vytisknout velikost písma BMW radu 5 GT sa aj napriek slabým predajom dočká nástupcu

BMW radu 5 GT sa aj napriek slabým predajom dočká nástupcu

"Urobíme hatchback z veľkého luxusného sedanu," povedalo si niekoľko manažérov v automobilke. A tak urobili a výsledkom bol vždy prepadák. Len si spomeňte na Mercedes-Benz triedy R, alebo napríklad aj na Renault Vel Satis alebo Opel Signum.

Rovnaký osud sa nevyhol ani BMW, ktorého hatchback radu 5 GT sa proste nechytil. V Spojených štátoch dokonca kvôli hatchbacku 5 GT prestala automobilka predávať model Touring. A kam išli zákazníci? K Mercedesu. Prečo? Pre klasické kombi triedy E.

BMW chcelo ročne len v USA predávať aspon 8000 áut, ale výsledky boli ďaleko za očakávaniami. Tak napríklad v roku 2010 sa v Amerike predalo len 2484 vozidiel. Niektorí díleri BMW sa sťažovali, že im oveľa lacnejšie 5 GT parazituje na predajoch radu 7, na ktorých majú vyššie marže.

Aj napriek tomu ale BMW ponúkne druhú generáciu založenú na novej rade 5, ktorá má prísť v roku 2016. Podľa informácií nemeckého Auto Motor und Sport sa ani koncepcia auta príliš nezmení, aj keď dizajn bude poňatý viac ako Audi A7 Sportback než ako crossover medzi hatchbackom a MPV.

Pre veľké BMW sa chystá nová platforma označovaná ako "35up" a vyjde na nej popri novom BMW radu 7 aj rad 5 a 6. Vďaka využitiu vysokopevnostnej ocele, hliníka a karbónu budú autá ľahšie. Jednoduchšie sa budú tým pádom stavať aj hybridy a elektromobily. Odtučňovacia kúra budúcej generácie BMW radu 5 by mala usporiť okolo 100 kg.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY