vytisknout velikost písma BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Značka BMW na gréckom trhu ponúka špeciálne prevedenie svojho sedanu strednej radu 5: ide o základnú verziu s preplňovaným motorom 1,6 i, čo je najmenší objem, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil...
BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Ako sa zdá, januárová aféra s údajne pripravovaným modelom BMW 720i nebola až tak úplne "mimo misu": downsizing pokračuje, a keď už na vine nie sú práve silnejúce požiadavky na znižovanie CO2, postarajú sa dane. Zrejme totiž práve daňové predpisy na gréckom trhu, výrazne znevýhodňujúce autá s väčšími motormi, dali vzniknúť jedinečnému prevedeniu sedanu BMW radu 5.

Kombinované je výhradne so samočinnou prevodovkou a nesie označenie 520i, avšak o pohon sa nestará obvyklý dvojlitrový štvorvalec (ten podľa cenníka zostáva k dispozícii len s manuálne radenou prevodovkou, hoci v prehľade verzií nájdeme aj verziu s automatom...), ale dobre známa tisícšesťstovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) aj krútiaci moment ( 250 Nm ) pri vstavbe do sedanu radu 5 pritom zostali zachované.

Porovnajme teraz grécky sedan BMW 516i 520i AT (1,6 i) so sedanom BMW 520i AT ponúkaným na slovenskom trhu (2,0 i). Obe vozidlá majú zhodné hodnoty pohotovostnej aj celkovej hmotnosti (1 690 / 2 225 kg), ale líšia sa výrazne prevádzkovými údajmi. Grécka verzia zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 226 km/h a priemernú spotrebu 6,9 až 6,7 l/100 km, zatiaľ čo tá konvenčná je lepšia na zrýchlenie (-0,8 s) aj na "maximálke" (+7 km/h), avšak pri kombinovanej spotrebe len 6,4 až 6,0 l/100 km.

Tisícšesťstovka je tak v porovnaní s dvojlitrom vo všetkých ohľadoch jasne horšia, ale pri nákupe lacnejšia. Prehľadné porovnanie oboch modelov máte k dispozícii tu. Pripomeňme, že ide o vôbec najmenší motor, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil. V generáciách E12, E28 a E34 boli k dispozícii tisícosemstovky (518 a 518i), nič menšieho.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY