vytisknout velikost písma BMW radu 5 GT sa aj napriek slabým predajom dočká nástupcu

BMW radu 5 GT sa aj napriek slabým predajom dočká nástupcu

"Urobíme hatchback z veľkého luxusného sedanu," povedalo si niekoľko manažérov v automobilke. A tak urobili a výsledkom bol vždy prepadák. Len si spomeňte na Mercedes-Benz triedy R, alebo napríklad aj na Renault Vel Satis alebo Opel Signum.

Rovnaký osud sa nevyhol ani BMW, ktorého hatchback radu 5 GT sa proste nechytil. V Spojených štátoch dokonca kvôli hatchbacku 5 GT prestala automobilka predávať model Touring. A kam išli zákazníci? K Mercedesu. Prečo? Pre klasické kombi triedy E.

BMW chcelo ročne len v USA predávať aspon 8000 áut, ale výsledky boli ďaleko za očakávaniami. Tak napríklad v roku 2010 sa v Amerike predalo len 2484 vozidiel. Niektorí díleri BMW sa sťažovali, že im oveľa lacnejšie 5 GT parazituje na predajoch radu 7, na ktorých majú vyššie marže.

Aj napriek tomu ale BMW ponúkne druhú generáciu založenú na novej rade 5, ktorá má prísť v roku 2016. Podľa informácií nemeckého Auto Motor und Sport sa ani koncepcia auta príliš nezmení, aj keď dizajn bude poňatý viac ako Audi A7 Sportback než ako crossover medzi hatchbackom a MPV.

Pre veľké BMW sa chystá nová platforma označovaná ako "35up" a vyjde na nej popri novom BMW radu 7 aj rad 5 a 6. Vďaka využitiu vysokopevnostnej ocele, hliníka a karbónu budú autá ľahšie. Jednoduchšie sa budú tým pádom stavať aj hybridy a elektromobily. Odtučňovacia kúra budúcej generácie BMW radu 5 by mala usporiť okolo 100 kg.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY