vytisknout velikost písma BMW radu 5 GT sa aj napriek slabým predajom dočká nástupcu

BMW radu 5 GT sa aj napriek slabým predajom dočká nástupcu

"Urobíme hatchback z veľkého luxusného sedanu," povedalo si niekoľko manažérov v automobilke. A tak urobili a výsledkom bol vždy prepadák. Len si spomeňte na Mercedes-Benz triedy R, alebo napríklad aj na Renault Vel Satis alebo Opel Signum.

Rovnaký osud sa nevyhol ani BMW, ktorého hatchback radu 5 GT sa proste nechytil. V Spojených štátoch dokonca kvôli hatchbacku 5 GT prestala automobilka predávať model Touring. A kam išli zákazníci? K Mercedesu. Prečo? Pre klasické kombi triedy E.

BMW chcelo ročne len v USA predávať aspon 8000 áut, ale výsledky boli ďaleko za očakávaniami. Tak napríklad v roku 2010 sa v Amerike predalo len 2484 vozidiel. Niektorí díleri BMW sa sťažovali, že im oveľa lacnejšie 5 GT parazituje na predajoch radu 7, na ktorých majú vyššie marže.

Aj napriek tomu ale BMW ponúkne druhú generáciu založenú na novej rade 5, ktorá má prísť v roku 2016. Podľa informácií nemeckého Auto Motor und Sport sa ani koncepcia auta príliš nezmení, aj keď dizajn bude poňatý viac ako Audi A7 Sportback než ako crossover medzi hatchbackom a MPV.

Pre veľké BMW sa chystá nová platforma označovaná ako "35up" a vyjde na nej popri novom BMW radu 7 aj rad 5 a 6. Vďaka využitiu vysokopevnostnej ocele, hliníka a karbónu budú autá ľahšie. Jednoduchšie sa budú tým pádom stavať aj hybridy a elektromobily. Odtučňovacia kúra budúcej generácie BMW radu 5 by mala usporiť okolo 100 kg.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY