vytisknout velikost písma BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Značka BMW na gréckom trhu ponúka špeciálne prevedenie svojho sedanu strednej radu 5: ide o základnú verziu s preplňovaným motorom 1,6 i, čo je najmenší objem, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil...
BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Ako sa zdá, januárová aféra s údajne pripravovaným modelom BMW 720i nebola až tak úplne "mimo misu": downsizing pokračuje, a keď už na vine nie sú práve silnejúce požiadavky na znižovanie CO2, postarajú sa dane. Zrejme totiž práve daňové predpisy na gréckom trhu, výrazne znevýhodňujúce autá s väčšími motormi, dali vzniknúť jedinečnému prevedeniu sedanu BMW radu 5.

Kombinované je výhradne so samočinnou prevodovkou a nesie označenie 520i, avšak o pohon sa nestará obvyklý dvojlitrový štvorvalec (ten podľa cenníka zostáva k dispozícii len s manuálne radenou prevodovkou, hoci v prehľade verzií nájdeme aj verziu s automatom...), ale dobre známa tisícšesťstovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) aj krútiaci moment ( 250 Nm ) pri vstavbe do sedanu radu 5 pritom zostali zachované.

Porovnajme teraz grécky sedan BMW 516i 520i AT (1,6 i) so sedanom BMW 520i AT ponúkaným na slovenskom trhu (2,0 i). Obe vozidlá majú zhodné hodnoty pohotovostnej aj celkovej hmotnosti (1 690 / 2 225 kg), ale líšia sa výrazne prevádzkovými údajmi. Grécka verzia zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 226 km/h a priemernú spotrebu 6,9 až 6,7 l/100 km, zatiaľ čo tá konvenčná je lepšia na zrýchlenie (-0,8 s) aj na "maximálke" (+7 km/h), avšak pri kombinovanej spotrebe len 6,4 až 6,0 l/100 km.

Tisícšesťstovka je tak v porovnaní s dvojlitrom vo všetkých ohľadoch jasne horšia, ale pri nákupe lacnejšia. Prehľadné porovnanie oboch modelov máte k dispozícii tu. Pripomeňme, že ide o vôbec najmenší motor, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil. V generáciách E12, E28 a E34 boli k dispozícii tisícosemstovky (518 a 518i), nič menšieho.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY