vytisknout velikost písma BMW radu 4 Cabrio sa zrejme vráti k tradičnej látkovej streche

BMW radu 4 Cabrio sa zrejme vráti k tradičnej látkovej streche

Posledný kabriolet BMW radu 3 s klasickou látkovou strechou bola generácia E46. Nástupca (na titulnej fotografii) dostal v roku 2007 vtedy módny pevnú skladaciu strechu a aj aktuálne BMW radu 4 Cabrio ostalo pri pevnej streche ostalo.

Lenže látková strecha sa vracia do módy. A to nie len vďaka preferenciám zákazníkov, ale aj vďaka tomu, že pevná je príliš drahá a ťažká. Vyššia hmotnosť znamená vyššiu tabuľkovú spotrebu a emisie. V praxi ale vyššia hmotnosť znamená hlavne horšiu ovládateľnosť a kupé-kabriolety často trpia na nevzhľadný dizajn s opuchnutým zadkom.

Správy z BMW ale naznačujú, že sa kabriolet radu 4 vráti k látkovej streche. Budúci model totiž využije technológiu predstavené v novom BMW radu 7 vrátane uhlíkových vlákien zosilnenej karosérie. Vďaka tomu bude kabriolet pevnejší a tiež ľahší.

Vďaka skladnejšej látkovej streche by malo mať budúci BMW radu 4 aj lepšie využiteľný batožinový priestor. Konštrukcia strechy tiež ovplyvní dizajn a otvorený model bude lepšie odlíšiteľný od bežného kupé BMW radu 4.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY