vytisknout velikost písma BMW radu 5 Touring je o 100 kg ľahšie, v kufri má až 1700 litrov

BMW radu 5 Touring odvezie až 1700 litrov nákladu. "Na guľu" môžete zavesiť až dvojtonový brzdený príves. Manuálna prevodovka už je len v základnom dieseli 520d. Rada 5 sa vedia riadiť sama a ovládať ju môžete na diaľku. Výstavnú premiéru si kombi odbije na autosalóne v Ženeve.
BMW radu 5 Touring je o 100 kg ľahšie, v kufri má až 1700 litrov

S novou generáciou BMW radu 5 Touring si môžeme trochu uľahčiť prácu. Vlastne stačí len odkázať na už skôr predstavený sedan, doplniť údaj o veľkosti batožinového priestoru a máme hotovo. Všetky moderné bezpečnostné a asistenčné systémy spolu s použitou technikou totiž zdieľa nové kombi so sedanom radu 5. Ale nebojte sa, dôležité veci si pripomenieme.

Nový rad 5 Touring uvidíme naživo na autosalóne v Ženeve, ale určite už teraz budete chcieť vedieť, že kufor v základnom usporiadaní ponúkne objem 570 litrov a keď sklopíte zadné sedačky, zmestí sa do "päťky v kombíku" až 1700 litrov nákladu. Na rozdiel od sedanu sa hlavne na zadných sedadlách aj v batožinovom priestore myslí najmä na praktickosť. Preto tu sú nové priehradky, držiaky, úchyty a podobne.

BMW-řady-5-Touring-36.jpgBMW-řady-5-Touring-53.jpg

Zatiaľ čo sedan radu 5 disponuje vskutku nízkym koeficientom odporu vzduchu cd = 0,22, v kombi je táto hodnota trochu horšia. Ale aj tak je koeficient cd = 0,27 iste veľmi dobrý. Z praktického hľadiska by vás mohlo zaujímať, že všetky verzie BMW radu 5 Touring môžu ťahať 750kg nebrzdený príves alebo brzdený s hmotnosťou až 2000 kg. Všetky modely majú tiež samočinné vyrovnávanie svetlej výšky vzadu.

Rovnako ako sedan má aj BMW radu 5 Touring diaľkové ovládanie umožňujúce s autom vyjsť napríklad z úzkej medzery. Na diaľnici zvládne až do rýchlosti 210 km/h riadiť samo (musíte mať ale ruky na volante) a adaptívny tempomat s obmedzovačom rýchlosti sa prispôsobuje rýchlostným limitom, ale môžete si nastaviť, o koľko tempomat limit prekročí. Maximálne si dovolí nerešpektovať obmedzenie o 15 km/h. Za to je v Nemecku pokuta 20 eur mimo obce a 25 eur v obci. Body za to ale nedostanete.

Nová platforma a karosérie s použitím hliníka, vysokopevnostných ocelí a výstuh z uhlíkových vlákien stojí za medzigeneračným znížením hmotnosti o 100 kg. A to je nová rada 5 väčšia a lepšie vybavená. Od začiatku predaja budete mať na výber len štyri motory, ale BMW postupne jednotlivé motorizácie doplní. Prvýkrát v histórii už nekúpite radový šesťvalec na benzín s pohonom zadných kolies a okrem základného dieselu 520d budú všetky motorizácie len s osemstupňovým automatom. Podrobnejšie údaje uvádzame v tabuľke:

Motorizace 530i 540i xDrive 520d 530d 530d xDrive
Motor Preplňovaný zážihový radový štvorvalec Preplňovaný zážihový radový štvorvalec Preplňovaný zážihový radový štvorvalec Preplňovaný vznetový radový šesťvalec Preplňovaný vznetový radový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 1998 2998 1995 2993 2993
Najvyšší výkon (kW/k) 185/252 250/340 140/190 195/265 195/265
v min-1 5200-6500 5500-6500 4000 4000 4000
Najvyšší krútiaci moment (N.m) 350 450 400 620 620
v min-1 1450-4800 1380-5200 1750-2500 2000-2500 2000-2500
Prevodovka 8st. Steptronic 8st. Steptronic 6st. manuálna/8st. Steptronic 8st. Steptronic 8st. Steptronic
Akcelerácia 0-100 km/h (s) 6,5 5,1 8,0/7,8 5,8 5,6
Najvyššia rýchlosť (km/h) 250 250 230/225 250 250
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3-5,8 7,7-7,3 4,9-4,5/4,7-4,3 5,1-4,7 5,7-5,3
Prevádzková hmotnosť EU (kg) 1715 1840 1730/1735 1825 1875
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY