vytisknout velikost písma BMW radu 4 Cabrio sa zrejme vráti k tradičnej látkovej streche

BMW radu 4 Cabrio sa zrejme vráti k tradičnej látkovej streche

Posledný kabriolet BMW radu 3 s klasickou látkovou strechou bola generácia E46. Nástupca (na titulnej fotografii) dostal v roku 2007 vtedy módny pevnú skladaciu strechu a aj aktuálne BMW radu 4 Cabrio ostalo pri pevnej streche ostalo.

Lenže látková strecha sa vracia do módy. A to nie len vďaka preferenciám zákazníkov, ale aj vďaka tomu, že pevná je príliš drahá a ťažká. Vyššia hmotnosť znamená vyššiu tabuľkovú spotrebu a emisie. V praxi ale vyššia hmotnosť znamená hlavne horšiu ovládateľnosť a kupé-kabriolety často trpia na nevzhľadný dizajn s opuchnutým zadkom.

Správy z BMW ale naznačujú, že sa kabriolet radu 4 vráti k látkovej streche. Budúci model totiž využije technológiu predstavené v novom BMW radu 7 vrátane uhlíkových vlákien zosilnenej karosérie. Vďaka tomu bude kabriolet pevnejší a tiež ľahší.

Vďaka skladnejšej látkovej streche by malo mať budúci BMW radu 4 aj lepšie využiteľný batožinový priestor. Konštrukcia strechy tiež ovplyvní dizajn a otvorený model bude lepšie odlíšiteľný od bežného kupé BMW radu 4.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY