vytisknout velikost písma BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Značka BMW na gréckom trhu ponúka špeciálne prevedenie svojho sedanu strednej radu 5: ide o základnú verziu s preplňovaným motorom 1,6 i, čo je najmenší objem, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil...
BMW radu 5 sa v Grécku predáva s motorom 1,6 i, napriek tomu si hovorí 520i

Ako sa zdá, januárová aféra s údajne pripravovaným modelom BMW 720i nebola až tak úplne "mimo misu": downsizing pokračuje, a keď už na vine nie sú práve silnejúce požiadavky na znižovanie CO2, postarajú sa dane. Zrejme totiž práve daňové predpisy na gréckom trhu, výrazne znevýhodňujúce autá s väčšími motormi, dali vzniknúť jedinečnému prevedeniu sedanu BMW radu 5.

Kombinované je výhradne so samočinnou prevodovkou a nesie označenie 520i, avšak o pohon sa nestará obvyklý dvojlitrový štvorvalec (ten podľa cenníka zostáva k dispozícii len s manuálne radenou prevodovkou, hoci v prehľade verzií nájdeme aj verziu s automatom...), ale dobre známa tisícšesťstovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) aj krútiaci moment ( 250 Nm ) pri vstavbe do sedanu radu 5 pritom zostali zachované.

Porovnajme teraz grécky sedan BMW 516i 520i AT (1,6 i) so sedanom BMW 520i AT ponúkaným na slovenskom trhu (2,0 i). Obe vozidlá majú zhodné hodnoty pohotovostnej aj celkovej hmotnosti (1 690 / 2 225 kg), ale líšia sa výrazne prevádzkovými údajmi. Grécka verzia zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 226 km/h a priemernú spotrebu 6,9 až 6,7 l/100 km, zatiaľ čo tá konvenčná je lepšia na zrýchlenie (-0,8 s) aj na "maximálke" (+7 km/h), avšak pri kombinovanej spotrebe len 6,4 až 6,0 l/100 km.

Tisícšesťstovka je tak v porovnaní s dvojlitrom vo všetkých ohľadoch jasne horšia, ale pri nákupe lacnejšia. Prehľadné porovnanie oboch modelov máte k dispozícii tu. Pripomeňme, že ide o vôbec najmenší motor, aký sa kedy v BMW radu 5 objavil. V generáciách E12, E28 a E34 boli k dispozícii tisícosemstovky (518 a 518i), nič menšieho.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY