vytisknout velikost písma BMW radu 5 dostalo v testoch IIHS druhé najhoršie hodnotenie

Na svete sú výsledky ďalších nárazových testov, ktoré prebehli pod taktovkou IIHS. Predstavili sa v nich tri veľké sedany, pričom pre európskeho zákazníka je z tejto trojice najzaujímavejšie BMW radu 5. To si ale neviedlo úplne podľa predpokladov. Náraz s malým presadením pre neho znamená iba druhé najhoršie hodnotenie "Marginal".

BMW radu 5 je tak ďalšie z modelov, ktoré si odnieslo z európskych testov Euro NCAP plný počet piatich hviezdičiek a ktoré zároveň v testoch IIHS neuspelo. Náraz s malým presadením znamená pri BMW 5 výrazné obmedzenie priestoru pre nohy vodiča. IIHS na druhú stranu ale hovorí, že v oblasti palubnej dosky bola deformácia minimálna a figurína nakoniec nedopadla tak zle, pretože airbag zostal na svojom mieste a zachytil pohyb hlavy.

Spolu s BMW 5 prešiel rovnakým testom aj Lincoln MKS, ktorý v náraze s malým presadením absolútne prepadol, čo je veľmi dobre vidieť na videu. Okrem výraznej deformácie priestoru pre vodiča došlo k posunu stĺpika riadenia. Ten sa posunul smerom na vodiča a z pohľadu vodiča sa volant posunul výrazne vpravo. V praxi tak hlava figuríny úplne minula airbagy.

Tretím testovaným sedanom bolo Infiniti Q70, ktoré si ako jediné z tejto trojice odnieslo maximálne hodnotenie Top Safety Pick+.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY