazníkov s konkurenčným Audi A3 sedan.

Kým súčasný hatchback a jednotkové kupé, resp. kupé dvojkovej rady majú stále pohon zadných kolies, budúca generácia, ku ktorej chystaný sedan patrí, prejde na lacnejší a jednoduchší predný pohon.

Predstavu o použitej technike a motoroch si môžeme urobiť z veľkopriestorového BMW Active Tourer radu 2: očakávajte výhradne preplňované benzínové aj naftové troj- a štvorvalce s výkonom 100 až 170 kW. Pre niektoré motorizácie bude na želanie k dispozícii pohon všetkých kolies.

Karoséria sedan je pre výrobcu dôležitá kvôli ázijským trhom a tiež kvôli Američanom, ktorí dávajú prednosť trojpriestorovým karosériam aj v kompaktnom segmente. Konkurenčné Audi A3 sa v Štátoch predáva len ako sedan a aj Mercedes ponúka tamojším zákazníkom len triedu CLA, nie technicky príbuzný hatchback triedy A.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY