vytisknout velikost písma BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Značka BMW na gréckom trhu ponúka špeciálne prevedenie svojho sedanu strednej radu 5: ide o základnú verziu s preplňovaným motorom 1,6 i, čo je najmenší objem, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil...
BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Ako sa zdá, januárová aféra s údajne pripravovaným modelom BMW 720i nebola až tak úplne "mimo misu": downsizing pokračuje, a keď už na vine nie sú práve silnejúce požiadavky na znižovanie CO2, postarajú sa dane. Zrejme totiž práve daňové predpisy na gréckom trhu, výrazne znevýhodňujúce autá s väčšími motormi, dali vzniknúť jedinečnému prevedeniu sedanu BMW radu 5.

Kombinované je výhradne so samočinnou prevodovkou a nesie označenie 520i, avšak o pohon sa nestará obvyklý dvojlitrový štvorvalec (ten podľa cenníka zostáva k dispozícii len s manuálne radenou prevodovkou, hoci v prehľade verzií nájdeme aj verziu s automatom...), ale dobre známa tisícšesťstovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) aj krútiaci moment ( 250 Nm ) pri vstavbe do sedanu radu 5 pritom zostali zachované.

Porovnajme teraz grécky sedan BMW 516i 520i AT (1,6 i) so sedanom BMW 520i AT ponúkaným na slovenskom trhu (2,0 i). Obe vozidlá majú zhodné hodnoty pohotovostnej aj celkovej hmotnosti (1 690 / 2 225 kg), ale líšia sa výrazne prevádzkovými údajmi. Grécka verzia zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 226 km/h a priemernú spotrebu 6,9 až 6,7 l/100 km, zatiaľ čo tá konvenčná je lepšia na zrýchlenie (-0,8 s) aj na "maximálke" (+7 km/h), avšak pri kombinovanej spotrebe len 6,4 až 6,0 l/100 km.

Tisícšesťstovka je tak v porovnaní s dvojlitrom vo všetkých ohľadoch jasne horšia, ale pri nákupe lacnejšia. Prehľadné porovnanie oboch modelov máte k dispozícii tu. Pripomeňme, že ide o vôbec najmenší motor, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil. V generáciách E12, E28 a E34 boli k dispozícii tisícosemstovky (518 a 518i), nič menšieho.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY